COM ENS COMUNIQUEM A TRAVÉS D’INTERNET Elements clau del llenguatge que caracteritza el nou paradigma comunicatiu 15 d’octubre del 2009.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Llegir amb lectura ràpida el text (30 segons)
Advertisements

ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
1 Deixem el racisme fora de joc (El Periódico, pàg. 57, 26 – )‏ (El Periódico, pàg. 7, 27 – 2 – 2006)‏ Ewerthon : "Federación y prensa deben tomar.
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
“L'ART ÉS UN REFLEX DEL SEU TEMPS”. ESQUEMA DE LA COMUNICACIÓ Artista Obra Espectador.
CONTEXTUALITZACIÓ I GESTIÓ DE L’AULA DIGITAL Román Rodríguez Cap de projectes del CETEI 30 de juny de 2010.
IDEES CLAU TIC-TAC-RELLOTGE DE SORRA Tenir sempre present les persones,el temps, les idees i la comunicació. Respectar els processos interns dels infants.
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
Preparats per marxar?. Doncs anem a facturar!! No sabem si ho portem tot!
RESUM.
LA CASTANYERA.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
AIGUA STOP Control Automàtic de Fuites. Situació actual: Situació actual:  A Espanya, els estalvis possibles de la despesa d’aigua en edificis públics.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
El Sistema d’Espais Naturals
Quina experiència educativa suposa per als nostres alumnes que s’acostumin a situar els fenòmens i els objectes en l’espai i el temps? I als mestres,
Neurodidàctica: Idees, paraules, emoció i acció Institut Ramon Berenguer IV 3 de novembre 2011 Anna Forés
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
: El meu espai. Què és el Recercador És el cercador dels recursos electrònics del CRAI de la UB. Ofereix un sol punt d’accés a: bases de dades, portals.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
Campus Virtual.
Campus Virtual.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Eines col·laboratives que conté Google Site
LES NOSTRES TASQUES DIÀRIES
INSTITUT RONDA 1 ESO-Lleida
Sistema Dunar (amb GPS)
Jornada d’Ambientalització de Centre de Menorca
La Terra.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
GANDHI, un exemple a seguir
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
6è de Primària Escola El Cim
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
CALES DE L’ESCALA.
Library and Information Science Abstract
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
El Trastorn Bipolar: canvis cerebrals associats amb l'estat d'ànim i el deteriorament cognitiu Silvia Alonso Lana Llicenciada en Psicologia per la Universitat.
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
Què hi ha a l'Univers?.
Tipus segons l’extensió CONTE LLARG/NOVEL·LA CURTA
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Què existeix i què no existeix.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Carta d’un infant als seus pares.
EL COLOR BLAU.
L’AIGUA A LA NATURA.
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS

TEMA 2 XARXES LOCALS David Bermúdez 4tC Vanesa Elvira 4tB
Cant espiritual Joan Maragall.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
Vincent Van Gogh.
Què fas a la universitat?
Transcripción de la presentación:

COM ENS COMUNIQUEM A TRAVÉS D’INTERNET Elements clau del llenguatge que caracteritza el nou paradigma comunicatiu 15 d’octubre del 2009

Com ens comuniquem2 El llenguatge digital El llenguatge digital (o la comunicació en xarxa), es pot caracteritzar a partir de quatre coordenades clau:  Trencament del temps i de l’espai  Hipertextualitat  Multimedialitat  Interactivitat

1. Trencament del temps i de l’espai Publicació instantània. Trencament de la periodicitat (tant per part de l’emissor com del receptor). Universalitat potencial. Com ens comuniquem3

4 2. Hipertextualitat Definició d’hipertext: “un text electrònic format per nodes (blocs de text) que estan units entre ells de forma no seqüencial” (Ted Nelson, citat a Vega: 11)

Com ens comuniquem5 [2] L’hipertext és una nova tecnologia per a organitzar la informació Entrada ‘Alacant’ a la Viquipèdia. La informació que hi apareix és la mateixa que en castellà, anglés, francés o portugués?Alacant Entrada ‘Alacant’ a l’Enciclopèdia.Alacant Cerqueu Alacant a Google i Yahoo i compareu els resultats. Heu provat les opcions de cerca avançada?

Com ens comuniquem6 [2] Pàgines d’una enciclopèdia impresa

Com ens comuniquem7 [2] Com llegim els hipertextos? Analizem els hipertextos de: Les respectives entrades d’Alacant en la Viquipèdia i l’Enciclopèdia Catalana. Una entrada del blog d’Urbà Lozano.entrada

Com ens comuniquem8 [1] Funcionament d’un hipertext Avui que torna a fer fredAvui que torna a fer fred Metàfora

Com ens comuniquem9 dimarts, març 01, 2005 Metàfora Aquest hivern fa fred. Per això, porte guants sovint. L'ús els desgasta. La punta de tres dits, dos a la mà dreta i una a l'esquerra, s'ha foradat. Quan arribe a casa i em lleve els guants ho oblide. És quan isc al carrer i em pose els guants que ho recorde. I clar, a veure qui torna a casa per a cosir-los, si ja fas tard a classe. Tret del forn a les 20:24 2 persones l'han tastat20:242 persones l'han tastat dissabte, novembre 26, 2005 Avui que torna a fer fred els duc foradats. Tret del forn a les 17:13 3 persones l'han tastat17:133 persones l'han tastat Encara enllaç permanent perfil dels comentaristes amb blog els seus blogs respectius

Com ens comuniquem10 [2] Característiques de l’hipertext  L’hipertext és un document digital que s’organitza en forma de xarxa gràcies a les relacions que s’estableixen entre nodes, enllaços i ancoratges.  Els nodes són les unitats bàsiques de l’hipertext, cada una de les unitats d’informació en què està fragmentat.  Els enllaços són les connexions que s’estableixen entre els nodes; òbivament, en la mesura que estem parlant d’un sistema electrònic, no són connexions aleatòries ni voluntàries, sinó que han estat prèviament definides per la persona que ha dissenyat l’hipertext.  Eixa persona detemina en quin punt de cada node s’activa físicament l’enllaç; aquests punts són els ancoratges.  Quan es suggereix que l’hipertext no es pot imprimir és perquè l’hipertext és una realitat física que té lloc en una xarxa digital, fora de la qual no pot realitzar-se.  Campàs, Joan (2005). L’hipertext. Barcelona: UOC

Com ens comuniquem11 [2] Transtextualitat i inferències.

Com ens comuniquem12 [2] L’hipertext no és una novetat filosòfica ni psicològica El nostre pensament no és lineal ni ordenat i funciona per inferències que ens porten d’un lloc a un altre. Quan llegim un fragment d’una novel·la, veiem una pel·lícula o ens trobem un vell conegut, posem en marxa aquest sistema d’inferències, relacionem el text amb uns altres textos i amb uns altres coneixements que ens vénen al cap. Vannevar Bush, l’any 1945, va plantejar un dels primers antecedents directes de l’hipertext, el Memex, en un text que s’anomenava, precisament, As we may think.

Com ens comuniquem13 3. Multimedialitat Definició: “conjunció de més d’un suport en una mateixa plataforma digital”. A mesura que es pot transmetre més informació en menys temps i espai, més presència tenen els elements multimèdia. A això també contribueix el desenvolupament de plataformes com Flickr, YouTube o Odeo.

Com ens comuniquem14 4. Interactivitat Capacitat del receptor per a regular el flux de la informació i per a relacionar-se amb l’emissor i els altres usuaris.

Com ens comuniquem15 [3] Interactivitat amb la informació Des de la pàgina d’inici –Lectura clàssica (seqüència temporal) –Lectura hipertextual (no seqüencial) Per subscripció (lectura fragmentada) La importància dels marcadors socials