La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Advertisements

Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
Inclusió dins l’aula. Una proposta institucional
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
APRENENTATGE MULTINIVELL
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
@sebastiani64.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
La consciència fonològica a P-3
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Treball col·laboratiu
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
Cada escola / col·legi / institut ha de fer el seu projecte plurilingüe
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Objectiu Educatiu Trienni
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Les taules de multiplicar
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Assessorament de la Formació en Competències
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre Servei Educatiu de Nou Barris Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica (EAP B01) La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre Diversitat Curs 2010/2011

Idees implicites al voltant de “l’Atenció a la Diversitat” Integrar la diversitat a l’escola vol dir procurar que tots els alumnes les mateixes possibilitats de progressar conforme als seus interessos, necessitats i aptituds. L’alumne “mitjà” ha de ser el punt de referència per a la planificació i s’han de buscar mecanismes de reforç pels nens que no segueixen. És factible donar una resposta eficaç a la diversitat escolar arbitrant mesures que permetin als alumnes avançar a partir dels seus coneixements i estil d’aprenentatge.

Idees implicites al voltant de “l’Atenció a la Diversitat” Si no es produeix un canvi d’actituds dels docents qualsevol iniciativa per atendre la diversitat estarà abocada al fracàs. L’ús de recursos, activitats, materials i agrupaments diversificats poden donar resposta a les necessitats dels alumnes i als diferents estils i preferències d’aprenentatge. Homogeneïtzar és la paraula clau si ens plantegem l’atenció a la diversitat. L’atenció a la diversitat és una solució silenciosa que es fa poc a poc sense grans canvis ni transformacions espectaculars que van modificant tota i cadascuna de les dimensions estructurals de l’escola.

Idees implicites al voltant de “l’Atenció a la Diversitat” Voler atendre la diversitat sense modificar l’organització, l’ensenyament i la dinàmica escolar és un projecte abocat al fracàs. S’han de buscar mesures per atendre les necessitats que tenen els nens amb NEE, els altres poden seguir el programa normal. La conseqüència real de voler atendre a la diversitat de l’aula és que s’han de baixar els nivells perquè l’escola no disposa de prous recursos per atendre les necessitats individuals de tots els alumnes. Acollir als nens que no segueixen repercuteix negativament a la resta del grup clase.

Idees implicites al voltant de “l’Atenció a la Diversitat” L’atenció a la diversitat comporta un compromís de tots els elements implicats (consell, equip directiu, mestres, especialistes, pares, alumnes...) i una programació rigorosa de mesures i accions a dur a terme i que inclogui una distribució apropiada de responsabilitats. Les diferències individuals són una condició intrínseca del ser humà, tots som diferents però a part d’aquestes diferències individuals hi ha alumnes que presenten dificultats específiques, alumnes que provenen d’altres ètnies, cultures... l’escola te el repte d’oferir l’accés individual a una cultura comú que eviti la discriminació o desigualtat d’oportunitats però que respecti les característiques i necessitats individuals.

Idees implicites al voltant de “l’Atenció a la Diversitat” L’escola no pot fer res per atendre la diversitat si socialment o està contemplat. Els mestres no som els responsable de resoldre aquest problema, la nostra funció és ensenyar no integrar. S’ha de planificar la classe per la majoria i buscar mesures per atendre als nens que considerem diversos, és a dir, aquells que el ritme d’escola estandarditzat els depasa: nens nouvinguts, amb trets funcionals, amb síndromes clínics... No existeix l’alumne mitja, “del montón”, per aquells que estan en un període formal d’aprenentatge és preferible estar entre diferents que entre presuntes iguals, és per això que la diversitat és rica i la seva atenció beneficia a tots els alumnes.

Idees implicites al voltant de “l’Atenció a la Diversitat”

Idees implicites al voltant de “l’Atenció a la Diversitat” Agraïments MEC Programa “la figura del profesor de apoyo la organización de su trabajo en los centros de integración”. EAP B-26 Martorell. SCSE del Departament d’Ensenyament.