La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Jornada d’Ambientalització de Centre de Menorca

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Jornada d’Ambientalització de Centre de Menorca"— Transcripción de la presentación:

1 Jornada d’Ambientalització de Centre de Menorca
EXPERIÈNCIES D’AMBIENTALITZACIÓ Col·legi Nostra Sra. de la Consolació Ciutadella de Menorca

2 Parlarem de... La pàgina web mediambiental de l’escola Treballem per eixos: Participació en el concurs Col·legis sostenibles CEMEX Termoregulació horària individual

3 CUIDEM EL MEDI AMBIENT: la nostra pàgina mediambiental
Col·legi Nostra Senyora de la Consolació Ciutadella de Menorca

4 Objectius de la pàgina web
Potenciar la consciència mediambiental i treballar per millorar el nostre entorn des de la tasca educativa que duem a terme. Donar a conèixer el que fem i obrir espais de participació a tota la Comunitat Educativa i altres persones que ens visiten.

5 Però també ha estat una eina per...
Documentar totes les accions que es realitzen al llarg del curs. Ordenar el que fem. Millorar la planificació de les activitats. Cercar i conèixer recursos que trobem dins la xarxa i posar-los a l’abast de tothom.

6 L’enllaç és...

7 Col·legi Nostra Senyora de la Consolació Ciutadella de Menorca
TREBALLEM PER EIXOS: Participació en el concurs Col·legis sostenibles CEMEX Col·legi Nostra Senyora de la Consolació Ciutadella de Menorca

8 Enguany participem en el Concurs Col·legis Sostenibles que organitza l’empresa CEMEX. Aquest concurs s’organitza en quatre eixos de treball que es desenvolupen al llarg del curs: L’aigua L’electricitat El paper El reciclatge

9 Dins del projecte ecoambiental de l‘escola es treballaven aquests eixos i la participació en el concurs ens ajuda a millorar les accions educatives i de sensibilització envers aquests. Treballar per eixos, que es desenvolupen en mesos concrets, també possibilita una major implicació dels alumnes i poder donar més ressonància a alguns aspectes del nostre treball educatiu ecoambiental.

10 Com a exemple del treball per eixos us presentem: Novembre: mes de l’aigua
Partir del que ja fem a l’escola. Reflexionar sobre l’ús de l’aigua i com podem estalviar-ne. Visitar el Bus de l’aigua de la Cam. Posar ampolles dins les cisternes dels WC. Elaborar missatges i adhesius per ambientar el centre i enganxar als lavabos.

11 TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Col·legi Nostra Senyora de la Consolació Ciutadella de Menorca

12 Presentació del Projecte
Aquest projecte va sorgir fa dos cursos a la nostra escola. Gràcies a l’enginy d’un professor, les idees dels alumnes i el seu treball conjunt hem fet possible la TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL SEGON PIS, enguany els alumnes treballen per instal·lar-ho al primer pis.

13 Tenim un problema... La regulació de la temperatura de cada classe es feia per plantes, això donava com a resultat: aules amb molta temperatura i aules fredes, creant un consum innecessari i sense tenir confort a certes aules.

14 + PROBLEMA: REGULACIÓ DE TEMPERATURA PER PLANTES AULES FREDES
AULES AMB MOLTA TEMPERATURA NO CONFORT + CONSUM INNECESSARI

15 CONTROLAR DE MANERA INDIVIDUAL LA TEMPERATURA DE CADA AULA/ESPAI
Solució CONTROLAR DE MANERA INDIVIDUAL LA TEMPERATURA DE CADA AULA/ESPAI TENINT EN COMPTE: EL SEU ÚS (LA PROGRAMACIÓ HORÀRIA DE CADA DIA DE LA SETMANA) LA TEMPERATURA EN AQUELL MOMENT DE CADA AULA

16 COM? Aquest va ser el repte que un professor de l’escola es va posar, i ho va resoldre amb un sistema de termoregulació individual en el qual els alumnes de 4rt d’ESO de Tecnologia col·laboren. La Conselleria de Medi Ambient ens va atorgar una subvenció per a desenvolupar el projecte.

17 Els elements d’aquest projecte són:
El capçal que obre i tanca el radiador El sensor de temperatura a cada aula/espai El mòdul central al passadís de cada planta Un sistema amb 3 programes informàtics

18 El capçal del radiador El capçal de cada radiador s’obre o tanca en funció de l’ordre que envia el sensor

19 El sensor de temperatura
FUNCIONS: Controlar els radiadors en funció de la programació horària de cada dia de la setmana i de la temperatura dins l’aula. Indicar la temperatura d’aquell moment i la intensitat a la qual els radiadors funcionen.

20 Consta de diferents elements:
L’elaboració dels sensors de temperatura la realitzen els alumnes de 4rt d’ESO a la classe de tecnologia. A més, han participat en el seu disseny en col·laboració amb el professor. Consta de diferents elements: Una placa de baquelita Una pantalla de cristall líquid Una capsa de plàstic

21 EL FOTOLIT AQUEST DISSENY ÉS ORIGINAL DEL TREBALL A L’AULA DE TECNOLOGIA. EL FOTOLIT ES FA EN PAPER DE TRANSPARÈNCIA

22 INSOLACIÓ PER MARCAR EL FOTOLIT A LA PLACA DE BAQUELITA

23 PLACA DE BAQUELITA REVELADA
REVELAT DE LA PLACA PLACA DE BAQUELITA REVELADA

24 DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR

25 DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR – FENT FORATS A LA PLACA

26 DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR – SOLDANT COMPONENTS

27 DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART ANTERIOR – INSTAL·LACIÓ DE LA PANTALLA DE CRISTALL LÍQUID

28

29 DIFERENTS FASES DEL PROCÈS D’ELABORACIÓ DE LA PLACA: PART POSTERIOR

30 MARCANT LA CAPSA PER FER ELS FORATS DE LA PANTALLA
LA CAPSA DEL SENSOR MARCANT LA CAPSA PER FER ELS FORATS DE LA PANTALLA

31 El resultat: El sensor instal·lat a l’aula

32 CONNEXIÓ AMB EL MÒDUL CENTRAL DEL PASSADÍS
SENSOR CAPÇAL

33 El mòdul central FUNCIONS
Guardar tota la programació horària de funcionament de cada classe. Enviar als sensors de les aules l’activació dels radiadors.

34 Consta de diferents elements:
Un rellotge de temps real Una bateria per mantenir l’hora en cas de manca d’alimentació. Un xip amb un programa informàtic fet en llenguatge C, gravada en una memòria no volàtil (no s’esborra si marxa el llum)

35 El sistema informàtic Consta de tres programes informàtics i ha estat dissenyat pel professor de l’escola.

36 2n: Situat dins un xip del mòdul central. Fet en llenguatge “C”.
1r: Situat dins l’ordinador que serveix per programar tot el sistema i veure el seu estat en temps real. Consta de: Una base de dades (Access) Un programa en Visual basic que extrau la informació de la base de dades i l’envia al mòdul central de cada planta. 2n: Situat dins un xip del mòdul central. Fet en llenguatge “C”. 3r: Situat dins de cada sensor de temperatura. Fet en llenguatge “C”.

37 XIPS PROGRAMADOR

38 Pantalla per veure l’estat de les aules
En vermell les aules en funcionament

39 Programació Acces que s’envia al xip del mòdul central

40 Programació Acces dels dies festius

41 Funcionament del sistema

42 Envia l’hora i la programació a
EL SISTEMA CENTRAL Envia informació a EL MÒDUL CENTRAL Envia l’hora i la programació a EL SENSOR DE CADA AULA Mesura la temperatura i té en compte la programació per CONNECTAR O DESCONNECTAR ELS RADIADORS INFORMA AL MÒDUL CENTRAL SI HA DE CONNECTAR O NO LA CALDERA LA SEVA TEMPERATURA

43 Moltes gràcies per la vostra atenció


Descargar ppt "Jornada d’Ambientalització de Centre de Menorca"

Presentaciones similares


Anuncios Google