La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Badalona, 1 de desembre de 2005

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Badalona, 1 de desembre de 2005"— Transcripción de la presentación:

1 Badalona, 1 de desembre de 2005
SUPORT ALS MUNICIPIS EN LES TASQUES DE SEGUIMENT INTEGRAL DE LES ACTIVITATS COMERCIALS PROGRAMA PILOT Badalona, 1 de desembre de 2005

2 Contingut del projecte pilot
Línia de subvencions específiques que té per objecte donar suport als ajuntaments perquè exerceixin les seves responsabilitats en matèria de: divulgació, assessorament, inspecció, instrucció i sanció, envers el compliment de la normativa sectorial vigent que afecti els establiments i l’activitat comercial. Matèries objecte del projecte: 1.Horaris comercials 2.Llicències comercials de mitjanes superfícies 3.Altres matèries

3 Contingut del projecte pilot
1) HORARIS COMERCIALS Inspeccionar possibles infraccions, tal com: L’obertura de l’establiment comercial en horari no autoritzat. L’incompliment del temps màxim d’obertura de l’establiment comercial. L’obertura de l’establiment comercial en diumenge o dia festiu no inclòs en el calendari anual. La manca d’exposició de l’horari d’obertura de l’establiment comercial de manera visible al públic, fins i tot amb l’establiment tancat

4 Contingut del projecte pilot
2) LLICÈNCIES COMERCIALS DE MITJANES SUPERFÍCIES Comprovar el compliment per part dels establiments comercials mitjans de les disposicions legals relacionades amb la llicència comercial.

5 Contingut del projecte pilot
3) ALTRES MATÈRIES En determinats aspectes de l’activitat comercial, la competència de les quals estigui atribuïda a altres regidories o a d’altres administracions públiques, les tasques a realitzar es limitaran a comunicar les irregularitats que s’hi puguin detectar en aspectes com: Llicències ambientals Vigilància de productes Control d’aliments i begudes Normalització lingüística Condicions laborals Altres

6 Descripció del projecte.
Primera fase: Formació de les persones que exerciran les funcions inspectores i de tramitació dels expedients que eventualment se’n derivin. Les tasques de formació estan dirigides i organitzades per: La Diputació de Barcelona en col·laboració amb l’Agència Catalana del Consum del Departament de Comerç, Consum i Turisme de la Generalitat de Catalunya, i s’imparteixen a les dependències d’aquesta última. Segona fase: Materialització formal de la inspecció ajut directe als costos laborals del inspector, que haurà de tenir la condició de funcionari -fix o interí -, i pertànyer a una categoria corresponent, almenys, al Grup C de titulació. Durada del projecte pilot: 1 any

7 Aportació de la Diputació de Barcelona
La Diputació de Barcelona finança: Les tasques de formació del personal. Un 50% dels costos laborals de la persona o persones encarregades de forma exclusiva de la funció d’inspecció per un període d’un any, amb un màxim de euros per ajuntament. La subvenció es formalitza mitjançant un conveni individualitzat amb cada ajuntament, amb una vigència d’un any. Els ajuntaments informaran semestralment de les activitats desenvolupades

8 AJUNTAMENTS PARTICIPANTS EN EL PROJECTE (Convenis signats any 2005)
Desenvolupament del projecte. Període AJUNTAMENTS PARTICIPANTS EN EL PROJECTE (Convenis signats any 2005) Granollers Sabadell Terrassa Viladecans Vilafranca del Penedès Vilanova i la Geltrú

9 Desenvolupament del projecte. Període 2005-2006
Formació: Conveni de col·laboració entre la Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana del Consum de la Generalitat de Catalunya per a la formació de les persones que exerciran les funcions inspectores Període de formació: 2, 3 i 9 de juny de 2005. Lloc: Escola de Consum de Catalunya. Agència Catalana de Consum. Assistents: inspectors i responsables de comerç dels 6 Ajuntaments que participen en el projecte.

10 Desenvolupament del projecte. Període 2005-2006
Formació. Programa: Les competències municipals en matèria d’ordenació del comerç i disciplina del mercat i consum. Normativa estatal i autonòmica aplicable. La Inspecció de Disciplina de Mercat i Consum. La Llei d’horaris comercials. La Llei d’equipaments comercials.

11 Desenvolupament del projecte. Període 2005-2006
Condicions generals dels establiments de venda de productes i prestació de serveis. Fulls de reclamació/denúncia. Indicació de preus. Etiquetatge, presentació i publicitat d’aliments i productes industrials. La prestació de serveis: normes específiques. Inspecció i control de productes. La Llei de política lingüística. Condicions laborals

12 Desenvolupament del projecte. Període 2005-2006
La formació presencial s’ha complementat amb formació pràctica a cada municipi. Les primeres visites als establiments comercials es realitzaven per part de l’inspector de cada Ajuntament acompanyat d’un inspector de la Generalitat de Catalunya. La formació pràctica s’ha realitzat d’una manera individual a cada municipi

13 Desenvolupament del projecte. Període 2005-2006
Activitat Inspectora: Coordinació de l’actuació inspectora amb altres regidories i/o departaments Campanyes prèvies d’informació i sensibilització per part de cada ajuntament Les primeres visites als establiments comercials dels inspectors han estat informatives. Programació territorial Número de visites realitzades: 1.500

14 Desenvolupament del projecte. Període 2005-2006
COMISSIÓ SEGUIMENT Objectius Comissió: Seguiment del programa Intercanvi d’experiències Integrants : Delegació de Comerç Ajuntaments participants del programa

15 Badalona, 1 de desembre de 2005
SUPORT ALS MUNICIPIS EN LES TASQUES DE SEGUIMENT INTEGRAL DE LES ACTIVITATS COMERCIALS PROGRAMA PILOT Badalona, 1 de desembre de 2005


Descargar ppt "Badalona, 1 de desembre de 2005"

Presentaciones similares


Anuncios Google