LES AULES HOSPITALÀRIES A CATALUNYA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Advertisements

Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
El benchmarking, una eina que contribueix a la millora dels resultats
Servei d’Urgències de l’Hospital de Sabadell i Centre Sociosanitari Albada Unitat de psicogeriatria Novembre 2013.
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Serveis terciaris o d’alta especialització a Catalunya
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Què és un pla Individualitzat ?
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Dades de l’inici del curs Dossier de Premsa
INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Antecedents (el context) Centre IATIC
PETITS REPORTERS Títol.
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Àrea d’Afers Acadèmics
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
III Jornada de transport sanitari
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
MODIFICACIÓ DE LES DADES DE LA BORSA DE TREBALL
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Presentació de 1r d’ESO Curs
CURS
“EL PALIC, un model per a les illes”
“El perfil de mestre i professor”
Coneixements i idees previs
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Xerrada sobre morositat a les Escoles Concertades
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
L’ atenció domiciliaria dels equips d’atenció primària catalans
Gestió participativa dels projectes de centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
III TROBADA D’ALUMNAT MEDIADOR ESCOLAR
L’elaboració de l’horari
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

LES AULES HOSPITALÀRIES A CATALUNYA

LES AULES HOSPITALÀRIES Les aules hospitalàries dels hospitals generals amb llits de pediatria són àmbits educatius vinculats al Servei de Pediatria dels hospitals, on s'atenen les necessitats educatives dels infants i joves hospitalitzats de 3 a 16 anys que no poden seguir temporalment els estudis en el seu centre educatiu, d'acord amb el seu temps d'estada i l'estat clínic. L'objectiu és fomentar el desenvolupament integral dels infants per facilitar-los la reincorporació a l'escola un cop hagin rebut l'alta mèdica i evitar que el procés escolar s'interrompi a causa d'una malaltia llarga, crònica o greu.

AULES HOSPITALÀRIES A CATALUNYA AULES HOSPITALÀRIES A CATALUNYA I PROFESSORAT ADSCRIT A CADA AULA H. Vall d’Hebron. Barcelona. 5 mestres H. Sant Joan Déu. Barcelona. 4 mestres H. St. Pau. Barcelona. 1 mestra H. St. Joan de Déu. Althaia. Manresa. 2 mestres H. Trias i Pujol. Badalona. 1 mestra H. Parc Taulí. Terrassa. 2 mestres H. Josep Trueta. Girona. 1 mestra H. Arnau de Vilanova. Lleida. 1 mestra Total de professionals: 17 7 4 6 5 8 1 2 3 4

LLITS PEDIÀTRICS I PERSONAL DOCENT Aula Hospitalària Llits MESTRES H. Trias i Pujol. Badalona 30 1 H. St Joan de Déu. Manresa 24 2 H. St Joan de Déu. Barcelona (1) 339 3+1 (2) H. Clínic. Barcelona 18 1 (2) H. Sant Pau. Barcelona 16 H. Vall d’Hebron. Barcelona (1) 200 5 H. Dr Josep Trueta. Girona 23 H. Arnau de Vilanova. Lleida 33 H. Parc Taulí. Sabadell 34 Hospitals pediàtrics de referència Unitats d’hospitalització d’adolescents amb problemes de salut mental.

ALUMNAT ATÈS I TEMPS D’ATENCIÓ EDUCATIVA Aula Hospitalària <5 dies 6-10 dies 11-30 31-50 >50 TOTAL H. Trias i Pujol. Badalona 330 65 32 2 3 432 H. St Joan de Déu. Manresa 342 222 6 1 571 H. St Joan de Déu. Barcelona 215 223 91 11 542 H. Clínic. Barcelona 49 78 19 5 154 H. Sant Pau. Barcelona 87 18 23 138 H. Vall d’Hebron. Barcelona 157 164 35 405 H. Dr Josep Trueta. Girona 201 121 55 379 H. Arnau de Vilanova. Lleida 92 266 44 407 H. Parc Taulí. Sabadell 224 159 25 412 Aula Hospitalària <5 dies 6-10 dies 11-30 31-50 >50 TOTAL H. Trias i Pujol. Badalona 330 65 32 2 3 432 H. St Joan de Déu. Manresa 342 222 6 1 571 H. St Joan de Déu. Barcelona 215 223 91 11 542 H. Clínic. Barcelona 49 78 19 5 154 H. Sant Pau. Barcelona 87 18 23 138 H. Vall d’Hebron. Barcelona 157 164 35 405 H. Dr Josep Trueta. Girona 201 121 55 379 H. Arnau de Vilanova. Lleida 92 266 44 407 H. Parc Taulí. Sabadell 224 159 25 412

ALUMNAT ATÈS PER ZONA DE PROCEDÈNCIA Aula Hospitalària Comarca pròpia Altres comarques Altres CCAA Estranger TOTAL H. Trias i Pujol. Badalona 355 73 2 432 H. St Joan de Déu. Manresa 477 94 571 H. St Joan de Déu. Barcelona 119 375 32 16 542 H. Clínic. Barcelona 117 37 154 H. Sant Pau. Barcelona 98 25 13 138 H. Vall d’Hebron. Barcelona 96 240 49 20 405 H. Dr Josep Trueta. Girona 192 172 11 4 379 H. Arnau de Vilanova. Lleida 254 115 31 7 407 H. Parc Taulí. Sabadell 354 56 1 412

ASPECTES CURRICULARS I ORGANITZATIUS L’activitat docent que duen a terme les mestres de les aules hospitalàries és molt diferent en funció del volum d’infants i adolescents atesos i al temps d’ingrés hospitalari. L’objectiu comú de les diferents aules és ajustar llur intervenció a les circumstàncies de cada infant o adolescent vetllant perquè la malaltia interfereixi el menys possible en el procés d’aprenentatge. L’activitat curricular dels alumnes és l’objectiu primordial quan es tracta d’ingressos hospitalaris de mitja i llarga estada.

L’atenció domiciliària Està adreçada a l'alumnat en edat d'escolarització obligatòria que per patir malalties prolongades no pot assistir al centre docent durant un període superior a 30 dies. En aquest cas, el docent es desplaça al domicili familiar durant el temps que l'alumne/a no pot assistir a classe. Es garanteix que el tutor/a on és matriculat l'alumne/a faci el seguiment de la seva evolució.

NORMATIVA De caràcter general per a tot el territori: RESOLUCIÓ EDU/3699/2007, de 5 de desembre, per la qual s'aproven les instruccions per establir el procediment per tal que l'alumnat que pateixi malalties prolongades pugui rebre atenció educativa domiciliària per part de professorat del Departament d'Educació. La concreció pràctica d’aquesta normativa pel que fa a la gestió del professorat varia segons cada Delegació Territorial.

Atenció domiciliària Serveis territorials Alumnat atès Docents Ordinadors en préstec Consorci d’Educació 62 50 8 Barcelona comarques 44 17 Baix Llobregat 38 33 Vallès Occidental 51 25 15 Girona 48 11 Lleida 22 7 Tarragona 31 27 Terres de l’Ebre 3 Maresme-Vallès Oriental 41 10 Catalunya central 32 4 Totals 494 325 90

Atenció domiciliària Durada de les atencions domiciliàries a primària Serveis territorials 1-3 mesos 4-7 mesos 7-9mesos Consorci d’Educació 8 5 Barcelona comarques 10 Baix Llobregat 2 Vallès Occidental Girona 4 Lleida 11 1 Tarragona 3 Terres de l’Ebre Maresme-Vallès Oriental 13 Catalunya central Totals 79 30 46

Atenció domiciliària Durada de les atencions domiciliàries a secundària Serveis territorials 1-3 mesos 4-7 mesos 7-9mesos Consorci d’Educació 15 14 Barcelona comarques 12 10 5 Baix Llobregat 9 6 8 Vallès Occidental 13 Girona 20 Lleida 1 4 Tarragona Terres de l’Ebre 3 2 Maresme-Vallès Oriental 7 Catalunya central Totals 79 30 46

L’educació als hospitals i al domicili Les condicions de cada hospital són diferents ( ubicació, espai físic, nombre de llits,...) i això condiciona la manera de treballar. Tipologies d’alumnat segons l’estada: L’Hospital Vall d’Hebron, com a centre de referència, és el que atén més nens ingressats durant més temps i per tant segueixen tot el curs escolar amb nosaltres. Un altre grup d’alumnes alternen el curs entre l’Aula Hospitalària i l’Atenció Domiciliària. Un tercer grup d’alumnes, després d’una estada mitjana o llarga a l’hospital s’incorpora novament a la seva escola/institut.

Relació hospital/domicili/escola Les mestres de l’Aula Hospitalària i mestres de l’escola d’origen treballem conjuntament en un projecte comú d’adaptació del currículum escolar a partir dels criteris de l’escola/institut. Quan aquesta situació passa a ser Atenció Domiciliària es mantenen els mateixos criteris d’actuació. Quan els alumnes de l’Aula provenen d’altres comunitats o països la coordinació, a falta d’escola d’origen, és entre les mestres de l’AH i el mestre d’AD

Suggeriments de millora a l’AH En els hospitals grans els diferents espais on treballem estan molt allunyats els uns dels altres. Conseqüències: Dificultat per a desplaçar material escolar, informàtic, de suport, ... a les diferents plantes i edificis. Caldria a cada lloc un espai propi. L’ambient escolar quedi molt diluït. Renovació i actualització del material informàtic.

Suggeriments de millora en l’AD Actualització del material informàtic que es posa a disposició dels alumnes d’AD que ho requereixen. Possibilitat que l’escola posi també a disposició dels mestres els seus equipaments (ordinadors portàtil, tauletes, ...)