Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Advertisements

Al vostre gust amb el  Amb so  Si me preguntan: -En qué creo? Si em preguntes: -En què creus?
TREBALL FILOSOFIA: “WAKING LIFE”. ÍNDEX 1.Descripció del llenguatge 2.Resum de les idees principals que es plantegen sobre el llenguatge. 3. Cites de.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Definició: és un sistema material format per diversos components.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
RESUM.
LA CASTANYERA.
LA LECTURA DE LA IMATGE. 1.- ELEMENTS MORFOLÒGICS Punt Línia Color 2.- ELEMENTS TEMPORALS Ritme Tensió.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
BAUHAUS, una escola d’art
Propietats relacionades amb l'aspecte extern Altres propietats
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
Tema 2. DIVISIBILITAT.
MESCLES I DISSOLUCIONS
La Ràpita, platja i port.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
CALES DE L’ESCALA.
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
LLENGUATGE I SIMBOLISME
Potències de nombres racionals
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
AUTOECOLOGIA L’autoecologia estudia l’adaptació dels organismes al medi en el qual viuen. Morfologia dels organismes Fisiologia Tipus d’alimentació Tipus.
LES FLORS UNA CACERA DEL TRESOR DE L’ÀREA DE CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL I ADREÇADA A ALUMNES AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS DE CICLE SUPERIOR Creada.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Els sintagmes Un sintagma és una paraula o un grup de paraules relacionades entre si, que tenen sentit i compleixen una mateixa funció sintàctica. Segons.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Per tant, hi ha d’existir
EL RATPENAT Fet per: Mario Pinto, Raúl García, Kevin Lopez, Coral Moya i Rebeca Lopez.
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Quins documents puc posar al Campus Virtual de la UB?
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
Matemàtiques 3er E.S.O..
Perfil dels enquestats
Carta d’un infant als seus pares.
Els sofistes Protàgores i Gòrgies Carla Domenech Marta Crespo
Quan la calculadora són els dits: Càlcul mental i “digital”
DIADA DE LA PAU A SJO.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
L’AIGUA A LA NATURA.
La història de Sísif Mitologia Grega.
Explicació de l’enunciat
Anem al Cap de Creus... I això ¿on para?.
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
Les taules de multiplicar
Quins nervis! Unitat 1.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
SISTEMA DUNAR.
Ones EM a un canvi de medi material
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
LES MÀQUINES.
Transcripción de la presentación:

Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso

Introducció a la comunicació

És un camp d’estudi l’objectiu del qual és analitzar com emitim i copsem missatges. De la Teoria de la Informació neix la Teoria de la Comunicació A dins hi trobem la Semiologia o Semiòtica branca del saber que estudia la creació i consum de signes

De la comunicació general a la comunicació visual

magrana

Diferents formes de comunicació  comunicació oral/verbal  comunicació escrita  comunicació visual CORDEU-VOS EL CINTURÓ

comunicació oral/verbal (llenguatge oral, català) comunicació escrita/textual (llenguatge escrit, català, alfabet escrit) comunicació visual (llenguatge visual)

Què és la comunicació visual? Sistema de transmisió de senyals, el codi del qual és el llenguatge visual

Què es la semiòtica visual o semiologia de la imatge? Branca del saber centrada en els problemes de la comunicació a través del lenguatge visual

Què és el llenguatge visual?

1. és un sistema de transmisió de senyals amb el que podem rebre (sentit de la vista) i enunciar missatges mitjançant codis que no són ni orals ni escrits

magrana

2. es el codi específic de la comunicació visual Louis Bourgeois. Tejixint el temps

Quines són les principals característiques que el diferencien de la resta dels llenguatges?

Característiques 1. És el sistema de comunicació més antic que es coneix Això és degut a que és molt immediat, és un tipus de comunicació que, de manera superficial, no cal aprendre per entendre el seu significat.

Característiques 2. Té gran facilitat de penetració mental. Veure costa menys esfoç que llegir

Característiques 3. Té un caràcter universal, és a dir, que un missatge emitit a través de la comunicació visual es entès per totes les cultures gairebé al 90 %. El 10% que queda ho modifica el context ja que, alguns components bàsics com el color significa coses molt diferents segons qui llegeixi la imatge i on la llegeixi.

Característiques 4. Enorme semblança amb la realitat Però la diferencia més notable del llenguatge visual amb la resta de llenguatges que utilitzem per comunicar- nos és que és el llenguatge que més semblança assoleix amb la realitat Efecte realitat

1. El seu nom, escrit o pronunciat seria la forma de representar a aquesta persona mitjançant el llenguatge escrit i oral 2. una cançó dedicada a ell o ella seria la forma de representar-la musicalment 3. una foto d’aquesta persona seria la seva representació a través del llenguatge visual Quina de totes aquestes representacions se sembla (aparentment) més a la realitat?