Introducció a la Geografia del Turisme

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Som de l’eugeni.
Advertisements

Carla Jiménez Aida Macià Guim Muñoz Mariló Rodríguez
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Elaboració d’un mapa temàtic
Informació i sensibilització
Campanya de branding i identitat visual saló recreatiu “Modo Arcade”
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Una experiència a sisè de Primària
HISTÒRIA 2n BTL Presentació Professor: Miquel Caelles
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
I ARA, QUÈ PUC FER?.
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
SELECTIVITAT 2013.
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Recursos Informàtics en Història
Concurs literari i d’instagram 2018
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
COM PRESENTAR UN TREBALL
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
HISTÒRIA del MÓN CONTEMPORANI
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
PRESENTACIÓ DEL CURS GRAU EN MATEMÀTIQUES CURS
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
PRESENTACIÓ TUTORA NORMES BÀSIQUES DE L’AULA FUNCIONAMENT DE L’AULA HORARI DEL GRUP EQUIP DOCENT HORARI D’ATENCIÓ A PARES EIXIDES EXTRAESCOLARS BLOG DEL.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Tipus segons l’extensió CONTE LLARG/NOVEL·LA CURTA
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Assignatura del GRAU EN HISTÒRIA Prof. J.M. Santacreu
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
CIÈNCIES NATURALS CURS
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
Com introduir les Guies Docents
Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Enginyeria del software II
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
ECONOMIA BAT1 Presentació Professor: Miquel Caelles
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
Informació i sensibilització
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
NORMATIVA CC SS.
Conèixer la Biblioteca de Matemàtiques
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
“Engineering and society”- Congrés Sostenible de la UPC 1 de 11
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Participació en un projecte de cooperació per al desenvolupament:
Què passa amb ’examen final?
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
SELECTIVITAT 2011.
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Curs Presentació Assignatura
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
RD-L 5/2016, de modificació de la LOMCE
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Llengua catalana i literatura
Àrea d’Atenció a les Persones
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
Transcripción de la presentación:

Introducció a la Geografia del Turisme CODI DE L'ASSIGNATURA 23513 Font: blocs.mesvilaweb.cat

Fitxa de l'assignatura: - Primer any - Grau en Turisme - 6 crèdits ECTS (3 teòrics i 3 pràctics) - Assignatura del Departament de Geografia Humana - Professora responsable del grup 2 de valencià: Ana Espinosa Seguí

Temari: Els continguts teòrics s'han estructurat en tres grans blocs temàtics: BLOC 1. ELEMENTS I CARACTERÍSTIQUES DE LA GEOGRAFIA DEL TURISME. TEMA 1. Elements de la geografia del turisme i de l‘oci. Marc conceptual i fonts. TEMA 2. Orígens, evolució i característiques geogràfiques de les activitats i elements turístics. BLOC 2: TERRITORI I ACTIVITATS TURÍSTIQUES. TEMA 3. Models geogràfics en el desenvolupament turístic: principals focus i fluxos turístics. TEMA 4. Repercussions al territori. Els Impactes del turisme de masses: economia, societat i cultura. BLOC TEMÀTIC 3: NOVES FORMES D'APROFITAMENT TURÍSTIC TEMA 5. Aproximació a les tipologies turístiques postfordistes turisme rural, cultural, sostenible, actiu, etc. TEMA 6. Sostenibilitat i ordenació del territori en espais turístics. Consideracions bàsiques. 

Les activitats pràctiques s'han estructurat en tres tipus: 1. PROBLEMES 1. Presentació de l'assignatura. Introducció al Campus Virtual. 2. Estadístiques: quadres estadístics. 3. Gràfics i mapes. 4. Anàlisi i comentari d'un documental de caràcter turístic. 5. Cinema i turisme. 6. Anàlisi d'anuncis de tema turístic. 7. Recapitulació: pràctiques sobre cinema i anuncis. 8. Anàlisi d'un article de revista científica de turisme. 9. Anàlisi d'articles de premsa. 10. La imatge dels espais turístics (anàlisi i comentari de fotografies). 2. PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR 1. La pàgina de l'INE: anàlisi i possibilitats. 2. Anàlisi de pàgines web de l'IVE, l’IET i l’OMT. 3. Presentació del treball cooperatiu que caldrà fer sobre turisme i territori. 4. Presentació de la biblioteca de la Universitat d’Alacant. Les revistes de turisme. 5. Pàgines web de la Guia Repsol i de Via Michelin. 6. Portals territorials (municipis, comunitats autònomes, estats, etc.). 7. Els web 2.0: alguns exemples. 8. Els suplements turístics dels grans diaris. 9. Exposició a classe de treballs cooperatius. 3. EIXIDA DE CAMP Realització d'un itinerari per algun lloc d'interès turístic de les comarques d’Alacant (Elx, Benidorm, Alcoi, Oriola, etc.) on és farà un estudi de cas.

Instruments d'avaluació - Avaluació contínua (50 % de la nota final). S’avaluaran així els treballs fets en les classes pràctiques presencials i els treballs individuals fets en horari no presencial. - Prova final (50 % de la nota final). Aquesta prova, que consistirà en un examen escrit, avalua els aspectes teòrics i pràctics proposats en els continguts de l’assignatura. L’avaluació final (nota final) resultarà de la suma de l'avaluació contínua i la prova final. 20-30% Activitats acadèmicament dirigides 50-60% Proves d'execució real 10-20% Participació en els activitats formatives presencials Qualificació Activitat

Aspectes importants a tenir en compte Serà requisit imprescindible haver aconseguit almenys 4 punts (sobre 10) en la prova final. Cal presentar impreses les activitats pràctiques. Serà requisit imprescindible tenir un domini precís del llenguatge. El plagi total o parcial de les activitats acadèmicament dirigides podrà comportar-ne la invalidació i no-qualificació. Les activitats formatives presencials no podran ser recuperables ni substituïdes, excepte en casos de força major degudament justificats documentalment. La nota obtinguda en l'avaluació dels treballs pràctics es mantindrà en la convocatòria de juliol, però no per a cursos següents. L’alumnat que, per situació excepcional de selectivitat o canvi d'expedient, s’haja matriculat una vegada iniciat el curs ha de posar-se en contacte amb la professora per a fer els treballs pendents.

CONTACTE Ana.espinosa@ua.es Departament de Geografia Humana Despatx: 1a planta de l'edifici de Geografia i Història. Telèfon del despatx: 965903400 (ext.: 2866)