un camí cap a la convivència i el diàleg

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
Diapositiva de presentació
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
Departament de Justícia
ESTADÍSTIQUES DELS CF DEL DEPARTAMENT DE SANITÀRIA, CURS 07/08
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
de qualitat a l’administració local
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Programa BIBE: perspectives de futur
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La gestió per processos
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Projecte d’estalvi energètic
ESTEM PREPARATS PER AFRONTAR L’ACP? Proposta d’itinerari d’Implantació
Treball i aprenentatge en xarxa
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
SALUT MENTAL.
IES ANGELETA FERRER I SENSAT
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Departamento de Pedagogia Aplicada
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Resum de resultats Enquesta als participants en els Cercles de comparació intermunicipals Octubre de 2018 Grandària del municipi 503 Fins a habitants.
IV Espais d'experiències.:pràctiques comparades
Les Franqueses, setembre 2007
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
CRAI: Unitat de Recerca
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

un camí cap a la convivència i el diàleg La mediació, un camí cap a la convivència i el diàleg La mediació, un camí cap a la convivència i el diàleg Lgo mediació Cèsar Alegre i Roig   Institut Giola Associació Catalana per a l’Excel·lència

Fonaments Valors del Centre: Objectius: Creixement Personal La mediació, un camí cap a la convivència i el diàleg Fonaments Valors del Centre: Creixement Personal Convivència Sostenibilitat Objectius: Motivació de l’alumnat Creixement personal Treballar la convivència (famílies) Per què ho fem? Motivacions. Fonts, Estem alineats i enfocats. Els valors serveixen per dir en què ho fonamentem. Estem aliniats i enfocats. L’estratègia i els objectius definits ens diuen on volem arribar. No tinc clar que estigui bé. Cèsar Alegre i Roig   Institut Giola 2 Associació Catalana per a l’Excel·lència

On érem? Cohesionar la comunitat Implicar Diàleg La mediació, un camí cap a la convivència i el diàleg On érem? Una tipologia d’alumnes diversa Molts conflictes i problemes de convivència Poca implicació d’un grup important de famílies Cohesionar la comunitat Cohesionar la comunitat St Pere St. Antoni Implicar Diàleg Vilalba Llinars Cèsar Alegre i Roig   Institut Giola 3 Associació Catalana per a l’Excel·lència

El canvi: decisions prèvies La mediació, un camí cap a la convivència i el diàleg El canvi: decisions prèvies Dos eixos fonamentals Implicació de l’alumnat Formació del professorat Com està organitzat? Variable a 2n, equip de mediadors a tercer. Indicador (s’ha de canviar): Evolució del grau de satisfacció de l’alumnat amb la resolució de conflictes de convivència a través del diàleg. Resposta a la pregunta de l’enquesta de satisfacció de l’alumnat. Millor valorats pels alumnes (tendència plana) però valor alt. Cèsar Alegre i Roig   Institut Giola 4 Associació Catalana per a l’Excel·lència

Amb l’alumnat Dotació d’espai horari: optativa La mediació, un camí cap a la convivència i el diàleg Amb l’alumnat Dotació d’espai horari: optativa Formació de l’alumnat en mediació Alumnes com a mediadors reconeguts Com està organitzat? Variable a 2n, equip de mediadors a tercer. Indicador (s’ha de canviar): Evolució del grau de satisfacció de l’alumnat amb la resolució de conflictes de convivència a través del diàleg. Resposta a la pregunta de l’enquesta de satisfacció de l’alumnat. Millor valorats pels alumnes (tendència plana) però valor alt. Evolució del grau de satisfacció de l’alumnat amb la resolució de conflictes de convivència a través del diàleg Cèsar Alegre i Roig   Institut Giola 5 Associació Catalana per a l’Excel·lència

Amb el professorat Formació Persuasió Convenciment La mediació, un camí cap a la convivència i el diàleg Amb el professorat Formació Persuasió Convenciment Formadors, equips de profes, comissió de convivència Indicadors. Evolució del grau de satisfacció professors amb la resolució conflictes de convivència a través del diàleg. Resposta a la pregunta de l’enquesta de satisfacció del professorat. Aval. Primera millora: Tània Evolució del grau de satisfacció professors amb la resolució conflictes de convivència a través del diàleg. Cèsar Alegre i Roig   Institut Giola 6 Associació Catalana per a l’Excel·lència

La mediació, un camí cap a la convivència i el diàleg Avancem, què més fem? Educadora social: Necessitat d’una figura que pugui treballar amb: Alumnat al centre Família a casa o en espais municipals Professorat al centre, a classe, etc. Creació d’una comissió de convivència especial Cap d’estudis, Mediadors i educadora social La Tània. Indicadors. Distribució de expulsions concentrades en pocs alumnes. Font de conflictes. Aval. Primera millora: Tània Cèsar Alegre i Roig   Institut Giola 7 Associació Catalana per a l’Excel·lència

Resultats Evolució del nombre d'expedients disciplinaris. La mediació, un camí cap a la convivència i el diàleg Resultats Aquí ensenyem les nostres “virtuds” Indicadors Evolució del nombre d'expedients disciplinaris. Percentatge entre el nombre d'expedients i el total d'alumnes (Expectacular) Evolució de la taxa d’abandonament de l’alumnat. Ho relacionen amb un millor ambient escolar. Es treballa amb una concepció holística (creixement personal de l’alumne, autoimplicació en la resolució de problemes, convivència, mediació,...) Evolució del nombre d'expedients disciplinaris. Evolució de la taxa d’abandonament de l’alumnat Cèsar Alegre i Roig   Institut Giola 8 Associació Catalana per a l’Excel·lència

més propostes de millora La mediació, un camí cap a la convivència i el diàleg Anàlisi de dades i més propostes de millora Jornada amb alumnat de 6è de primària. Els alumnes mediadors com a formadors. Coordinació primària – secundària: La mediació Incorporació dins d’un projecte del centre a1r d’ESO, d’estratègies de resolució de conflictes Optativa de resolució de conflictes: Assignació específica d’alumnes La conflictivitat es concentra bàsicament a 1r i 2n d’ESO Cèsar Alegre i Roig   Institut Giola 9 Associació Catalana per a l’Excel·lència

més propostes de millora La mediació, un camí cap a la convivència i el diàleg Anàlisi de dades i més propostes de millora Problemàtica a 1r CF GM: abandonament i augment de la conflictivitat Tutoria lectiva a FP Resultats? Falta posar que a Primer d’Eso, durant el primer trimestre, s’ha treballat la mediació al “Projecte Xarxa”. Cal indicar que a la matèria optativa de 2n d’Eso de “Resolució de conflictes” es posen alumnes que generen certa conflictivitat. No cal posar la Coordinació Primària- Secundària. Per què es cita la tutoria d’FP? (parlen de la mediació?) Cèsar Alegre i Roig   Institut Giola 10 Associació Catalana per a l’Excel·lència

Famílies Difusió del treball del centre Formació Implicació La mediació, un camí cap a la convivència i el diàleg Famílies Difusió del treball del centre Formació Implicació Evolució del grau de satisfacció famílies amb la resolució conflictes de convivència a través del diàleg. Feina feta per la Tània. Implicació famílies … valoració famílies … Cèsar Alegre i Roig   Institut Giola 11 Associació Catalana per a l’Excel·lència

Més informació Web: Institutgiola.cat La mediació, un camí cap a la convivència i el diàleg Més informació Web: Institutgiola.cat Correu electrònic: institutgiola@xtec.cat César Alegre: calegre@xtec.cat Feina feta per la Tània. Implicació famílies … valoració famílies … Cèsar Alegre i Roig   Institut Giola 12 Associació Catalana per a l’Excel·lència