i el que no es pot avaluar DADES – INFORMACIÓ – CONEIXEMENT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

i el que no es pot avaluar
Ciència, tècnica i societat
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
No te la juguis: posa’t el cinturó !
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Programa de Transició Escola Treball
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar
Diputació de Barcelona
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
«Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe.»
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
L’Expressió escrita.
de qualitat a l’administració local
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Potències de nombres racionals
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
Projecte d’Itineraris Formatius
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Jornada Cloenda Esports
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Coneix el CRAI Biblioteca del Campus de Ciències de
DE LA DURADA AL RITME.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
. Eficiència energètica mitjançant l’estalvi elèctric per la substitució de bombetes de vapor de sodi de 150W per luminàries de tecnologia LED de 80W a.
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Presentació BATXILLERAT
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
Tema 5: Nombres naturals i enters
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Com preparar una unitat per a l’avaluació
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Ciències socials, geografia i història Primer curs
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
Resum de resultats Enquesta als participants en els Cercles de comparació intermunicipals Octubre de 2018 Grandària del municipi 503 Fins a habitants.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
al nostre centre educatiu?
Nova eina de descoberta
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada Cloenda Esports
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Avaluació de revistes: El factor d’impacte (FI) i el quartil
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

i el que no es pot avaluar DADES – INFORMACIÓ – CONEIXEMENT El que no es pot mesurar no es pot avaluar i el que no es pot avaluar no es pot millorar DADES – INFORMACIÓ – CONEIXEMENT Jornada de cloenda Cercle d’Esports 25 de novembre de 2016

Dibuix infantil o obra d’un pintor rus?  Dibuix infantil o obra d’un pintor rus?

Dibuix infantil o obra d’un pintor americà?  Dibuix infantil o obra d’un pintor americà?

Ona (filla del Joël) Sense títol 5€ Hans Hofmann Laburnum 4.000.000$

Cercles de Comparació Intermunicipal Els Cercles de Comparació Intermunicipal tenen la finalitat d’explicar el funcionament d’un servei públic local a partir de l’anàlisi de les seves dades i la comparació amb municipis similars. Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història Expliquem?

Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem?

Treballar amb dades, no amb percepcions o amb aparences Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? Per què volem dades? Treballar amb dades, no amb percepcions o amb aparences Si la presa de decisions sobre serveis es basa únicament en percepcions i intuïcions, podem arribar a conclusions imprecises o que no acaben d’ajustar-se a la realitat. En canvi, els indicadors ens permeten descriure els àmbits clau d’un servei amb dades objectives.

Denúncies de trànsit de la policia local Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem?  49% Denúncies de trànsit de la policia local  22% Accidents de trànsit amb víctimes

Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? Metodologia per a la construcció de l’Índex de Felicitat Interna Bruta (FIB)

L’indicador perfecte no sempre és el millor Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? Quines dades i indicadors? L’indicador perfecte no sempre és el millor Encara que de vegades un indicador pugui semblar perfecte des del punt de vista de la informació que aportaria, l’indicador perfecte no és el millor si és massa difícil d’obtenir. Un indicador imperfecte, però factible, serà millor que un indicador perfecte que no podem mesurar.

Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? Biblioteques % de població alfabetitzada gràcies a la biblioteca  % de població que fa ús de la biblioteca (15%)  OMICs % de despesa retornada gràcies a l’intervenció de l’OMIC  % de resolucions de reclamacions favorables a les persones consumidores s/ total reclamacions tancades l'any en estudi (52%) 

Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem?

Els indicadors no s’han d’analitzar aïlladament Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? Quina interpretació fem? Els indicadors no s’han d’analitzar aïlladament De manera aïllada, els indicadors aporten poc valor perquè ofereixen visions parcials. És de manera conjunta quan informen correctament per a la presa de decisions. L’establiment de Quadres de Comandament permet integrar i donar un ordre lògic als indicadors d’un servei que d’una altra manera estarien dispersos en diferents instruments.

Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? Biblioteques públiques (2009-2015) municipis majors de 60.000 hab. M² per cada 1.000 habitants (34-46) +36% +47% Fons documental per habitant (1,16-1,71) Visites presencials per habitant (3,04-3,22) +6% Préstecs per habitant (2,01-1,99) -1% +157% % de visites que fan ús del servei de wi-fi (3,61-9,27)

Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem?

La comparació de les dades ha de ser adequada Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? Quina interpretació fem? La comparació de les dades ha de ser adequada La interpretació de les dades i de qualsevol element de la realitat depèn del punt de vista del qui observa. A més, pot variar molt segons amb qui ens comparem. Perquè l’avaluació sigui justa i serveixi per a la millora, hem d’establir referents vàlids de comparació, és a dir, organitzacions/ens locals similars al nostre en aspectes rellevants del servei.

Butaques per cada 1.000 habitants Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? Sant Feliu de Llobregat comparat amb 8 municipis d’entre 35.000 i 60.000 habitants CCI Espais Escènics Butaques per cada 1.000 habitants  2012-2015 del % de despesa corrent SAM sobre el pressupost corrent municipal, període 2012-2015: +18,2% Sant Feliu de Llobregat comparat amb 30 municipis participants al CCI d’Espais Escènics  2009-2015 del % de despesa corrent SAM sobre el pressupost corrent municipal, període 2009-2015: -13,3% Sant Feliu de Llobregat comparat amb 7 municipis del CCI d’Espais Escènics

Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem?

Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem?

La importància de la presentació de les dades Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? Com ho presentem? La importància de la presentació de les dades Les representacions gràfiques de les dades ens han d’ajudar a entendre i treure profit de les dades. Compte amb els gràfics impossibles i els gràfics enganyosos.

Nombre de denúncies per drogues i armes per cada 1.000 habitants Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? Nombre de denúncies per drogues i armes per cada 1.000 habitants És positiu o negatiu tenir un elevat nombre de denúncies per drogues i armes al municipi?  Perspectiva del tècnic (gestió)  Perspectiva del ciutadà

Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem?

79,3% Impost de vehicles Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? 79,3% Impost de vehicles

Darrera de les dades hi ha una història per explicar Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? Quina història Expliquem? Darrera de les dades hi ha una història per explicar Per tal d’evitar conclusions extretes de les percepcions, contextualitzar els indicadors, relacionar-los entre ells, interpretar-los i representar-los correctament, cal explicar un relat que ho lligui tot.

Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem?

Premi a la Innovació en la Gestió 2015 Agencia Estatal de Evaluación y Calidad de los servicios Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? Premi a la Innovació en la Gestió 2015 Portal d’Informació Econòmica i de Serveis Locals (PIESL)

Premi a la Innovació en la Gestió 2015 Per què volem dades? Quines dades i indicadors? Quina interpretació fem? Com ho presentem? Quina història expliquem? Portal d’Informació Econòmica i de Serveis Locals Premi a la Innovació en la Gestió 2015