Ponència Una educació per a un nou país. 1. Educació integral, inclusiva i innovadora.
Parlarem de... 0. Introduïm el tema. 1. La integralitat, per què i com ? 2. La inclusió, per què i com ? 3. La innovació, per què i com ?
0. Introduïm el tema UNA EDUCACIÓ MILLOR ! 1. LA PROFESSIONALITAT I LA VOCACIÓ DE LA MAJORIA DELS DOCENTS. UN NOU PAÍS... Garantia de més justícia, més oportunitats, més benestar, més transparència. Una oportunitat per a tothom. UNA EDUCACIÓ MILLOR ! ALGUNS “PERQUÈS” DE LA MILLORA... En els darrers 5 anys 3. UNA DINÀMICA IMPULSADA PEL Departament d’Ensenyament BASADA EN LA PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA: avaluar, pensar, proposar, debatre, implementar, avaluar... 2. EL ROL I EL LIDERATGE DELS EQUIPS DIRECTIUS I DE COORDINACIÓ.
1. La integralitat, per què i com? EDUCACIÓ INTEGRAL: SOCIAL EMOCIONAL INTEL·LECTUAL FÍSICA FÍSIC En els nostres projectes educatius de centre VOLEM FORMAR... Es prepara ? Com ? Ho podem avaluar ? Com ? Podem fer propostes de millora ? SOCIAL . Individus més solidaris. . Persones molt respectuoses. . Persones que defensin valors com la pau, la justícia, ... . Persones dialogants i tolerants. . Persones col·laboratives. . Nois i noies participatius i implicats.
. Persones autocrítiques. VOLEM FORMAR... Es prepara ? Com ? Ho podem avaluar ? Com ? Podem fer propostes de millora ? EMOCIONAL . Persones autocrítiques. . Persones resilients. . Persones empàtiques. . Nois i noies sensibles. . Nois i noies assertius. . Persones amb una autoestima alta. ...
. Persones amb coneixements sòlids i ben fonamentats. VOLEM FORMAR... Es prepara ? Com ? Ho podem avaluar ? Com ? Podem fer propostes de millora ? INTEL·LECTUAL . Persones amb interès per l’art, la ciència, la tecnologia i les humanitats. . Persones amb coneixements sòlids i ben fonamentats. . Nois i noies amb voluntat i capacitat d’esforç. . Nois i noies amb capacitat de recordar i de raonar. . Nois i noies amb habilitats per a la reflexió. . Persones amb gran domini lingüístic i en diferents idiomes. . Persones amb gran capacitat d’expressió. . Persones amb capacitats per afrontar i resoldre problemes nous. ...
APOSTO PER UNA ESCOLA QUE VETLLI PER TOT AIXÒ...AMB PROPIETAT ! VOLEM FORMAR... Es prepara ? Com ? Ho podem avaluar ? Com ? Podem fer propostes de millora ? FÍSICA . Persones amb autodomini psicomotriu. . Persones amb consciència d’habits saludables. . Nois i noies àgils. . Nois i noies amb resistència física. . Nois i noies amb capacitat d’esforç per superar reptes. . Persones amb domini de l’expressió corporal. . Persones amb autoconeixement de les seves possibilitats. ... APOSTO PER UNA ESCOLA QUE VETLLI PER TOT AIXÒ...AMB PROPIETAT !
2. La inclusió, per què i com ? La finalitat de la INCLUSIÓ El concepte d’ INCLUSIÓ Un món cada cop més amable i inclusiu !? Entorn inclusiu L’ESCOLA . Progrés integral . Revisió constant Procés per a la inclusió SISTEMA EDUCATIU INCLUSIU aules i mestres mestres de suport auxiliars d’EE USEE mestres especialitzats serveis de suport UEC Escoles d’Educació Especial Altres VIDA ADULTA: personal, social, laboral, relacional, física...
3. La innovació educativa, per què i com ? Quatre paranys 1. La modernitat mal entesa. 3 2. La confusió entre mètode i objectius. 3. L’activisme i la funcionalitat. 4. Les modes i els “mantres” d’una educació... lenta, suau, autogestionada, lliure... Quins resultats ? Quins indicadors ? Qui té un mètode infalible ? Qui té un mètode bo per a tots els nois i noies ?
RIGOR La innovació educativa requereix... 1. Reflexió i fonamentació. 2. Experimentació ben dissenyada, amb anàlisi de resultats. 3. Procés d’implementació. 4. Estructures per a una revisió constant. NO integrisme / NO talibanisme RIGOR El valor de l’eclecticisme
Moltes gràcies pel vostre interès... ... en la construcció del NOU PAÍS des de l’educació.