CIÈNCIA Des del principi de la nostra història, hem sentit curiositat per saber com funcionen les coses i què fa que el món sigui com és. Som molt curiosos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
L´energia.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
L'ELECTRICITAT I CIRCUIT ELÈCTRIC.
Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36
Qui som,? on anem Dins l’immens Univers que i fem nosaltres,? Qui ens hi ha portat,?
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
i les seves observacions fa 400 anys
Diverses teories al llarg de la història
Estructura atòmica i Taula Periòdica.
8.4 | Primer model atòmic: model de Thomson
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Tema 10: Dinàmica.
Tema 6: L’ENERGIA.
EL SISTEMA SOLAR ELS PLANETES.
LA PLUJA ÀCIDA.
INSTITUT RONDA 1 ESO-Lleida
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
La Terra.
ORIGEN DEL SISTEMA SOLAR
EL SISTEMA SOLAR.
Tema 2. DIVISIBILITAT.
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
CLAUDE MONET.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Recordem què vol dir ser adolescent
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Taller de flotació 1.
Energia i velocitat de les reaccions químiques
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
LA LLUNA Mateo , Alejandro , Lluís , Alberto, Son els creadors, esperem que us agradi.
La Lluna Noa Vives Zaguirre.
Tema 4. La Terra i la Lluna. Pàg 52
H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA
Treball i energia. Potència. Calor.
Què hi ha a l'Univers?.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
El nostre lloc a l’univers
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Què existeix i què no existeix.
Carta d’un infant als seus pares.
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
L’AIGUA A LA NATURA.
Índex La composició de l’Univers L’origen de l’Univers Les galàxies
El petit príncep
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
DALI ESPAI FEM CULTURA.
APICULTURA.
BIODIVERSITAT A L’HORT
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Aprenguem a Investigar
SISTEMA DUNAR.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Ciències naturals tema 1
cicle de xerrades CIENCIADDICCIÓ
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
LA TERRA.
Conceptes previs Lleis químiques Teoria cineticomolecular.
El SOL 1.Què és el Sol ? Una estrella.
Enllaç químic El sistema periòdic David Mor Elbal.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

CIÈNCIA Des del principi de la nostra història, hem sentit curiositat per saber com funcionen les coses i què fa que el món sigui com és. Som molt curiosos. Gràcies a milers d’anys d’experiments i idees, s’han realitzat descobriments de tot tipus.

QUÈ ÉS LA CIÈNCIA? La paraula ciència significa ‘Saber’ . Els científics es dediquen a adquirir coneixements i a descobrir com funciona tot. Gràcies a la ciència el nostre món evoluciona.

TIPUS DE CIÈNCIA La ciència és molt àmplia, i estudia molts camps com: ciència física, ciència en astronomia, ciència en química ,ciència en matemàtiques, en astrologia.

(ESTUDIA NUMEROS, SÍMBOLS, FIGURES GEOMÈTIQUES) TIPUS DE CIÈNCIA QUÍMICA ( RADIOACTIVITAT, FAN MEDICAMENTS O CREMES..) MÈDICA (DESCOBRIMENTS DE NOVES CURES PER MALALTIES) ASTRONOMIA (ESTUDI ESPAI, SATÈLITS I PLANETES) TECNOLÒGICA (ORDINADORS O MÒBILS) FÍSICA (ESTUDIA LA MATÈRIA I L’ENERGIA) MATEMÀTICA (ESTUDIA NUMEROS, SÍMBOLS, FIGURES GEOMÈTIQUES)

Mètode ciéntific Observació observar els objectes de la natura Formulació d'hipòtesis per què passen aquests fenòmens. Experimentació: consisteix en l'estudi d'un fenomen reproduït generalment en un laboratori. Extracció de conclusions Per veure si la hipòtesi inicial es confirma o no Elaboració d'una teoria:Una teoria es defineix com un conjunt de conceptes

Mètode ciéntific CONCLUSIONS ELABORACIÓ TEORIA HIPÒTESI OBSERVACIÓ EXPERIMENTACIÓ CONCLUSIONS ELABORACIÓ TEORIA

QUÈ ÉS UNA LLEI EN CIÈNCIA? Seguint el mètode científic, elaboren la Teoría científica. Al cap dels anys, si aquesta teoria no ha estat modificada per cap científic, pot arribar a ser una Llei Científica.

LA LLEI DE KEPLER A l’any 1600 Kepler va ser el primer científic que va explicar el moviment elíptic dels planetes al voltant del sol.

Llei de la gravitació universal de Newton La Llei de Gravitació Universal és una llei de la gravetat presentada per Isaac Newton l’any 1687. Estableix una relació entre la força d’atracció entre dos objectes amb massa. Aquesta llei va ser possible gràcies a l’anterior llei de Kepler. Que ja hem explicat a l’inici.

LLEI DE CONSERVACIÓ DE LA MASSA Antoine Lavoisier, era químic. Es considerat el pare de la química moderna. Va demostrar la llei de conservació de la massa en les reaccions químiques. Així donat que el most del raïm dóna el gas de l'àcid carbònic i alcohol, jo puc dir que: most del raïm = àcid carbònic + alcohol.[2]

PERQUÈ A LA TERRA HI HA GRAVETAT? La llei de la gravitació universal explica les característiques de la força que el Sol fa sobre els planetes per mantenir-los atrapats i constituir, així, el Sistema Solar. Al igual que la Terra, el Sol i altres Planetes tenen una força d’atracció deguda a un camp magnètic. Depenent del tamany de l’objecte, la força gravitatòria serà més gran o més petita. Aquest és el motiu perquè la Lluna gira entorn la Terra, i perquè la Terra gira, al mateix temps, al voltant del Sol. (Si no fos així, sortirien disparats de la seva òrbita)

SI DONEM UNA VOLTA PER L’ESPAI... Manca d’oxigen L’oxigen és el que el home fa servir per respirar (O2 ). Gràcies a la fontosíntesi de les plantes, nosaltres podem respirar . Al voltant de la terra hi ha una capa que es diu atmosfera. Tenim més oxigen a prop del mar que a dalt de la muntanya que en costa molt respirar, ja que la pressió de l’aire és més alta prop del mar.

L’espai exterior no està completament buit de matèria és a dir, no és un buit perfecte sinó que conté una baixa densitat de partícules, predominantment gas d’hidrogen, així com radiació electromagnètica. Aquesta radiació que viatja per l’espai, transporta l’energia d’un lloc cap a un altre. (llum visible, calor radiable,raigs gamma...)

ALGUNS DELS MILLORS CIENTÍFICS... Marie Curie És la dona que va dedicar tota la seva vida a la radioactivitat (Energia). Va ser pionera en el seu àmbit. Va néixer l’any 1867 i va morir l’any 1934. Va ser la primera persona en aconseguir dos premis Nobel. A més de 75 anys de la seva mort els seus papers són tan radioactius que no poden manipular-se sense un equip especial.

Albert Einstein És un dels científics més importants de la historia del S.XX. Va estudiar les teories en els camps de la física i la mecànica quàntica i les seves investigacions en quan el concepte de la gravetat que abans teníem, entre altres coses.

Valerie Jane Morris-Goodall Va néixer a Londres, Anglaterra, a l’any 1934. Com a primatòloga, va estudiar l’ús d’eines que utilitzaven els ximpanzés, a qui va dedicar els estudis de tota la seva vida.

Stephen William Hawking Tot i la seva gran discapacitat, és un científic molt important. Ha treballat en les lleis bàsiques que governen l'univers.

«M’ho van explicar i ho vaig oblidar «M’ho van explicar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre, ho vaig fer i ho vaig aprendre.» Confuci