en els centres educatius de la ciutat de Barcelona

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
IDEES CLAU TIC-TAC-RELLOTGE DE SORRA Tenir sempre present les persones,el temps, les idees i la comunicació. Respectar els processos interns dels infants.
Advertisements

Proves de 2on d'ESO: Les matemàtiques tenen en conjunt un resultat baix. Al costat d'un bon domini en la interpretació de gràfics es dóna un domini menor.
LA VEU I EL CANT. QUALITATS DE LA VEU La veu expressa, comunica i ens identifica. Quan parlem la nostra veu te una altura indeterminada (no sabem quina.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
COMISSIÓ MIXTA DE SEGUIMENT DEL DESPLEGAMENT DE LA LLEI 39/ de desembre del 2009.
PROGRAMA MARE BCNatal | Centre Medicina Maternofetal i Neonatal de Barcelona Hospital Sant Joan de Déu - Hospital Clínic Universitat de Barcelona Dra.
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
XARXA D’INICIATIVES D’ATENCIÓ A LA INFÀNCIA I LES FAMÍLIES
Centre d'Hàbits Saludables
ACCIÓ SOCIAL EQUIP BÀSIC D’ATENCIÓ SOCIAL (EBAS)
EAIA (Equip d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència)
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
ESCOLA GRAS I SOLER.
Recursos per atendre la diversitat Serveis i programes fora del centre
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
MEMÒRIA DELS SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE TORELLÓ. ANY 2010
Què és un pla Individualitzat ?
ENSENYAMENT.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA
UNITAT DE DETECCIÓ I PREVENCIÓ DEL MALTRACTAMENT INFANTIL (UDEPMI)
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
PROGRAMA PER L ‘ADOLESCENT DUME 12/24
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Àrea d’Afers Acadèmics
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Dispositiu Local d’Inserció
XARXA INFÀNCIA ADOLESCÈNCIA I FAMÍLIA
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Seminari d’Educació Especial
Programa Salut i Escola
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
GAMIN BCN COMISSIÓ INCLUSIVA COMISSIÓ INCLUSIVA
Presentació de 1r d’ESO Curs
Gestió electrònica del Dipòsit Legal
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Coneixements i idees previs
Xerrada sobre morositat a les Escoles Concertades
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
COSSOS DE SEGURETAT.
Cap a l’FCT en els cicles LOE
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
  Incidències Davant de qualsevol incidència es seguiran els següents passos: Les monitores parlaran amb ells/es i els faran fer les reflexions necessàries.
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Desplegament del Circuit d’Actuació en casos de sospita/certesa de Malt. Infantil, en els centres educatius de la ciutat de Barcelona. Consorci d’Educació Barcelona Professionals del Centre Educatiu(1) Professionals dels Serveis Educatius (2) Altres agents que intervenen al centre educatiu (3) Direcció / Equip directiu Lleu (5) / Moderat (6) Greu (7) Necessita assistència Sanitària Necessita valoració Sanitària Abús sexual Consorci d’Educació (4) Atenció Primària de Salut (8) Serveis Socials Bàsics Hospital St. Joan de Déu UFAM (8) Hospital de Referència (8) Comunicació (9) EAP/Inspecció (4’) Fiscalia de menors (10) UDEPMI/DGAIA (11) Telèfon d’Infància Respon 900 300 777 Emmarcat en el Protocol d’Actuació de detecció, notificació, derivació i coordinació en l’ambit educatiu, signat pel D.Benestar Social i Família i el D. Ensenyament, de 4 de juny de 2012.

Llegenda Director/a, professorat, tutor/a, personal del PAS, TEI, TIS,.... entre altres. EAPS, LIC (llengua, Cohesió i cultura), treballador/a social, fisioterapeuta, logopeda... Monitoratge de menjador, d’acollida, d’alumnat de NEE, d’activitats extraescolars, AMPA, ... Tal i com indiquen les Instruccions d’inici de curs, comunicar sempre al Consorci d’Educació Barcelona: 93/551.10.05 Fa acompanyament i assessorament als centres educatius. 4’. Informar a la inspecció i l’EAP corresponent 5. Quan es dóna amb poca freqüència i la intensitat és baixa. Habitualment aquestes situacions es poden resoldre des de la mateixa escola/EAP/inspecció, amb l’assessorament i suport que aquesta pugui fer a la família i/o amb la intervenció dels serveis del territori adients en cada cas. De vegades, però, cal comptar amb el suport i l’ajuda dels Serveis Socials Bàsics, per la qual cosa es comunica el cas a aquests serveis de primer nivell. Quan, malgrat que la intensitat i freqüència del maltractament no és greu, es tenen dubtes raonables sobre la possibilitat de què es puguin produir danys més greus en el futur. Cal derivar el cas a Serveis Socials bàsics que seran els encarregats de valorar si s’escau derivar el cas als Serveis Socials especialitzats. Atès que el ventall de situacions que podem qualificar de moderades és ampli, en cas de dubte sempre es pot comptar amb l’assessorament dels Serveis Socials o de la DGAIA a través del Telèfon Infància Respon 900.300.777. 7. Quan perilla la integritat física, psíquica o emocional del menor que provoca o pot provocar danys significatius en el seu desenvolupament. Davant de dubte de si el maltractament és lleu/moderat/greu es pot consultar el Modul Suport de Gestió del Risc, de la DGAIA 8. S’acompanya al/la menor algun membre de l’equip directiu, director/a, i/o tutor/a, en taxi. La comunicació s’ha de fer per escrit i enviar per fax. Ha d’estar signada per la direcció del centre (s’adjunta model). La direcció del centre informarà la família de l’infant o adolescent de les actuacions que s’estiguin realitzant. 10. Fiscalia: Telèfon 24h – 93/554.91.00 Fax - 93/554.92.20 Telèfon Infància Respon 900.300.777 – Davant de casos greus, trucar sempre. Donen indicacions a seguir.