1 El Cànon de l’Aigua febrer 2016. 2 Observatori del preu de l’aigua 211 municipis amb dades.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Acord Marc amb Localret Barcelona, 5 Junio Generalització ús tecnologies de la informació i la comunicació a les corporacions locals Politiques.
Advertisements

Seminari: Debat entorn a la proposta estatutària de finançament de la Generalitat de Catalunya Barcelona, 12 de maig de 2005.
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
La Revolució Russa 1917 LENIN.
Capítol 19 El mercat de béns en una economia oberta.
16 de desembre de 2010 Presentació del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida Josep Clotet Sopeña Gerent del Parc Científic La inversió en.
Síntesi de dades bàsiques del Maresme. Els municipis comparats Abril 2006.
LEY DE AGUAS PARA ANDALUCÍA
Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
© Universitat de Girona LA GESTIÓ DE LA QUALITAT A LES EMPRESES DE CATALUNYA Resultats d’un estudi empíric Juny 2002 Univers d’aproximadament 4500 certificats.
Projecte EduCAT 1x1: Desplegament exploratori del model 1:1 i els llibres de text en format digital Xavier Kirchner – Fundació Catalana per a la Recerca.
QUÈ PASSA AMB L’AIGUA DE L’ESTANY?. L’ESTANY DE BANYOLES ÉS UN BÉ COMUNAL. COM A TAL L’AJUNTAMENT ÉS EL GESTOR D’AQUEST I ELS BANYOLINS I BANYOLINES SÓN.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
COMISSIÓ MIXTA DE SEGUIMENT DEL DESPLEGAMENT DE LA LLEI 39/ de desembre del 2009.
TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC
QUE MOU ALS MERCATS FINANCERS? Aula de la Gent Gran d’extensió universitària de Lleida i comarca Lleida, 17 i 18 d’octubre de 2011 Ramon Morell.
Eduard Lara , Carles Mallol IES CAR SANT CUGAT
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
PLA LOCAL D’HABITATGE D’OLOT PLHO Càtedra de Geografia i Pensament Territorial Universitat de Girona.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
ASPECTES MATEMÀTICS DE LES LLEIS ELECTORALS ESPANYOLES 27 d’octubre de 2010 Marta Berini.
CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33.
PROJECTE RUBÍ BRILLA Tallers pràctics d’ús del portal Transparència pública Reutilització de les dades Generació de coneixement.
Normativa autonòmica Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. Avantprojecte de Reglament Annex I. Avantprojecte.
Eines per combatre la pobresa energètica des de l’administració local: el cas de l’Ajuntament de Cornellà Montse Sanllehy i Virgínia Vallvé 22 de setembre.
Regidoria de Promoció Econòmica
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
Fiscalitat del cicle de l’aigua a Catalunya
Millores de transport públic a la Garrotxa
Jornada Cloenda Esports
Associació de Famíles Nombroses de Catalunya
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
EL NOSTRE AJUNTAMENT I L’ESTALVI D’AIGUA
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
MEMÒRIA ECONÒMICA 2016.
El cànon social 2015 Març de 2015.
La Nòmina Catalana.
Bens Giffen.
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Eines per una gestió local eficient de l’aigua:
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Presentació Pública dels Pressupostos del 2015
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
Consulta popular sobre l’ARE a Can Riera de l’Aigua
Obligacions fiscals de l'empresa: declaració censal, IAE i IVA
Pere Antoni Mas Cladera
Badalona, 1 de desembre de 2005
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
SI NO PLORA EL CEL NO RIU LA TERRA
EL RESULTAT DE L’EMPRESA: EL COMPTE DE P i G
Informe Observatori Barcelona 2016
Jornada sobre el Projecte de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya Finançament de la Generalitat i aportació catalana a les finances de l’Estat.
Jornada Cloenda Esports
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Campanya Renda Àgil 2017 T’ajudem a fer la declaració
Transcripción de la presentación:

1 El Cànon de l’Aigua febrer 2016

2 Observatori del preu de l’aigua 211 municipis amb dades

3 EL CÀNON DE L’AIGUA L’ús real o potencial de l’aigua, entès en sentit ampli, incloent la captació, distribució i producció, com l’emissió de contaminants en el medi, entre d’altres usos. (article 64 del Decret Legislatiu 3/2003). AFECTACIÓ Prevenció en origen de la contaminació i recuperació i el manteniment dels cabals ecològics. L’assoliment dels altres objectius de la planificació hidrològica, i particularment la dotació de les despeses d’inversió i explotació de les infraestructures que s’hi preveuen. DEFINICIÓ DEL FET IMPOSABLE OBJECTIUS 1.Incitar un consum racional i eficient de l’aigua 2.Afavorir la innovació tecnològica i la millora dels processos industrials i l’activitat econòmica 3.Dotar a l’organisme gestor de la política hidràulica de suficiència financera 4.Permetre a l’Agència Catalana de l’Aigua d’autonomia de gestió

4 ANTECEDENTS I MARC NORMATIU 1983 s’implanta el tribut de sanejament (ITS i CS), definit per la Llei 5/ s’implanta el cànon d'infrastructura hidràulica (CIH), definit per la Llei 5/ es modifica el tribut de sanejament a partir de la reforma de la Junta de Sanejament per la Llei 19/ es crea l’Agència Catalana de l’Aigua per la Llei 25/ entre el vigor el Cànon de l’Aigua, definit a la Llei 6/1999 de 12 de juliol (LOGTA) i al Decret 103/2000 de març, deixant de ser vigents els antics tributs, ITS-CS i CIH es publica el decret legislatiu 3/2003 de 4 de novembre (text refós)

5 ANTECEDENTS I MARC NORMATIU 2005 es crea el 3r tram per a usos domèstics (coeficient 4) 2006 coeficient 5 al 3r tram per a usos domèstics 2011 es redueixen els trams (de 10 a 9 el primer i de 18 a 15 el segon) es crea la tarifa social 2012 s’afegeix un 4t tram per a usos domèstics (coeficient 8) s’elimina l’exempció per a ús d’abastament s’elimina l’exempció per a usos municipals (excepte reutilització)

6 ESTRUCTURA DEL CÀNON DE L’AIGUA: a)IMPORT A PAGAR Import del cànon de l’aigua (€) = Base imposable (m 3 ) x Tipus de gravamen (€/m 3 ) b)TIPUS DE GRAVAMEN Diferent sistema de quantificació en funció de l’ús de l’aigua:  domèstic: un sol component.  industrial i assimilables, agrícola i ramader (2 components):  Tipus de gravamen general (ús).  Tipus de gravamen específic (contaminació).

7 1.Usos domèstics Gravamen de 0,5601 €/m3 (tipus base 2n tram) Coeficients de tram i de concentració demogràfica: Coeficient de tram. En funció del tram de consum mensual. TIPUS DE GRAVAMEN ACTUAL (fins a l’aprovació dels pressupostos de 2016) Ampliacions de tram si conviuen més de 3 persones a l’habitatge Tipus especial per fuites: 0,5601 €/m3 pels volums superiors als habituals

8 TIPUS DE GRAVAMEN ACTUAL (fins a l’aprovació dels pressupostos de 2016) La tarifa social del Cànon de l’Aigua: Abonats potencialment beneficiats resolucions vigents a 31 de desembre de 2015 Tipus: 0,3999 €/m3

9 2.Usos industrials i assimilables, agrícoles i ramaders Tipus aplicable (P) = T. gravàmen general (Tgg) + T. gravàmen específic (Tge) És el resultat de sumar el tipus de gravàmen general, corresponent a l’ús de l’aigua, i el tipus de gravàmen específic, corresponent a la contaminació que s’aboca amb les aigües residuals. Gravàmen General (Tgg) 0,1630 €/m 3 sobre el que s’apliquen uns coeficients correctors en funció de l’activitat o el volum consumit. Gravàmen Específic (Tge) Existeixen dues modalitats de determinació del Tge:  Tarifació per volum: S’aplica un tipus de gravàmen específic en caràcter general de 0,6390 €/m3.  El tipus de gravamen específic es determina de manera individualitzada per a cada establiment en base a la contaminació abocada. T GE =   n (  i ( C i x Pu i x Cp i x Ks i x Kd i ) x Ka n x Cf n x Rp n )  x Kr TIPUS DE GRAVAMEN ACTUAL (fins a l’aprovació dels pressupostos de 2016)

10 EVOLUCIÓ TARIFÀRIA

11 DISTRIBUCIÓ DE VOLUMS I IMPORTS FACTURATS DE CÀNON DE L'AIGUA PER A USOS DOMÈSTICS ANY 2015 Dades provisionals

12 EVOLUCIÓ TARIFÀRIA La creació del 4t tram va suposar un increment del tipus del 79% per consums superiors a 18 m3/mes El volum facturat del 4t tram va passar del 6,6% del 2011, al 4,5% al 2012 i al 4% del 2013, el que va fer disminuir el tipus mig (2013 no va haver canvi de tarifes per pròrroga de pressupostos

13 EVOLUCIÓ TARIFÀRIA

14 PONDERACIONS IPC SERVEIS BÀSICS Font: Institut Nacional d’Estadística

15 EVOLUCIÓ DELS INGRESSOS DE DRET PÚBLIC DE L'AGÈNCIA CATALANA DE L'AIGUA PRESSUPOST 2015 Total Ingressos: ,24€ Cànon de l’Aigua: ,36€

16 Observatori del preu de l’aigua 211 municipis amb dades

17 Observatori del preu de l’aigua 211 municipis amb dades Estudi del preu de l’aigua a Catalunya, 2015 Província Habitants amb dades Total habitants % Barcelona ,24% Girona ,12% Lleida ,72% Tarragona ,72% Total municipis ,56%

18 Observatori del preu de l’aigua Components de la factura de l’aigua, 12m3/mes Components del preu de l'aigua d'ús domèstic Estudi del preu de l’aigua a Catalunya, 2015

19 Observatori del preu de l’aigua Preu total de la factura de l’aigua per província (amb IVA) Progressivitat : La incorporació del cànon de l’aigua (igual en tots els municipis de Catalunya) té un efecte progressiu sobre el preu total de l’aigua. El preu de l’aigua, ús domèstic, progressivitat Estudi del preu de l’aigua a Catalunya, 2015 Preu unitari €/m 3 6 m 3 /mes9 m 3 /mes10 m 3 /mes12 m 3 /mes15 m 3 /mes20 m 3 /mes Barcelona 2,8272,4712,5212,6132,7203,665 Girona 1,8991,5931,6131,7021,8372,642 Lleida 2,2261,9011,9181,9511,9922,751 Tarragona 2,3191,924 1,9452,0192,930 Catalunya2,6822,3262,3652,4472,5503,472

20 Observatori del preu de l’aigua Estudi del preu de l’aigua a Catalunya, 2015 Estructura tarifa MunicipisHabitants 2015 Sense trams de consum0,47%0,08% Tram únic de consum0,47%0,14% Fins a 2 trams de consum10,43%4,50% Fins a 3 trams de consum37,91%25,71% Fins a 4 trams de consum32,23%21,97% Més de 4 trams de consum18,48%47,61% Estructura de la factura de l'aigua d'ús domèstic

21 Observatori del preu de l’aigua Component fix i variable de la factura de l’aigua (aigua + clavegueram + cànon + IVA) Estructura de la factura de l'aigua d'ús domèstic Estudi del preu de l’aigua a Catalunya, 2015

22 Observatori del preu de l’aigua Pes de la factura de l'aigua. Tarifes socials. Mesures d’equitat Estudi del preu de l’aigua a Catalunya, 2015 Tipus de mesuraMunicipisPoblació % Municipis de l’estudi % Població de l’estudi Entitats amb finalitat social ,95%12,73% Aturats ,96%55,75% Nivell de renda ,60%66,68% Pensionistes/jubilats/joves ,01%57,22% Invalidesa/dependència ,75%52,98% Tipus de mesuraMunicipisPoblació % Municipis de l’estudi % Població de l’estudi Ampliació de trams ,24%80,82% Bonificació núm. de persones ,32%6,74% Incentiu a l’estalvi ,95%0,64% Bonificacions per consum bàsics ,42%3,87% Municipis i població representada amb mesures d’equitat i estalvi Municipis i població representada amb tarifes socials

23 Observatori del preu de l’aigua El preu de l’aigua a 8 ciutats espanyoles i 11 ciutats europees

24 Moltes gràcies Aquesta presentació es propietat de l’Agència Catalana de l’Aigua. Tant els continguts temàtics com el disseny gràfic es per a us exclusiu del seu personal © Copyright Agència Catalana de l’Aigua.