Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS Breu explicació del model d’Alcoi (País Valencià) Barcelona, 22 de juny de 2016.
Advertisements

AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Xarxa Productes de la terra
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Antecedents (el context) Centre IATIC
Decret d’autonomia dels centres educatius
L’Expressió escrita.
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
FIC: Dinamitzar el treball per tasques a l’aula
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
La consciència fonològica a P-3
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La consciència fonològica a P-4
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Presentació de la Guia per a la identificació i
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Madelen Holmlund, Umeå University
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
Polítiques Actives d’Ocupació (PAO)
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Què passa amb ’examen final?
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Departamento de Pedagogia Aplicada
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
EL QUADRAT LES MARIETES.
Màrqueting Cultural a l'EOI
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona II Jornada d'Intercanvi d'Experiències Formatives a les EOI 20 d’octubre 2017

Per què aquesta activitat formativa? Per iniciativa del claustre. A l’EOI de Barcelona s’ensenyen 15 idiomes diferents. Tant a nivell intermedi com avançat, i C1 (en cinc idiomes). Només 8 d’aquests idiomes (21 certificats en total) compten amb proves unificades redactades per l’Àrea d’Idiomes. 9 departaments elaboren les seves pròpies proves de certificació (14 certificats en total). Altres proves: un total de 50 aproximadament i anual. Va ser el professorat qui, preguntat per la direcció, va expressar la voluntat de fer formació en aquest àmbit. Aquesta activitat va ser escollida en una sessió on tot el claustre va votar diferents propostes. Els redactors-es de l’Àrea (alguns d’ells són professors del centre), ja rebien formació en elaboració de proves. Però molts professors de llengües que no tenen les proves unificades tenen aquesta necessitat.

Les estadístiques Avaluació anual de centre Estadístiques L’avaluació anual de centre va posar de relleu que per tal de poder tenir indicadors fiables calien instruments de mesura fiables. A partir d’aquí, la professionalitat del claustre de professorat va motivar l’interès en adquirir els coneixements bàsics en elaboració de proves.

Objectiu final Millorar la qualitat de les proves elaborades al centre. Proves més fiables i més adequades quant a dificultat.

Procediment Formadores Decidir participants Experta en avaluació i elaboració de proves de certificació: Cristina Riera, tècnica de l’Àrea Redactora de proves i, actualment, cap d’estudis a Drassanes: Montse Sàbat Decidir participants Tothom qui hi estigués interessat Responsables o no de proves de certificació 34 inscrits, de tots 15 departaments Decidir programació i bibliografia bàsica Es van adquirir els manuals essencials per a cada departament

Sessions Sessió zero: Qüestionari d’anàl·lisi de necessitats Treball previ a la sessió 1: Lectures i breu exercici pràctic Lectures prèvies: Text A: FIGUERAS, N. & PUIG, F., 2013. Pautas para la evaluación del español como lengua extranjera. Madrid: Edinumen. Cap. I “Principios generales en la evaluación de lenguas”. Text B: ALDERSON, J.C., CLAPHAM, C. & WALL,D., 1995. Exámenes de idiomas - elaboración y evaluación. Madrid: CUP. Cap. 2 “Especificaciones de examen”. Text C: ALDERSON, J.C., CLAPHAM, C. & WALL,D., 1995. Exámenes de idiomas - elaboración y evaluación. Madrid: CUP. Cap. 3 “La redacción de ítems y la función moderadora”.

Sessions Sessió 1 Conceptes bàsics (validesa, fiabilitat, constructe, impacte, dificultat…) Què ha de saber un redactor de proves? Recomanacions per redactar ítems (basat en Haladyna & Rodríguez, 2013.Traduït de Michael C. Rodríguez, a S. Lane, M.R. Raymond & T.M. Haladyna (eds), 2016. Handbook of Test Development, 2nd ed., pp. 267-268, Cap. 13)

Sessions Tasques entre sessions:

Sessions Sessió 2 -El procés d’elaboració d’una prova: - disseny, selecció de textos, primera redacció, pilotatge, revisió…

Impacte Conceptes essencials incorporats Reflexió conjunta sobre nivells i continguts, tasques i avaluació Les proves com a treball col·laboratiu Indicadors d’avaluació de centre

Aspectes a millorar Dissenyar segona part amb elaboració de proves reals. Taller de redacció de proves reals Treball col·laboratiu Seguiment i assessorament

Gràcies