La palanca IEA Oriol Martorell 2n de Primària 2015/2016

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Advertisements

Les entrevistes: Segona part
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Els bebes Tothom diu que son molt bufons però quant es fan grans son molt pesats.
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
CONTES MUSEU DELS.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
Petició de col·laboració als Companys de la Caixa
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Les primeres passes amb el GeoGebra
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
6è de Primària Escola El Cim
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Projecte de P-3 4a Part Curs
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
P5 A. LES CAIXES FLAMENQUES
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
FEM LA BOLA PETITA!.
Els pallassos.
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
Espero que aquesta petita aventura us permeti conèixer una mica més els nens que, com jo, tenen 3 anys.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Descobrint un tresor amagat
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
EL COLOR BLAU.
El petit príncep
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Com fer una presentació? Comunicació oral
BIODIVERSITAT A L’HORT
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Les taules de multiplicar
Alumnes de l’aula d’acollida.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Cant espiritual Joan Maragall.
Perifèrics ... escaneja, passa de real a digital!
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
US PRESENTEM EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP.
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
Aula Oberta IES Arnau Cadell
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
LES MÀQUINES.
Transcripción de la presentación:

La palanca IEA Oriol Martorell 2n de Primària 2015/2016

1 Per què “La palanca”? A l’escola: Visita al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (Terrassa) Activitat “màquines simples” Programació de nivell Per què “La palanca”? Amb el grup-classe: Entusiasme al Museu Joc a les màquines simples Sorpresa i interès – Motivació garantida 1

2 Engeguem motors! Com ho fem? La visita La conversa La tria La planificació 2 Com ho fem? Treball cooperatiu Experimentació Rotllana

3 Comencem a provar... i ens aturem a la BALANÇA! Descobrim la CATAPULTA... i tornem a la BALANÇA!

Reorientem amb preguntes... 4 Reorientem amb preguntes... Hem partit de la pregunta: Esteu treballant amb la palanca o amb la balança? Han respòs unànimament “Amb la balança”. Algun grup ha descobert la catapulta però s’hi ha estat poca estona, sobretot després d’haver fet volar uns quants retoladors. Hem seguit amb una segona pregunta: Podeu transformar la balança en una palanca? Tenen clar que sí que es pot fer. Tercera pregunta: Com ho faríeu? Han estat una estoneta pensatius i han començat a remenar objectes de damunt la taula, sense acabar de posicionar-se de manera clara. Quarta pregunta: Què passaria si estiro més el braç cap aquesta banda? Han provat amb braços més curts i més llargs, però seguien buscant el joc de la balança. Hem recordat per què serveix la palanca: “per a carregar pesos grans amb molt poc esforç”. De fet, al Museu vàrem veure carregar 30 kg estirant una corda amb el dit petit de la mà. Podem aixecar el diccionari amb la força del nostre dit petit? Sí, el diccionari pesa menys que el sac del museu. Però la palanca també és més petita. Com ho hauríem de fer? Ara sí que comencen a estirar i escurçar els braços de la palanca, buscant objectes de pes i intentant alçar-los amb el mínim esforç. Alguns d’ells han començat amb les seves mans i el seu dit petit!

Braç curt o braç llarg, fulcre amunt o avall... Aviam si pesa més o menys? 5 - Què en penses? Va, digues, que ho apunto!! - Espera, que ho provo. Em sembla que si em recolzo amb la mà damunt del braç curt és més fàcil alçar el pot ple de colors!!

Comparem... 6 Si per aixecar un paquet de retoladors en tenim prou amb una pega, per aixecar un llibre ens caldrà...

I per medir-ho, com hauríem de fer? Serveixen els pams? 7 - Apunta: Amb un pam de braç curt el pot ja s’aixeca. Amb dos pams s’aixecaria? Humm... Deu costar més! - Clar, és la teoria de la palanca!

En parlem! Els portantveus es preparen! 8 Busquen al diccionari la paraula fulcre. Ens l’han dita els de primer però no tenim clar si acaba amb a o amb e.

Hem de pensar com s’ha de medir i apuntar... Que ens ajudes??? - Podríeu pensar una graella que us permetés anotar mides i resultats... - Però, a pams? - Com vosaltres decidiu! Heu pensat en les gomes? - Per borrar?? - I per medir, o per comptar, que servirien?? - Aviam... 9

Provem amb les gomes... Quantes se’n necessiten per aixecar un pot ple de colors? Apunta: necessitem 8 gomes per aixecar el pot ple de colors. Ah, sí? I amb 7 que s’aixecaria igual? Provem-ho! (N’hi treuen una.) S’aixeca! Apunta! Amb 7 gomes el pot ple de colors també s’aixeca. I amb 6? ( Ho proven.) I amb 5? És igual d’on traiem la goma? O ens hem de fixar que estigui situada com més a la punta millor o com més a la vora del fulcre millor? Hummmm. Fem-ho! 10

- Poder aixecar un objecte depèn de com estigui situat l’objecte damunt del braç? - Sí. 11 L’objecte ha de recolzar del tot damunt del braç. Si surt i s’arrepenja a la taula és molt difícil que el poguem enlairar amb la força d’un dit petit.

Ara que ja sabem moltes coses sobre la palanca ens proposem un gran repte: “Aixecar un llibre amb la força del nostre dit petit.” Ho aconseguirem?? 12 Triem un llibre: diccionari, conte, poesia,... Preparem el fulcre. Revisem que estigui ben col·locat damunt del braç de la palanca Provem

En el dia que celebrem Sant Jordi a l’escola, hem pogut enlairar un exemplar de “El Quijote de la Mancha” amb la força d’un dit petit de la mà!!! 13

Recollim... 14

Valorem. Estem tan motivats que no volem que això s’acabi Valorem! Estem tan motivats que no volem que això s’acabi!! Encara ens cal fer: Elaboració mural Votació per a decidir si el material de La Palanca l’incloem a l’espai de racons de l’aula Tria d’una màquina simple, anàlisi i presentació al grup. Quina tècnica utilitza? Escolta del material d’àudio, transcripció i valoració grupal 15 Per nosaltres, aquest treball no s’acaba aquí. Seguirem endavant, almenys, unes quantes sessions més!!