FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
Advertisements

LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
ORIENTACIÓ ACADÈMICA 3r d’ESO
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració de Plans Individualitzats
Sistemes microinformàtics i xarxes
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
ORIENTACIÓ 16/17 Generalitat de Catalunya Departament d’Ensenyament
Validació de l’experiència laboral
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Estudi per a la identificació de
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Novetats en l’accés a la universitat
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Durada dels estudis = 2000 hores
Ensenyaments de l’àmbit d’arts plàstiques i disseny
Jornada de portes obertes
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
ICQP Decret 176/2003 de 8 de juliol de creació de l’Institut Català de les Qualificacions Professionals. Funcions: 1. Definir i actualitzar permanentment.
Validació de l’experiència professional
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
1 1.
ESO ? CFGM Fundació Escola Cristiana
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Formació Professional
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
REPTES DE L’FP DUAL APORTACIONS PER A LA REFLEXIÓ JESUS MARTIN.
Dispositiu Local d’Inserció
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Seminari d’Educació Especial
Validació de l’experiència laboral
“EL PALIC, un model per a les illes”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
Coneixements i idees previs
EL BATXILLERAT I LES NOVES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
UNIVERSITAT E. Secundària (ESO) Educació Primària Educació Infantil
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
Validació de l’experiència laboral
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Reunió amb mares i pares d’alumnes de 4t d’ESO Institut Joanot Martorell 10/maig/2011.
Àrea d’Atenció a les Persones
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Programes de formació i inserció (PFI) Administració i gestió Agrària Arts gràfiques Comerç i màrqueting Edificació i obra civil Electricitat.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ pfi
CICLES FORMATIUS.
Transcripción de la presentación:

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 NORMATIVA : MARC GENERAL ( OLGA MESALLES ) 2.- NOVETATS NORMATIVES ( NICOLAU GALDEANO ) - Mesures Flexibilitzadores - Semipresencialitat - Oferta en Alternança - Ensenyaments a Distancia - Nous Currículum 3.- COMPETENCIES PROFESSIONALS ( ALBA CASTELLÀ ) - Acreditació - Proves Lliures

ANTECEDENTS DE LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 ANTECEDENTS DE LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL LOGSE (1990)  mateix model d’ordenació modular EL CONSELL EUROPEU DE LISBOA (2000) LA DECLARACIÓ DE COPENHAGUE EL COMUNICAT DE MAASTRICHT total 2

Consell europeu. Objectius dels sistemes d’educació i formació: FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 Consell europeu. Objectius dels sistemes d’educació i formació: Millorar la qualitat i eficàcia dels sistemes d’educació i formació en la UE. Millorar l’educació i formació dels professors i formadors Desenvolupar aptituds per a la societat basada en el coneixement (lectura, càlcul, competències clau, capacitat d’aprendre) Garantir l’accés de tothom a les TIC Augmentar la matriculació en els estudis científics i tècnics Aprofitar al màxim els recursos

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 CONSELL EUROPEU. Objectius dels sistemes d’educació i formació: 2. Facilitar l’accés de tothom als sistemes d’educació i formació: Crear un entorn obert d’aprenentatge  facilitar l’accés a l’educació permanent, al llarg de la vida. Fer l’aprenentatge més atractiu  reconeixement de qualsevol tipus d’aprenentatge i suport a la diversitat de models , convalidacions entre l’experiència laboral i la formació. Promoció de la ciutadania activa, la igualtat d’oportunitats i la cohesió social.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 CONSELL EUROPEU. Objectius dels sistemes d’educació i formació: 3. Obrir els sistemes d’educació i formació a un món més ampli: Reforçar els lligams entre el món educatiu i la vida laboral i la investigació, i amb la societat en general. Desenvolupar l’esperit empresarial i innovador. Millorar l’aprenentatge d’idiomes. Incrementar la mobilitat i els intercanvis. Reforçar la cooperació europea.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 DECLARACIÓ DE COPENHAGUE (2002). Objectius: Establir un marc comú per a la transparència de les qualificacions i competències. Desenvolupar un marc comú que asseguri la Qualitat de la Formació Professional Implantar un sistema de transferència de crèdits per a la formació professional Establir principis comuns per a l’homologació de l’aprenentatge no formal i informal.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 COMUNICAT DE MAASTRICHT(2004). Objectius de les reformes i els recursos educatius, aspectes clau: La imatge i l’atractiu de la via professional  augmentar la participació en la formació professional. Aconseguir nivells elevats de Qualitat i Innovació en els sistemes de formació professional per fer-la més competitiva. Tenir en consideració les exigències del mercat de treball Les necessitats de les persones poc qualificades i els grups desfavorits, per reforçar la cohesió social.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 NORMATIVA DE CARÀCTER BÀSIC Ley 5/2002 de las Cualificaciones y de la Formación Profesional Ley Orgánica 2/2006 de Educación Ley 56/2003 de Empleo RD 1538/2006 de Ordenación de la Formación Profesional RD 1128/2003 que regula el Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionales, modificado por el RD 1416/2005. Títols de FP inicial (reglada) Certificats de Professionalitat (ocupacional i contínua) Constitueixen la base per a l’elaboració

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 LEY 5/2002 DE LAS CUALIFICACIONES PROFESIONALES Dota al sistema d’un conjunt d’instruments i accions necessàries per promoure i desenvolupar la integració de les ofertes de formació professional, a través de: El Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionales La evaluación y acreditación de las correspondientes competencias professionales. Finalitats: L’ordenació d’un sistema integral de FP, qualificacions i acreditació, que respongui a les demandes socials a través de les diferents modalitats formatives. Afavorir la formació al llarg de la vida, acomodant-se a les expectatives i situacions personals i professionals.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 LEY 5/2002 DE LAS CUALIFICACIONES PROFESIONALES Regula el Sistema Nacional de Q i FP: Òrgan consultiu  Consejo General de la Formación Profesional. Òrgan tècnic del CGFP  Instituto Nacional de las Cualificaciones. Defineix: Catàleg Nacional de les Qualificacions Professionals Qualificació professional Competència professional Estableix: El concepte de formació professional i la seva oferta. Els centres integrats i els centres de referència nacional Les finalitats i els agents de la informació i orientació professional. Àrees prioritàries en les ofertes formatives: TIC, idiomes de la UE, treball en equip, prevenció de riscos laborals i les contemplades per la UE en les seves directrius.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 RD 1128/2003 que regula el CNCP modificat pel RD 1416/2005 Estableix l’estructura i contingut del Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionales, vàlid per a tot l’estat espanyol. El CNCP: És l’instrument que ordena les qualificacions professionals susceptibles de reconeixement i acreditació. Inclou el contingut de la FP associat a cada qualificació. És la base per elaborar l’oferta formativa: Títols de FP inicial Certificats de professionalitat L’organització de les qualificacions es realitza per famílies professionals (26) . Les qualificacions professionals s’organitzen en cinc nivells harmonitzats amb els de la UE (ordenats en funció de la responsabilitat i complexitat, de forma ascendent).

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 Agrària. Marítim-Pesquera. Indústries Alimentàries. Química. Imatge Personal. Sanitat. Seguretat i Medi Ambient. Fabricació Mecànica. Instal.lació i Manteniment. Electricitat i Electrònica. Energía i Aigua. Transport i Manteniment de Vehícles. Indústries Extractives. Edificació i Obra Civil. Vidre i Ceràmica. Fusta, Moble y Suro. Tèxtil, Confecció i Pell. Arts Gràfiques. Imatge i So. Informàtica y Comunicacions. Administració i Gestió. Comercio y Màrketing. Servicios Socioculturals i a la Comunitat. Hoteleria i Turisme. Activitats Físiques i esportives. Arts y Artesanies.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 La LOE i la formació professional. PREÀMBUL Els tres principis fonamentals de la LOE estan lligats al concepte de l’educació com un procés permanent. per això pretén: Incrementar la flexibilització del sistema educatiu, per tal de permetre el trànsit de la formació al treball i a l’inrevés. i així: “Repescar” els joves que abandonen el sistema sense l’acreditació de l’ensenyament obligatori. Impulsar l’educació per a les persones adultes, perquè puguin continuar formant-se al llarg de la vida.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 LOE. Títol I. ELS ENSENYAMENTS. Capítol III. ESO Article 30. Els programes de qualificació professional inicial. Destinats a alumnes majors de 16 anys (i excepcionalment de 15 anys) que no hagin acreditat l’ESO. Objectiu: proporcionar competències pròpies d’una qualificació professional de nivell 1 del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals. Ordenació: Mòduls específics: referits a unitats de competència professionals. Mòduls de caràcter general: ampliació Cb i de transició a la vida laboral. Mòduls de caràcter voluntari (obligatori pels alumnes de 15 anys): que condueixin a l’obtenció del títol de Graduat en ESO.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 LOE. Títol I. ELS ENSENYAMENTS. Capítol V. Formació Professional. Concepte Conjunt d’accions formatives que capaciten per l’exercici qualificat de les diverses professions, l’accés a l’ocupació i la participació activa en la vida social, cultural i econòmica. La regulació en la LOE es refereix a la formació professional inicial que forma part del sistema educatiu. Objectius Desenvolupar la competència general corresponent a la QP adquirida. Comprendre l’organització i característiques del sector productiu corresponent, els mecanismes d’inserció laboral, conèixer la legislació laboral (drets i deures). Aprendre de forma autònoma i treballar en equip. Prevenció i resolució pacífica de conflictes. Treballar en condicions de seguretat i salut. Desenvolupar la motivació per la formació permanent  aprendre i reciclar-se Impulsar l’esperit emprenedor.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 LOE. Títol I. ELS ENSENYAMENTS. Capítol V. Formació Professional Ordenació. En Cicles Formatius amb una distribució MODULAR dels currículums. La FP s’organitza en grau mitjà i grau superior i el seu currículum s’ajustarà al Sistema Nacional de Qualificacions Professionals. El Govern estableix les titulacions i els aspectes bàsics del currículum de cada títol. Contingut i organització de l’oferta. La programació de l’oferta  Administracions Educatives. El currículum ha d’incloure el mòdul de Formació en Centres de Treball. La FP garantirà que l’alumnat adquireixi els coneixements i capacitats relacionats amb les àrees prioritàries de la Ley 5/2002 de CP.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 Accés. a) General. Títol de Graduat en ESO per l’FP de GM i Batxiller per l’FP de GS. b) Prova d'accés  Requisits: CFGM  17 anys CFGS  19 anys (o 18 anys si disposa títol Tècnic “relacionat” amb el CF on vol accedir). Exempcions regulades per les Ad. Educatives: Per aquells que hagin superat PQPI Per la superació CFGM Per disposar de Certificats de professionalitat Per l’acreditació qualificació o experiència professional. Les Ad. Educatives podran programar cursos de preparació de les proves d’accés:  per l’FP de GM per aquells que hagin superat PQPI  per l’FP de GS per aquells que tinguin el títol de Tècnic La nota final de la prova d’accés tindrà en compte les qualificacions del curs preparatori.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 Avaluació. Es realitza per mòduls professionals. Per a superar un CF es requereix l’avaluació positiva de TOTS els mòduls. Títols i convalidacions. Superació CFGM  atorga el títol de Tècnic  accés directe al batxillerat Superació CFGS  atorga el títol de Tècnic Superior  accés directe als estudis universitaris que determini el Govern. El Govern establirà el règim de convalidacions entre estudis universitaris i estudis de FP de grau superior. La superació parcial de mòduls tindrà efectes d’acreditació parcial acumulable de competències professionals adquirides en relació al Sistema Nacional de Qualificacions Professionals.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 LOE. Títol I. Els ensenyaments. Capítol IX. Educació de persones adultes. Objectius  millora de la qualificació professional / adquisició i preparació d’una nova professió. establir connexions entre les diferents vies d’aprenentatges (formals, no formals i informals) Ensenyaments post-obligatoris. Les Administracions educatives: Promouran iniciatives per oferir oportunitats als adults  BTX i FP Faran l’oferta i l’organització de l’educació a distància utilitzant les TIC. Organitzaran periòdicament proves per a l’obtenció de títols d’ESO, BTX i FP. Requisits: 18 anys si volen obtenir el títol de Tècnic 20 anys si volen obtenir el de Tècnic Superior (o 19 si ja disposen del títol de Tècnic).

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 LOE. Títol II. Equitat. Capítol I. Alumnat amb necessitat de suport educatiu. Escolarització. Les Ad. Educatives: Afavoriran que els alumnes amb Necessitats Educatives Especials puguin continuar la seva escolarització en els ensenyaments post-obligatoris. Adaptaran les condicions de realització de les proves per les persones amb discapacitat que ho requereixin. Integració social i laboral. Les Ad. Educatives establiran una reserva de places en els ensenyaments de formació professional per l’alumnat amb discapacitat.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 RD 1538/2006. ORDENACIÓ GENERAL DE LA FP. Característiques del RD. L’oferta, l’accés, l’admissió i la matrícula s’estableixen amb una major flexibilitat, per configurar vies formatives adaptades a les necessitats personals, i el trànsit entre formació i treball i a l’inrevés. Ofereix a les persones adultes noves possibilitats de millorar la seva qualificació professional: FP a distància, proves per a l’obtenció de títols... Estableix connexions entre els diferents tipus d’ensenyaments i l’experiència laboral, regulant convalidacions, exempcions i correspondències diverses. Dedica un capítol a la informació i orientació professional Té en compte la Ley 51/2003 d’igualtat d’oportunitats, no discriminació...a les persones amb discapacitat.

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 Els títols de formació professional tenen com a base: El Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionales. Les directrius fixades per la UE. Les àrees prioritàries de la Ley 5/2002, que han de ser incorporades als mòduls. Ordenació. Cicles formatius de grau mitjà  educació secundària post-obligatòria (CINE-3) Cicles formatius de grau superior  educació superior no universitària (CINE-5B) Organització dels cicles  en MÒDULS de durada variable. Mòduls  àrea teòrico-pràctica certificable i vàlida per a tot l’estat. Catalunya ha subdividit alguns mòduls en crèdits (vàlids només per Catalunya).

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 Identificació del títol Denominació Nivell Durada Família Professional Referent europeu Perfil professional del títol Competència general Competències professional, personals i socials Relació de qualificacions i unitats de competència del CNQP incloses en el títol. L’entorn professional La prospectiva del títol en el sector o sectors Ensenyaments del cicle formatiu Objectius generals Mòduls professionals La correspondència dels MP I les unitats de competència per a la seva acreditació, convalidació o exempció. Els paràmetres bàsics de context formatiu per a cada mòdul Espais i equipaments mínims Titulacions i especialitats del professorat Modalitats i matèries de BTX que faciliten la connexió amb el CF de GS. Convalidacions, exempcions i equivalències Relació amb els certificats de professionalitat Informació sobre els requisits necessaris segons la legislació vigent, si n’hi ha, per l’exercici professional Accés a estudis universitaris des dels cicles de grau superior

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 Estructura d’un mòdul Denominació i codi Objectius expressats en resultats d’aprenentatge Criteris d’avaluació Continguts bàsics del currículum Orientacions pedagògiques Durada en hores del mòdul professional en la modalitat presencial i l’equivalència en crèdits ECTS per facilitar la convalidació amb estudis universitaris. Condicions mínimes d’espais, equipaments i professorat

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 MÒDULS D’ESPECIAL RELLEVÀNCIA TOTS els CF Formació en Centres de Treball Mòdul de Projecte (novetat) TOTS els CFGS. En acabar el CF, desprès de l’FCT Mòduls relacionats amb FOL i desenvolupament de l’esperit emprenedor TOTS els CF. Creació i gestió empreses Autoocupació Organització del treball Legislació laboral

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 Currículum dels cicles formatius: Són establerts per les Administracions Educatives respectant el RD 1538/2006 i els corresponents RD que regulen cadascun dels títols, adaptant-los a l’entorn productiu del territori. Els centres acaben de donar forma al currículum de cada cicle, adaptant-lo a les característiques de l’alumnat i de l’entorn socioeconòmic de la zona d’ubicació del centre docent. Govern RD títol 55% currículum Adm. Ed. Decret de currículum (hores mínimes i màximes de cada Mòdul) IES PEC-PCC Organització del currículum

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 Avaluació Per mòduls professionals (adaptació alumnes discapacitats). Referència  objectius i criteris d’avaluació de cada mòdul que conté el RD que estableix el títol. Convocatòries  màxim de 4 en règim presencial, excepte l’FCT que es podrà cursar un màxim de 2. Qualificació  numèrica [1-10]. Qualificació final  Mitjana aritmètica nota de cada mòdul . Cal superar cadascun dels mòduls. Per aquells que superin algun mòdul però no la totalitat del cicle, es certificaran els mòduls superats  acreditació parcial acumulable de competències professionals (SNC i FP)

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 FP per a les persones adultes. Objectiu  millora qualificació professional / adquisició nova professió. Metodologia  flexible i oberta  basada en l’autoaprenentatge  oferta que permeti conciliar vida laboral i aprenentatge Les Ad. educatives podran oferir mòduls associats a unitats de competència del Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionales. Efectes de la formació  es pot anar capitalitzant tant per obtenir els certificats de professionalitat (Dpment. Treball) com el títol d’FP (però per obtenir el títol és necessari acreditar els requisits d’accés). FP reglada modular/parcial FP contínua

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 El RD 1538/2006 també regula: Proves per a l’obtenció dels títols Formació professional a distància La informació i orientació professional Les convalidacions i exempcions de mòduls professionals per l’acreditació d’unitats de competència (CNCP) de mòduls comuns a diversos cicles formatius de FOL i de mòduls relacionats amb les àrees prioritàries pels qui han superat el projecte i acreditat totes les unitats de competència del títol. de mòduls de CF de GM amb matèries de BTX. entre mòduls de GS i ensenyaments universitaris. l’exempció de l’FCT per correspondència amb l’experiència laboral. Els centres de formació professional  centres públics i privats autoritzats  centres de referència nacional  centres integrats L’oferta de places i la reserva, tant pels qui accedeixen via prova d’accés com per persones amb discapacitat (al menys un 5%).

FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 Altres normes estatals: RD 777/1998 del qual encara queden vigents els annexos (convalidacions, requisits mínims d’espais, titulacions de professorat equivalents a efectes de docència...) modificat per la orden ECI/2527/2005 que regula l’accés de l’FP de grau superior a licenciatures. RD 1558/2005 que regula els requisits bàsics dels centres integrats de formació professional.