EL MAPA CONCEPTUAL ES UNA FORMA DE REPRESENTACIÓ GRÀFICA QUE SERVEIX PER LA DESCRIPCIÓ I COMUNICACIÓ DE CONCEPTES Y DE LES RELACIONS QUE S’ESTABLEIXEN.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Responder a la diversidad
Advertisements

EL MAPA CONCEPTUAL ES UNA FORMA DE REPRESENTACIÓN GRÁFICA PARA LA DESCRIPCIÓN Y COMUNICACIÓN DE CONCEPTOS Y DE LAS RELACIONES QUE SE ESTABLECEN ENTRE ELLOS.
Como construir un mapa mental
CUADRO SINÓPTICO Y MAPA CONCEPTUAL
¿QUÉ ES UN MAPA CONCEPTUAL?  Mapa conceptual es una técnica usada para la representación gráfica del conocimiento. Un mapa conceptual es una red de conceptos.
El Mapa conceptual. ¿Qué es un mapa conceptual? expresión gráfica de ideas centrales resumen, más condensado y esquematizado. establece una jerarquía:
¿Qué son los mapas conceptuales? Las mapas conceptuales son herramientas graficas que nos permiten: -Organizar -Sintetizar -Distribuir de una manera Jerárquica.
Los mapas conceptuales
MAPAS CONCEPTUALES Josué 1:9.
MAPAS CONCEPTUALES.
Campus Virtual.
Campus Virtual.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Importar les notes al Campus Virtual
Elaboració d’un mapa temàtic
Alimenta el teu cos.
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
APRENENTATGE MULTINIVELL
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
MAPES CONCEPTUALS.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
EL MAPA CONCEPTUAL ES UNA FORMA DE REPRESENTACIÓN GRÁFICA PARA LA DESCRIPCIÓN Y COMUNICACIÓN DE CONCEPTOS Y DE LAS RELACIONES QUE SE ESTABLECEN ENTRE ELLOS.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Writer 5... sense faltes! Avui, aprendràs una de les eines que té el Writer: el corrector ortogràfic. Així aprendràs com el programa et pot ajudar a fer.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Tecnologia educativa ii 3r de pedagogia
Tutorial TIMERIME.
PORTAFOLI AULA D’ACOLLIDA
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
d'ensenyança-aprenentatge
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Reconstrucció filogenètica
EL MAPA CONCEPTUAL ES UNA FORMA DE REPRESENTACIÓN GRÁFICA PARA LA DESCRIPCIÓN Y COMUNICACIÓN DE CONCEPTOS Y DE LAS RELACIONES QUE SE ESTABLECEN ENTRE ELLOS.
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Explicació de l’enunciat
Problemes que es poden resoldre amb equacions
Les taules de multiplicar
Mapes conceptuals Jordi Guim.
Les fraccions Sisè B curs
L’eskamot verd ens demana ajuda!
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
L’organització del temps
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
El programa per fer mapes conceptuals
ES UN METODO PARA CAPTAR LO MAS SIGNIFICATIVO DE UN TEMA O RECURSO ESQUEMATICO PARA REPRESENTAR CONJUNTO DE SIGNIFICADOS CONCEPTUALES.
Propostes de millora en el GIR
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
CARTELL per a les TROBADES d’Escoles en Valencià
La formació de mots.
Aula Oberta IES Arnau Cadell
EL QUADRAT LES MARIETES.
EL MAPA CONCEPTUAL ES UNA FORMA DE REPRESENTACIÓN GRÁFICA PARA LA DESCRIPCIÓN Y COMUNICACIÓN DE CONCEPTOS Y DE LAS RELACIONES QUE SE ESTABLECEN ENTRE ELLOS.
Estils i Plantilles Ms Word.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

EL MAPA CONCEPTUAL ES UNA FORMA DE REPRESENTACIÓ GRÀFICA QUE SERVEIX PER LA DESCRIPCIÓ I COMUNICACIÓ DE CONCEPTES Y DE LES RELACIONS QUE S’ESTABLEIXEN ENTRE ELLS ES UN INSTRUMENT MOLT ÚTIL PER AJUDAR ALS ALUMNES A “APRENDRE A APRENDRE” JA QUE S’ACONSEGUEIX UN APRENENTATGE CONNECTAT I SIGNIFICATIU.

ESTRUCTURA DE UN MAPA CONCEPTUAL és una S’expressa amb una té una REPRESENTACIÓ GRÀFICA ESTRUCTURA TÈCNICA D’APRE- NENTATJE de PROPOSICIONS formades per PARAULES-ENLLAÇ CONCEPTES

UTILITAT DELS MAPES CONCEPTUALS Per detectar idees prèvies i els errors de concepte al començar una unitat o bloc temàtic. Com organitzador para la presentació de continguts al començar una unitat o bloc temàtic. Durant el procés d’ aprenentatge per afegir nova informació al producte que s’està treballant. Per generar idees (Brain storming, etc.). Per elaborar un resumen de l'aprés millorar la comprensió. Com activitat de síntesi per estructurar el coneixement treballant en els productes realitzats (preferentment acompanyat amb un resum explicatiu). Per avaluar objectivament la comprensió o diagnosticar la incomprensió.

Cóm construir un mapa conceptual 1. Seleccionar Després de llegir comprensivament un text, o un tema concret, seleccionar els conceptes i les paraules - enllaç més rellevants con los que se va a treballar i fer llistes amb ells. Mai es poden repetir conceptes més d’una vegada en una mateixa representació. Pot ser útil escriure -los en Post-it ®, cartolines, tros de paper per poder jugar amb ells. árbre gos animal ser viu vegetal vaca os mussol

Cóm construir un mapa conceptual 2. Agrupar Agrupar els conceptes amb relació propera. De vegades es recomana jerarquitzar (el pas número 3) abans d’agrupar: a mesura que agrupem, haurà conceptes que podrem agrupar en dos grups al mateix temps. D’aquesta forma apareixen els conceptes més genèrics. vegetal peix arbre ser viu animal alga vaca herba os

Cóm construir un mapa conceptual 3. Jerarquitzar Ordenar els conceptes del més general, al més particular i específic.                                              ser viu NIVEL 1 vegetal animal NIVEL 2 arbre herba alga peix vaca os NIVEL 3

Cóm construir un mapa conceptual 4. Representar Representar i situar els conceptes en el diagrama. Aquí els Post-it ®, trossos de cartolina o paper poden agilitzar el procés, així com les possibles correccions. ser viu NIVELL 1 vegetal animal NIVELL 2 arbre herba alga peix vaca os NIVELL 3

Cóm construir un mapa conceptual 5. Connectar Aquesta fase és molt important: a l’hora de connectar y relacionar els diferents conceptes, es comprova si es comprén correctament una matèria. Connectar els conceptes mitjançant enllaços (paraules d’enllaç). Un enllaç defineix la relació entre dos conceptes, i aquest ha de crear una sentència correcta. La direcció de la fletja ens diu cóm es forma la sentència (p.ej. “L’arbre es un vegetal i un vegetal es un ser viu",...). ser viu és és vegetal animal és és és és és és arbre gespa alga vaca peix os

Cóm construir un mapa conceptual 6. Comprovar Comprovar el mapa: veure si és correcte o incorrecte. En cas de incorrecte o millorable, corregir-lo afegint, traient, canviant de posició...els conceptes o les paraules enllaç (una feina que facilita els Post-it ®, o trossos de paper o cartolina). ser viu és és vegetal animal és és és és és és arbre alga vaca gespa peix os

Cóm construir un mapa conceptual 7. Reflexionar Reflexionar sobre el mapa, i veure si es poden unir diferents seccions. És ara quant es veuen relaciona abans no vistes, i es pot aportar nou coneixement sobre la matèria estudiada. Per exemple, ens adonem de com els animals i els vegetals es relacionen amb cadenes alimentaries. ser viu menjen és és vegetal animal comen son són és és és herbívors es es es carnívors arbre alga hierba vaca peix os menja menja menja

MAPA CONCEPTUAL su realización requiere leer el TEXTO CONCEPTOS PALABRAS-ENLACE para identificar remarcándolos con señalándolas mediante ELIPSES O RECUADROS LÍNEAS O FLECHAS para seleccionar CONCEPTOS IMPORTANTES dispuestos según ORDEN JERÁRQUICO CONCEPTOS GENERALES CONCEPTOS ESPECÍFICOS desde hasta

EL OJO GLOBO OCULAR llamado parte externa partes forma de CRISTALINO CÓRNEA IRIS detrás de detrás de es es una de orificio LENTE GLOBO TRASPARENTE COLORES PUPILA forma marrón verde azul LENTEJA gris

EL SUELO compuesto por características MATERIA MINERAL MATERIA ORGÁNICA PERFIL TEXTURA º ARIDEZ tamaño partículas de > a < determina determina disgregando alimento restos HORIZONTES A-B-C ACIDEZ ROCA MADRE VEGETAL ANIMAL GRAVAS ARENAS LIMOS ARCILLAS da lugar desarrollados poco desarrollados actúan Valles, Planicies SUELO ÁCIDO SUELO BÁSICO Montañas favorecen condicionan AGENTES FÍSICOS QUÍMICOS dificultan CULTIVOS PERMEABILIDAD dependen de