ESTRATÈGIES PER DESESENVOLUPAR LLENGUATGE EN L’ INFANT SORD

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Com fer una presentació de diapositives
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
1 u n i t a t La comunicació.
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
CALES DE L’ESCALA.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
OPCIONS METODOLÒQIQUES
ELS NOMBRES ENTERS.
Quan l’amor fa mal.
Un dia a la classe de P.3 HÀBITS.
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Éssers vius i éssers inerts
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Música: “Record per sempre”de Vangelis
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
EL QUE NECESSITO PER VIURE
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Un test per pensar... Materials de
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Llegendes sobre la Lluna
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
DONA I ET DONARAN Si tu reses i dones a la gent que pateix; Déu et donarà a tu. Resa i fes obres. Georgina Prat Marrasé.
Jonathan Ceballos Rodriguez ( ) Zenón Perisé Alía ( )
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Quins nervis! Unitat 1.
Continuació: el temps II
HABILITATS COMUNICATIVES
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’HANBOL.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
La consciència fonològica a P-5 i 1er
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
RESTA PORTANT-NE.
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
“UNITAT 4”.
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Amb so ¯.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
COM MOTIVAR L’EQUIP Jordi Reviriego.
Transcripción de la presentación:

ESTRATÈGIES PER DESESENVOLUPAR LLENGUATGE EN L’ INFANT SORD LA COMUNICACIÓ I EL LLENGUATGE EN L’ INFANT SORD Marisol Afonso i Anna Leon

Comprovar el bon funcionament de la pròtesi. El nen sempre ha de posar la pròtesi auditiva col.locada. Evitar el soroll de fons. Marisol Afonso i Anna Leon

Mantenir el contacte visual, posar-se al nivell del nen/a. Facilitar la visió de la cara de manera clara i il·luminada. Marisol Afonso i Anna Leon

Valorar les vocalitzacions que faci el nen/a, amb expressions facials, somriures... Imitar tots els sons que faci el nen/a (incloent la tos, el plor el riure...) Marisol Afonso i Anna Leon

L’ ALTERNÀNCIA COMUNICATIVA (ARA TU –ARA JO) Moltes activitats Requereixen una alternància ( ara tu-ara jo) Ex: pasem la pilota, construim una torre junts, el nen emet sons vocàlics després la mare els imita. Marisol Afonso i Anna Leon

Alertar al nen/a de la presència d’un soroll. Resaltar la presència d’un so amb onomatopeies i buscar la font sonora. Marisol Afonso i Anna Leon

La cullera, on és la cullera? Pugem les escales…. Anomenar i verbalitzar els objectes i les accions que es realitzen. Reproduir les mateixes expressions i vocabulari en diferents situacions, llocs... Un, dos tres…. La cullera, on és la cullera? Marisol Afonso i Anna Leon

NO TOTS ELS JOCS ES COMPREN A LES BOTIGUES DE JOGUINES Captar l’atenció del nen de manera atractiva, amagar els objectes o joguines, anar-les traient d’una caixa, etc. Es poden utilitzar els objectes i estris de casa. Marisol Afonso i Anna Leon

CANTAR CANÇONS . Acompanyant amb el gest i amb el moviment . Utilitzant el ritme . Cantar unes mateixes cançons conegudes pel nen…deixar un espai sense dir res i esperar el gest, balboteig o paraula del nen per seguir la cançó. Marisol Afonso i Anna Leon

INTERPRETAR EL QUE DIU EL NEN I POSAR LLENGUATGE Recollir els gestos i emisions del nen, i interpretar-los. S’han trencat els pantalons oh Marisol Afonso i Anna Leon

REPETIR PARAULES O FRASES DE LA VIDA DIÀRIA EDUCACIÓ FÍSICA Acompanyant el gest: saludar, acomiadar-se… «hola, adèu, bon dia… Qui és? , on és? ADÈU BON DIA ! Marisol Afonso i Anna Leon

DESCOBRIR ELS SONS I SOROLLS DE CASA Tocar l’objecte , per notar les vibracions i percebre millor el so Marisol Afonso i Anna Leon

Per conèixer l’ entorn que envolta al nen DESCOBRIR ELS SONS I SOROLLS DEL CARRER Per conèixer l’ entorn que envolta al nen Marisol Afonso i Anna Leon

El.laborar el primer álbum de fotos amb les persones i objectes més propers al nen/a

APROFITAR LES RUTINES I ACTIVITATS DIARIES PER A… Repetir les mateixes paraules, frases, expressions... Els elements comunicatius del nen/s’aniran incrementant cada vegada més (l’atenció, la mirada, el gest, la paraula....) Marisol Afonso i Anna Leon

- Intentar parlar de persones i d’experiències presents, de les activitats que s’estan desenvolupant i que siguin d’interès del nen/a. ...EX: gent important (padrins, tiets...), noms de coses que li agraden... Les paraules es tornen a repetir en diferents contextos, que li ajudarà a consolidar el vocabulari i les estructures a poc a poc. Marisol Afonso i Anna Leon

DONAR TEMPS DE RESPOSTA AL NEN/A L’adult ha de donar temps de resposta al nen/a i no ocupar el seu torn de paraula. Evitar les emissions i preguntes continues... Marisol Afonso i Anna Leon

ESCOLLIR ENTRE DUES OPCIONS Per facilitar la comunicació, mitjançant el gest indicatiu i/o les primeres paraules, donar a escollir entre dues opcions. Marisol Afonso i Anna Leon

L’ ENTONACIÓ AJUDA A LA COMPRENSIÓ -Cal ser expressius i utilitzar diferents entonacions en funció del moment. -Quan preguntem: Qui és?, Que ha passat? -Quan expressem sorpressa, alegria: Uff, quin susto!! -Quan neguem: no, no..aquí no es pot anar QUIN SOROLL! Què ha caigut! Marisol Afonso i Anna Leon

TENIR EN COMPTE les quatre “P” SER PACIENTS: els nens petits necessiten temps i pràctica. SER PERSISTENTS : repetir per apendre. PREMIAR : Pel gest, per la vocalització, mitjançant un somriure. SER POSITIUS : Confiar que el nen pot apendre a comunicar-se, a parlar... Marisol Afonso i Anna Leon