P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
BAUHAUS, una escola d’art
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Característiques i classificació.
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
L’Expressió escrita.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Experimentam amb la ciència
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Fecundació de l’eriçó de mar IES Narcís Oller. Valls
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Escola Sant Sant Josep Oriol
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
DE LA DURADA AL RITME.
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Projecte interdisciplinari:
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Un test per pensar... Materials de
VERMICOMPOSTAGE 4t DE PRIMÀRIA S.J.O. Curs
ENCONTRE PETITS TALENTS CIENTÍFICS
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Què existeix i què no existeix.
Situacions creades a partir dels materials naturals
DIADA DE LA PAU A SJO.
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Objectiu Educatiu Trienni
Gèneres Musicals.
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
ENS TROBEM DE NOU.
Presentació BATXILLERAT
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Les taules de multiplicar
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Interacció escola - entorn.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Continuació: el temps II
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
12a JORNADA D’ENSENYAMENT DE LES MATEMÀTIQUES 3 d’octubre de 2015
Organització i creixement
En aquest tema veurem els apartats següents:
al nostre centre educatiu?
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Coneixement del medi natural
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

P-3

P-4

P-5

QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs 2016-17 FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM, PENSEM, FEM I COMPROVEM COMUNIQUEM ELS NOSTRES RESULTATS

EL MESTRE ACOMPANYA EN ELS SEUS APRENENTATGES

TREBALLEM A PARTIR DE LA CONVERSA SEGONS LES SEVES EXPERIÈNCIES La manera de mirar-pensar depèn de la pregunta que ens formulem I de la manera en què la cultura científica ha organitzat el pensament. Una roca si se la mira un geòleg/a veu la seva història al llarg del temps, un químic les seves propietats químiques i la relació amb la seva composició i estructura, un arquitecte amb les seves propietats mecàniques i un nen amb les propietats cinètiques o lúdiques,... Cada ciència ha generat els seus models explicatius. Cal aprendre a establir interrelacions entre les diferents maneres de mirar i explicar, és a dir, cal que les diverses formes culturals dialoguin entre elles. Aquests jocs de dualitats de maneres de mirar no són contraries sinó complementàries i al treballar-les ens ajuda a construir una visió global.

I RESPECTEM LES DIFERENTS MANERES DE MIRAR, PENSAR I D’OPINAR A mi en recorda a l’olor de bolet Aquesta pasta fa pudor!!

Allò que és important és no deixar de fer-se preguntes. Albert Einstein La didàctica de les ciències avui, és una didàctica que connecta la idea de satisfer la curiositat innata dels humans... Aprendre ciències és entendre sobre fenòmens, sobre allò que ens envolta... I vol entendre aquests fenòmens, no només pel plaer d’entendre’l, per l'emoció que ens pot provocar (que ens cal) , si no també per la seva relació amb la vida quotidiana, seva utilitat, la seva la funcionalitat i els valors amb els quals està involucrat. Vol donar claus per a interpretar el món en el que vivim..; i tenir-hi una implicació responsable. - Donar respostes al fets del món què ens envolten . - Satisfer la curiositat innata que tenim de saber. - Entendre per comprendre el món que ens envolta i entendre per implicar-nos. - Fer evolucionar els models mentals dels alumnes cap uns models de ciència escolar que es basen en models de la ciència. Models entès com a representació interpretativa d’un fet. - Exercitar habilitats cognitivo lingüístiques per construir aprenentatges Provocant espais de comunicació que fomentin hàbits de discussió i d’intercanvi d’opinió, com a forma habitual d'afrontar qualsevol tema d'estudi. Organitzar conscientment la interacció entre els membres dels grup. 

GRÀCIES I BON CURS ! MONTSERRAT MORENO RESPONSABLE DE L’AULA DE DESCOBERTA I DEL LABORATORI Escola Pau Delclòs. Tarragona