CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Jordi Martínez ECOGESA 17 d’octubre 2013 Productivitat: què és i com millorar-la Los contenidos expuestos en el presente documento son propiedad y de uso.
Advertisements

El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
EL PROJECTE SANT ANDREU – LA SAGRERA: ESTACIÓ I CIUTAT
Presentació de la Jornada La Cambra de Terrassa organitza aquesta jornada amb la finalitat de facilitar a les empreses del comerç diferents eines de gestió.
Capítol 19 El mercat de béns en una economia oberta.
Nou marc normatiu de desaparició de les tarifes elèctriques regulades.
© Universitat de Girona LA GESTIÓ DE LA QUALITAT A LES EMPRESES DE CATALUNYA Resultats d’un estudi empíric Juny 2002 Univers d’aproximadament 4500 certificats.
Projecte EduCAT 1x1: Desplegament exploratori del model 1:1 i els llibres de text en format digital Xavier Kirchner – Fundació Catalana per a la Recerca.
PLA D’ENERGIA, CANVI CLIMÀTIC I QUALITAT DE L’AIRE DE BARCELONA
AIGUA STOP Control Automàtic de Fuites. Situació actual: Situació actual:  A Espanya, els estalvis possibles de la despesa d’aigua en edificis públics.
L9 VISITA D’OBRES A L’L9 DEL METRO DE BARCELONA Barcelona, 4 de juny de 2014.
PRESENTACIÓ CONSORCI BIOPOL’H Comunicació - Consorci Biopol’H.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
PLA LOCAL D’HABITATGE D’OLOT PLHO Càtedra de Geografia i Pensament Territorial Universitat de Girona.
1 El Cànon de l’Aigua febrer Observatori del preu de l’aigua 211 municipis amb dades.
Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya
Millores de transport públic a la Garrotxa
El benchmarking, una eina que contribueix a la millora dels resultats
Actualització del mapa de soroll de trànsit de la ciutat de Girona.
Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat.
PLA DE MOBILITAT DE LA CIUTAT DE LLEIDA ( )
LA GEOGRAFIA D’ESPLUGUES
ACTIVACIÓ DE LA GESTIÓ FORESTAL A TERRES DE L’EBRE
La tecnologia i la seguretat viària
Pacte per la mobilitat sostenible del Maresme
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
TANCA ECOLÒGICA COMPRI RECICLAT
EFECTES DELS PEATGES DE LA C-32 (AUTOPISTA PAU CASALS) A LES ECONOMIES TERRITORIALS Frederic Lloveras Oriol Biosca
Associació de Famíles Nombroses de Catalunya
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Diputació de Barcelona
Generalitat de Catalunya
Aportacions de les enquestes de camp
Polítiques d’Ordenació Comercial
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
Departament de Justícia
Europa aposta pel ferrocarril
Nou tram en servei Nou tram de línia de 3,7 km de via doble
Ajuntament de Sallent 25 d’octubre de 2011 Equip redactor geovial, slp
El Pla d’autropotecció
El Maresme i el Consell Comarcal.
Inauguració tram L9 Sud Aeroport T1- Zona Universitària
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
Pla de rehabilitació a Catalunya
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
ALTRES TECNOLOGIES DE BAIXA INTENSITAT EÒLICA L’ENERGIA EÒLICA MARINA
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
PLATJA DE SANT SEBASTIÀ
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Marc territorial Àmbit: les 7 comarques de la RMB
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Millora integral de la mobilitat a la ronda d’Europa
L’AIGUAT DELS 750 MILIONS DE LITRES (Nit del 31-7 al 1-8 del 2002)
TRC AIRE CONDICIONAT, LA SOLUCIÓ NATURAL
Santa Coloma de Gramenet
Geografia.
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Actuacions ferroviàries: RENFE
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
EL BARCELONÈS.
Tall per obres: Reforma de la carretera de Sant Joan
Transcripción de la presentación:

CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33

 Catalunya té km de vies d’alta capacitat, un 13,45% dels de km del total xarxa viària.  D’aquests km:  El 42% (675 km) són de pagament per a l’usuari: autopistes i túnels de peatge explícit (*) vies preferents de doble calçada i autopistes sense peatge (**) Només aquelles que es gestionen en règim de concessió sense peatge explícit La xarxa d’alta capacitat

 Quant a l’Administració titular dels km (*) :  Un 47% són titularitat de la Generalitat de Catalunya, el 52% són vies de titularitat de l’Administració General de l’Estat, i el 2% restant són titularitat de les administracions locals.  Dels 675 km d’autopistes i túnels de peatge explícit:  Un 30% són titularitat de la Generalitat (198 km) i el restant 70% (477 km) són titularitat de l’Administració General de l’Estat. (*) També inclou les vies preferents d’una calçada gestionades en règim de concessió La xarxa d’alta capacitat

Catalunya - 30,6% ,7% ,5% -5% -35,9% -12,6% - 12,5% -24,5% Situació actual: descens general de trànsit C-32 GarrafC-32 MaresmeC-33

Vies de peatge xarxa Generalitat Any ,1 MEUR MEUR Situació actual: cost de les bonificacions

Prohibició de circulació camions de 4 o + eixos per la carretera N-II entre Maçanet i la Jonquera Descomptes del 35% (Via-T) i 50% (moviments interns entre enllaç 2 i 9) Actuacions Resultats vehicles pesants s’han desviat diàriament de l’N-II a l’autopista (captació del 90%). Disminució congestió i accidentalitat N-II i aprofitament de la capacidat AP-7 El trànsit induït cap a l’autopista paga el cost dels descomptes aplicats Un exemple de gestió de la mobilitat: l’N-II i l’AP-7

El Pla d’homogeneïtzació Objectiu IMesures I Establiment de tarifes més homogènies, que comporten un descens de tarifes a la C-32 al Maresme i al Garraf Consolidació de les polítiques de bonificacions per recurrència, ús de vehicle ecològic i ús de vehicle d’alta ocupació Teletac sense cost d’adquisició per als usuaris habituals Implantació d’un sistema de peatge tancat (tarifa segons recorregut real) Homogeneïtzació territorial de la tarifa per km Optimització de l’ús de les infraestructures Estalvi pressupostari Ajustament del preu del peatge als recorreguts reals

El Pla d’homogeneïtzació Objectiu IIMesures II Establiment d’un cànon d’entre 1 i 3 MEUR anuals a les concessionàries per al transport públic Destinar part dels beneficis generats pels trànsits en vehicle privat a les polítiques de transport públic i de gestió de la mobilitat

El Pla d’homogeneïtzació Objectius IIIMesures III Nova carretera Blanes-Lloret de Mar Millora de la connectivitat a Mataró Variant de Valldegata (Arenys de Mar) Reducció de l’impacte acústic a Montgat, Masnou i Calella Nou ramal de connexió entre la C-33 i la C-17 en sentit Granollers Millora la mobilitat a l’entorn de la C-32 al Maresme i al Garraf i de la C-33

El Pla d’homogeneïtzació Objectiu IVMesures IV Promoure la recuperació del sector de l’obra pública i l’enginyeria Implantació d’un programa d’inversions en obres de millora durant el període , per valor de 100 MEUR

El nou sistema de vies d’alta capacitat Vies de pagament directe Homogeneïtzació de la tarifa per km Homogeneïtzació dels descomptes Teletac sense cost d’adquisició per als usuaris habituals Mesures d’ajustament de la tarifa al recorregut actual Vies de pagament indirecte Implantació de l’Eurovinyeta a l’Eix Transversal durant el 2014

Aplicació del Pla – el Garraf i el Baix Penedès (C-32 sud) Nou sistema tarifari Descompte del 30% en les tarifes al tram Castelldefels - Sitges (equiparació amb el túnel de Vallvidrera), als vehicles lleugers, de dilluns a divendres laborables, amb sistema dinàmic de pagament (teletac) Descompte del 26,5% al tram Sitges – el Vendrell, als vehicles lleugers, de dilluns a divendres laborables, amb teletac Sistema de peatge tancat al tram Sitges – el Vendrell (independent del tipus de vehicle i del dia que s’hi circuli, amb teletac) Els descomptes existents per recurrència, vehicle ecològic i vehicle amb alta ocupació se seguiran aplicant als nous preus

Les noves tarifes

Aplicació del Pla – el Garraf i el Baix Penedès (C-32 sud) Programa d’inversions Millora de l’enllaç de Sitges Centre 5,5 MEUR Millores a la calçada a Gavà 2,9 MEUR Instal·lació de pantalles per reduir l’impacte acústic a Castelldefels i millores seguretat viària C-31 1,5 MEUR

Aplicació del Pla – el Maresme i la Selva (C-32 nord) Nou sistema tarifari Bonificació del 10% al tram Montgat – Mataró (vehicles lleugers, de dilluns a divendres laborables, amb teletac) Sistema de peatge tancat al tram Mataró – Palafolls (amb teletac, independent del tipus de vehicle i dia que s’hi circuli) Addicionalment, es poden aplicar els descomptes existents per recurrència, vehicle ecològic i vehicle amb alta ocupació Itineraris interns gratuïts

Les noves tarifes

Programa d’inversions Aplicació del Pla – el Maresme i la Selva (C-32 nord) Nova carretera Blanes – Lloret de Mar i connexió amb la C MEUR Millora de la connectivitat a Mataró i millores en la seguretat viària i la capacitat de l’autopista 10 MEUR Variant de Valldegata (Arenys de Mar) 5,3 MEUR Reducció impacte acústic a Montgat, Masnou i Calella 0,3 MEUR

Aplicació del Pla – el Vallès Oriental (C-33) Sistema tarifari Inversions de millora Descompte del 48,5% a la barrera de la Llagosta per als moviments d’accés i/o sortida a Mollet del Vallès Manteniment de les bonificacions per recurrència, vehicle ecològic i vehicle d’alta ocupació Nou ramal de connexió entre la C-33 i la C-17 en sentit Granollers (Mollet del Vallès) 3,5 MEUR