EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
I transforma un llibre en un nou lector
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
El Pare Claret és un regal per a tots
Estudi per a la identificació de
JOC EXPERIMENTAL Parteix de TEORIES DE GOLDSCHMIED
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
PSICOMOTRICITAT.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
Projecte de P-3 4a Part Curs
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
Un dia a la classe de P.3 HÀBITS.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Programa BIBE: perspectives de futur
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
DIADA DE La pau i la no violència.
Matemàtiques 3er E.S.O..
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
DIADA DE LA PAU A SJO.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
LA VIDA DE LES PERSONES.
TECNOLOGIA.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
BONES PRACTIQUES A L’AMPA Activitats Extraescolars
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Continuació: el temps II
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
al nostre centre educatiu?
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
Sant Feliu de Llobregat
Viatgem per Llinars i els seus voltants
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
No hi ha raó sense emoció
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Tallers 2n. Trimestre
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3 anys 1 de 10 infants de 1-2 anys 1 de 7 infants de 0-1 any Tres tutores, una educadora complementària i direcció

Inici del projecte Pla per la Coeducació al Districte de Gràcia A partir de la I Trobada de Dones del Districte organitzada pel Consell de Dones S’inclou en l’elaboració del PAM-PAD 2012-2015 “Fem camí coeducatiu”, projecte 2012-2013, actualment seguim amb el projecte.

El projecte En una primera fase, es parteix de la reflexió entorn què significa educar des d’una perspectiva coeducativa i quines són les qualitats i valors que volem transmetre als infants. Aquí vàrem constatar que tenim cura del llenguatge escrit, que podem millorar el nostre llenguatge oral en dirigir-nos als infants i que cal analitzar des d’aquesta perspectiva el nostre treball diari.

El projecte A l’escola bressol ens centrem en l’autonomia dels infants i el joc lliure a través dels racons de joc i materials per l’experimentació i descoberta. Tot i que hi ha força igualtat en l’ús d’objectes es va observar que hi ha una certa tendència, a partir dels dos anys, a diferenciar-se en el tipus de joc. Algunes famílies comenten les activitats, sobre tot si veuen nens que porten faldilles, penjolls o polseres.

El projecte Es varen dissenyar activitats, una de joc motriu (circuit) i una altra de tranquil·la (joc heurístic, transvasament, racó de la cuina, racó del tren), diferenciant els grups de nens i nenes per observar els seus comportaments. Hàbits i rutines. Racó de la cuineta, disfresses, ...

El projecte Es va constatar: Més demanda de l’adult per part dels nens en les activitats tranquil·les i de les nenes en les motrius. Més risc i moviment en activitats mogudes dels nens més grans (2-3) Més organització i seguiment de les activitats tranquil·les de les nenes (racó de la cuina) i més competició en cas dels nens (per aconseguir objectes). Que les educadores tenen unes expectatives prèvies de com es desenvoluparà l’activitat

El projecte En la segona fase del projecte ens plantegem estratègies d’intervenció plantejant activitats mogudes i tranquil·les en el grup de nens i en el grup de nenes, amb una periodicitat mensual (aproximadament).

El projecte L’activitat tranquil·la ha estat el massatge amb crema, ja que permet el contacte físic i cura de l’altre, el respecte pels demés,... L’activitat moguda torna a ser el joc motriu ja que permet posar en joc la valentia, la decisió, el poder alçar la veu,....

El projecte Hem observat: Els nens accepten millor el contacte físic d’aquest tipus i també baixa la intensitat del contacte amb força física entre ells, cada cop tenen més desig i gaudeixen més dels espai de relaxació i massatges. Les nenes es mostren més agoserades, més decidides, sembla que no s’inhibeixen tant en aquest sentit i s’atreveixen més en experimentar amb el moviment i el seu cos, i demanen menys suport de l’adult augmentant la seva autoestima.

A destacar Amb aquestes actuacions, es tracta d’oferir als infants altres experiències, des de l’escola bressol, i donar la possibilitat de desenvolupar altres capacitats, habilitats, desigs... sense limitacions, superant estereotips de gènere.

A destacar Per part de les educadores, hem après a observar les subtilitats dels comportaments dels infants, a prendre consciència i a partir d’aquí plantejar-nos preguntes vinculades a la nostra intervenció. Les famílies es mostren molt interessades en el seguiment d’aquest projecte.