La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA"— Transcripción de la presentación:

1

2 PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
ÍNDEX DEL PMU Anàlisi Diagnosi Objectius Alternatives Propostes

3 PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes CAPÍTOLS D’ANALISI I DIAGNOSI Estudiar l’estat actual i diagnosticar la mobilitat a la ciutat de Girona per a les diferents xarxes de transport. - Mobilitat a peu. - Mobilitat en bicicleta. - Mobilitat en transport públic. - Mobilitat en vehicle privat motoritzat. - Aparcament. - Externalitats. A partir d’aquí mirem cap al futur. - Cap a on aniríem?  Escenari tendencial. - On volem arribar?  Alternativa de futur sostenible. - Com hi podem anar?  Propostes d’actuació. - Com sabem si anem bé  Estratègies i objectius.

4 PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes CAPÍTOL D’OBJECTIUS DEL PMU En el capítol “OBJECTIUS” es tracten dos conceptes: 1.Línies estratègiques  -Han de marcar el rumb del PMU. -Establertes a nivell municipal. Exemple: -Afavorir els desplaçaments a peu, fent els itineraris i espais d’estada amples, còmodes, atractius, segurs, adaptats i ràpids a totes les necessitats de les persones. 2.Objectius  -Fan referència a un paràmetres en concret. -Són paràmetres quantificables. -Venen determinats: per la legislació, per altres planejaments supramunicipals, etc.... -PDM CCGG: Augment del 1% anual de la quota modal intramunicipal a peu i en bici. (Quota actual 65,1% Quota objectiu 69,1%) No s’han de confondre els objectius i les línies estratègiques.

5 PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes LÍNIES ESTRATÈGIQUES DEL PMU 1)) Afavorir els desplaçaments a peu, fent els itineraris i espais d’estada amples, còmodes, atractius, segurs, adaptats i ràpids a totes les necessitats de les persones. 2)) Dotar a la ciutat de les infraestructures per a circulació i estacionament segurs en bicicleta sense detriment d’altres modes de mobilitat sostenible. 3)) Garantir la fiabilitat, velocitat, confortabilitat i una cobertura i freqüència del transport públic que constitueixi una alternativa “guanyadora” al vehicle privat. 4)) Fomentar l’ús de vehicles elèctrics i de combustible menys contaminants. 5)) Oferir l’aparcament per a vehicles adient per dinamitzar els diferents sectors treball, comercial, d’oci i culturals. Apostar per els aparcaments dissuasius. 6)) Regular una distribució urbana de mercaderies amb un mínim impacte i que garanteixi el ple desenvolupament de les activitats econòmiques. 7)) Implementar el Pla local de seguretat viària de Girona incidint de manera especial en la disminució de la velocitat de circulació dels vehicles. 8)) Mesurar i donar a conèixer i conscienciar a la ciutadania de la despesa energètica i l’impacte ambiental que provoquem quan ens movem especialment en la salut pública i el canvi climàtic. 9)) Treballar conjuntament amb els altres municipis i administracions a favor d’una millor mobilitat intermunicipal. 10)) Utilitzar les noves tecnologies en el sistema de mobilitat donant la màxima informació als usuaris per prendre les seves decisions.

6 PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes VALORS OBJECTIUS DEL PMU COST UNITARI Actual Objectiu Cost mitjà del desplaçament (€/desplaçament) 2,09 2,03 TEMPS MITJÀ DE DESPLAÇAMENT Temps mitjà de desplaçament intraurbà amb transport públic (min) 21,7 19,8 Temps mitjà de desplaçament intraurbà amb transport privat motoritzat (min) 12,7 11,6 POTENCIAR EL CANVI MODAL Quota transport intramunicipal a peu i en bicicleta 65,1% 69,1%min. ACCIDENTALITAT Víctimes mortals en accidents 2 1 Nombre de morts i de ferits greus 22 16 Accidents anuals amb víctimes 416 270 CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA Emissions de NOx (en t/any) 318,87 258,31 Emissions de PM10 (en t/any) 54,44 43,96 CONSUM ENERGÈTIC Consum d’energia destinada al transport (en tep/any) 22.361 18.057 EMISSIONS DE GEH Emissions de CO2 (en t/any) 66.703 53.365 OCUPACIÓ DELS TURISMES Ocupació mitjana dels turismes (persones/vehicle) 1,32 1,42 QUALITAT ACÚSTICA Percentatge de població exposada a més de 65 dBA durant el dia 38% 30% Percentatge de població exposada a més de 55 dBA durant la nit 41% 33%

7 PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes CAPÍTOL D’OBJECTIUS DEL PMU QUE CONTROLEN LES ESTRATÈGIES? Voluntats a assolir pel que fa l’àmbit de la mobilitat en el municipi de Girona: Desplaçaments a peu Bicicleta Transport públic Seguretat Etc... COM ES FIXEN LES ESTRATÈGIES? Decisions a nivell municipal (d’acord amb la llei de mobilitat). COM S’ASSOLEIXEN LES ESTRATÈGIES? Buscant un canvi modal  Cal aplicar PROPOSTES D’ACTUACIÓ QUE CONTROLEN ELS OBJECTIUS? Paràmetres avaluats a l’any inici de redacció del PMU (2012): Quota modal (%) Consum energètic (tep/any) Emissions de contaminants (tep/any) Població exposada a excessius dBA Accidentalitat (nº d’accidents amb víctimes...). Etc... COM ES FIXEN ELS OBJECTIUS? El valor d’aquests paràmetres a l’any horitzó del Pla (2018) ha d’assolir els valors fixats per la legislació corresponent: Pla Director de Mobilitat de les Comarques Gironines Pla Català de Seguretat Viària PLSV.... COM S’ASSOLEIXEN ELS OBJECTIUS? Buscant un canvi modal  Cal aplicar PROPOSTES D’ACTUACIÓ

8 PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes ALTERNATIVES o ESCENARIS DE FUTUR -Les alternatives es basen en l’avaluació dels diferents objectius. -Es defineix l’escenari tendencial com aquell que es desenvoluparia amb absència de PMU. -L’escenari sostenible es aquell en que els objectius assoleixen els valors exigits en el PMU. Exemple: Emissions de contaminants atmosfèrics (NOx). Any inicial (2012) Alternatives de futur a l’any horitzó (2018) NOx Alternativa Tendencial (sense PMU) Objectiu NO assolit Emissions NOx Valor objectiu Alternativa Sostenible (amb PMU) Objectiu assolit NOx

9 PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
ÍNDEX Anàlisi i Diagnosi Capítol d'objectius Alternatives Propostes MESURES o PROPOSTES D’ACTUACIÓ Estratègies i d’Objectius Establiment de Mesures Anàlisi Diagnosi Etapa Actual Participació ciutadana Participació ciutadana Calen definir les mesures d’actuacions que han d’estar d’acord amb el capítol d’objectius del PMU: - Segueixin les línies estratègiques Aprovació municipal i - Assoleixin els valors dels objectius supramunicipal

10


Descargar ppt "PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA"

Presentaciones similares


Anuncios Google