segle d’or de la nostra literatura

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LITERATURA CATALANA MEDIEVAL S. XIV-XV
Advertisements

POETES DEL SEGLE D'OR DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ –Tema IV
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
El Modernisme i Joan Maragall
MONESTIR DE SANT PAU DEL CAMP
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
HISTÒRIA DE LA LLENGUA Cristina J. Calabuig Curs
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
EL LLIBRE DE CAVALLERIES LA NOVEL·LA CAVALLERESCA
L'EDAT MODERNA.
QÜESTIÓ NÚM. 16 Joan Francesc Mira ha reflexionat en els seus assajos sobre la nostra realitat contemporània. Explica-ho.
L´ EDAT MITJANA.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
JESÚS DE NATZARET.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
«Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe.»
Unitat_9_NAIXEMENT LITERATURA
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
ANY DE LA FE de l‘11 octubre 2011 al 24 novembre 2013
RENAIXENÇA ROMANTICISME Moviment cultural de redreçament i recobrament
Llibre de les bèsties de Ramon Llull
Panoràmica sociolingüística dels segles XVI, XVII i XVIII
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Literatura catalana medieval. Prosa
MIQUEL MARTÍ I POL ( ) EN HOMENATGE.
Pressupostos Participatius: educar per la democràcia
MIQUEL MARTÍ I POL RODA DE TER ( ) FAMÍLIA TREBALLADORA.
Guillermo Martí Nomdedeu
AUSIÀS MARCH ( ).
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Valora la repercussió de l’assaig de Joan Fuster en el context de l’època QÜESTIÓ NÚM. 15.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
LA BRUIXA INVISIBLE AUTORS: Mario i Dídac.
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
Música: “Record per sempre”de Vangelis
L´assaig de postguerra
Ausiàs March.
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
Inma Torres Bisquert 4t ESO B.
CONCURS BÍBLIC NOM: Maria Melero Cugat
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Sempre que m’invoquis, t’escoltaré, et salvaré i tothom t’estimarà;
La llegenda en el Poblat Ibèric
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
L’ESCOLA PITAGÒRICA: Els Atomistes: Demòcrit i Leucip
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
PARÀBOLA DEL PARE QUE PERDONA
El Renaixement Segles XV i XVI.
EL BARROC Estil que es desenvolupà a Europa al s. XVII. Suposa l’evolució del Renaixement que ja no responia als interessos del moment. La seua aparició.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
· Tema seleccionat: Compartir.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
UNITAT 8. APORTACIONS DE VICENT ANDRÉS ESTELLÉS AL GÈNERE POÈTIC
Mercè Rodoreda ( ).
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

segle d’or de la nostra literatura EL SEGLE XV segle d’or de la nostra literatura

INFLUÈNCIA HUMANISME ITALIÀ DESEMBOCARÀ EN EL RENAIXEMENT FINAL EDAT MITJANA CRISI DEL FEUDALISME PODER ESGLÉSIA INFLUÈNCIA HUMANISME ITALIÀ DESEMBOCARÀ EN EL RENAIXEMENT

HUMANISME / RENAIXEMENT · MOVIMENT FILOSÒFIC I CULTURAL EUROPEU. ·S’EXPANDEIX A Europa aL S.XV GRÀCIES A LA IMPREMTA

CARACTERÍSTIQUES Dante Alighieri : La divina comedia · RETORN ALS CLÀSSICS GRECO-LLATINS · ANTROPOCENTRISME VS TEOCENTRISME · MÈTODE CIENTÍFIC EXPLICA EL MÓN, NO LA FE · AUTORS ITALIANS: Dante Alighieri : La divina comedia Givanni Boccaccio: Il decamerone Francesco di Petrarca: Il canzoniere Leonardo Da Vinci Michelangelo

POLÍTICA · MORT EL REI MARTÍ L’HUMÀ SENSE DESCENDÈNCIA. · Compromís de Casp: pugen els TRASTÀMARA · INICI DEL PROCÉS DE CASTELLANITZACIÓ FRENAT PER Alfons el Magnànim

Construccions edificis Màxima esplendor a la Ciutat de València Llibres a burgesia Consolidació estàndard literari Èxit AUTORS I OBRES = SEGLE D’OR Augment població Construccions edificis Economia puixant 1a impremta

AUTORS Jordi de Sant Jordi Pere March Ausiàs March Fills dels trobadors, però amb un to més humà i pròxim al públic també perquè escriuen en valencià

Ausiàs March

Cavaller al servei d’Alfons el Magnim Falconer major del rei Noble Cavaller al servei d’Alfons el Magnim Falconer major del rei Casat amb Isabel de Villena i morta aquesta, es casa amb Joana Escorna Mor sense descendència legítima Va viure una vida plena de desgràcies i de fracassos

CARACTERÍSTIQUES DE L’OBRA Contra la poesia trobadoresca Utilitza la nostra llengua Poesia que naix del cor i és sincera

Parla a dones de carn i ossos, ja no són perfectes. Pequen i fan pecar. 5· Es dirigeix a elles utilitzant el Vós marca distància. 6· A Déu li parlarà de Tu perquè s’hi vol acostar. Té por de no ser un bon cristià.

La seua Obra està dividida en CANTS

1a Etapa: CANTS D’AMOR Classificats en 5 senyals: TEMA: L’AMOR (en diferencia 3 tipus) L’amor foll La fin’amor (amor fi) L’amor venal Classificats en 5 senyals: Plena de seny Mon darrer bé Llir entre card Oh foll amor Amor amor

2a Etapa, CANTS DE MORT Canta la mort de la seua estimada, suposem que parla de Joana Escorna, però no és del tot clar. Té por per si l’ànima de l’estimada no es salvarà per culpa d’haver viscut al costat d’un mal cristià com ell.

3a Etapa: CANTS MORALS Sempre entra en conflicte la moral religiosa, que segons ell no té ben treballada, amb els sentiments.

4a Etapa: CANT ESPIRITUAL Aquest és un dels més intensos i importants. Cap al final de la seua vida es planteja seriosament què pot fer per no ser condemnat i obtindre el perdó de Déu. Li parla de Tu a Déu, per sentir-lo més a prop.

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ