LA FUNCIÓ DE NUTRICIÓ A 3r D’ ESO AMB MATERIAL DIGITAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L´energia.
Advertisements

Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
NUTRICIÓ CEL·LULAR Conjunt de processos mitjançant els quals les cèl·lules obtenen la matèria i l’energia necessàries per fer les funcions vitals.
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
BAUHAUS, una escola d’art
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Alimenta el teu cos.
Recorda: En la nutrició es produeix un intercanvi de substàncies entre les nostres cèl·lules i l'exterior del cos, gràcies a les superfícies d'intercanvi.
L’ APARELL CIRCULATORI
LA NUTRICIÓ Sisé de Primària.
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
CIÈNCIES NATURALS TEMA 1. LES FUNCIONS VITALS
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
L’Expressió escrita.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Recordem què vol dir ser adolescent
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Creació d’un mapa personalitzat
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
MAPES MENTALS TONI BUZAN
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
L’aparell respiratori
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ALICIA I EL MON DE LES TRES DIMENSIONS.
Perfil dels enquestats
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Tesis Doctorals en Xarxa
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Objectiu Educatiu Trienni
Necessitat d’eliminació
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
CONCURS.
L’APARELL DIGESTIU.
L’Aparell Circulatori
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
El cos humà: Els aparells i els seus òrgans
BIBLIOTECA - MEDIATECA
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
Coneixement del medi natural
EL QUADRAT LES MARIETES.
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
Educació Farmacèutica en la Interpretació de Prospectes
CONDICIÓ FÍSICA.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

LA FUNCIÓ DE NUTRICIÓ A 3r D’ ESO AMB MATERIAL DIGITAL II Jornades TIC i Educació LA FUNCIÓ DE NUTRICIÓ A 3r D’ ESO AMB MATERIAL DIGITAL Girona, octubre 2012 Fina Vert Ros

II Jornades TIC i Educació http://www.xtec.cat/~jvert/eso/tercer/fnutri.htm

Quin tipus de matèria li cal per créixer? II Jornades TIC i Educació Quin tipus de matèria li cal per créixer? De què està fet el nostre cos? Què necessita el cos per créixer, reparar, ... per viure?  D'on ha sortit tota la matèria i l’energia per créixer i viure? D'on obté el nostre cos la matèria i l'energia?  Quines són les necessitats nutritives del teu cos? Webquesta. Per aprimar-se no tot s'hi val! Alimentació i nutrició. Aparell digestiu. Digestió Després del tub digestiu. Quin és el destí dels nutrients? L'aparell circulatori sanguini. Circulació Estudiem els casos clínics De la sang a la cèl·lula. Oxigen   Com aconsegueixen les cèl·lules l'oxigen? Aparell respiratori. Webquesta. El tabac Glogster. Malalties i trastorns Com utilitza el nostre cos la matèria i l’energia? La respiració cel·lular Activitats finals Què en fa el nostre cos de les substàncies de rebuig? L'aparell excretor urinari

Què pretenc? Ensenyar a pensar científicament. II Jornades TIC i Educació Què pretenc? Ensenyar a pensar científicament. Compartir coneixements i construir conjuntament els coneixements. Aplicar els coneixements per resoldre problemes contextualitzats. Treballar de manera autònoma. Saber trobar la informació que es demana en les fonts prèviament seleccionades. Interpretar models. Justificar i argumentar les respostes. Ajudar-los a ser conscients del seu procés d’aprenentatge

Ensenyar a pensar científicament II Jornades TIC i Educació Ensenyar a pensar científicament Problema: Per què els ossos són tan durs? Documenteu-vos: http://delteixitalorganisme2.wikispaces.com/ELS+TEIXITS http://www.enciclopedia.cat/fitxa_v2.jsp?NDCHEC=0212912 http://www.aula2005.com/html/cn3eso/14locomotor/14locomotor.htm Font de la imatge: http://geocities.ws/biohumana2002/fotos_teixits/compacte.jpg Emeteu una hipòtesi: Deducció: Disseny de l’ experiment: Material: Os de pollastre, àcid acètic (vinagre), vas de precipitats. Procediment: Resultat esperat: Resultat observat: Conclusió: Activitat 3.- Anem al laboratori! Experimentem http://www.xtec.cat/~jvert/eso/tercer/nutricio/1nivells.pdf

Compartir coneixements i construir-los conjuntament II Jornades TIC i Educació Pautes Exemple de Glogster d’alumnes http://www.xtec.cat/~jvert/eso/tercer/nutricio/Malalties%20i%20trastorns%20de%20l.pdf Recull de glogsters http://cabernil.edu.glogster.com/glog-9460/

Aplicar els coneixements per resoldre problemes contextualitzats II Jornades TIC i Educació Aplicar els coneixements per resoldre problemes contextualitzats La Marató 2011 dedica als trasplantaments L'Hospital de Bellvitge implanta un cor artificial que, per primer cop a Catalunya, permet fer vida normal al pacient. Febrer 2012 http://www.xtec.cat/~jvert/eso/tercer/nutricio/11excretor.pdf

Treballar de manera autònoma II Jornades TIC i Educació Treballar de manera autònoma Webquesta: http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_derecha_w.php?id_actividad=7714&id_pagina=1 http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_derecha_w.php?id_actividad=7714&id_pagina=1

II Jornades TIC i Educació Saber trobar la informació que es demana en les fonts prèviament seleccionades Activitat 21.- Juguem a metges Cas clínic 3 Pacient de 62 anys de sexe masculí, amb hipertensió arterial, hipercolesterolèmia, fa 5 anys va patir una angina de pit, amb antecedents familiars de malalties coronàries. Ha estat diagnosticat d’ oclusió trombòtica donant com a resultat una necrosi del miocardi, és a dir, un infart de miocardi. a) Què és un infart de miocardi? Per què és produeix? Consulteu aquestes webs: http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/spanish/ency/anatomyvideos/000037.htm http://goo.gl/PK8eO http://goo.gl/1DhBw b) Pel tractament se li practica un bypass coronari. En que consisteix el bypass o derivació? Cerqueu informació en les webs: http://www.xtec.cat/~jvert/eso/tercer/nutricio/7circulatori.pdf

II Jornades TIC i Educació Interpretar models

Justificar i argumentar les respostes II Jornades TIC i Educació Justificar i argumentar les respostes Activitat 18.- Per respondre les preguntes que segueixen cerqueu informació a les webs: http://es.wikipedia.org/wiki/Gl%C3%A1ndula_sudor%C3%ADpara http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/spanish/ency/anatomyvideos/000127.htm http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/spanish/sweat.html Expliqueu quin paper juga la suor en la regulació de la temperatura del cos. El volum de suor produït és molt variable, des de 0,5 l a més de 7 litres. Justifiqueu per què suem molt quan fem un exercici intens? http://www.xtec.cat/~jvert/eso/tercer/nutricio/11excretor.pdf

Ajudar-los a ser conscients del seu procés d’aprenentatge II Jornades TIC i Educació Ajudar-los a ser conscients del seu procés d’aprenentatge De què disposa per fer la seva funció? Dibuixa l’aparell circulatori. Posa el nom a les parts del cor i els vasos principals. Marca el sentit de la circulació. Pinta de color vermell la sang arterial i de color blau la sang venosa. Com ho fa? Activitat final.- De què ens serveix tenir un aparell circulatori? http://www.xtec.cat/~jvert/eso/tercer/nutricio/7circulatori.pdf

Ajudar-los a ser conscients del seu procés d’aprenentatge II Jornades TIC i Educació Ajudar-los a ser conscients del seu procés d’aprenentatge compte la relació de la cèl·lula/es (protagonista/es) amb tots els aparells (al servei de la cèl·lula/es) Fes un redactat sobre la funció de nutrició. (Has de tenir en Coavaluació Nom del corrector/a:..................................... Nom de l’autor/a:.......................................... http://www.xtec.cat/~jvert/eso/tercer/nutricio/avaluacio.pdf

JUSTIFICACIÓ: opció pel model TIC II Jornades TIC i Educació JUSTIFICACIÓ: opció pel model TIC Fàcil accès al material. Multitud de recursos. Motivador. Facilita el treball autònom i en xarxa. Accès a diferents fonts d’informació. Flexibilitat per modificar el material per millorar-lo, actualitzar-lo, adaptar-lo,...

II Jornades TIC i Educació jvert@xtec.cat