Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Formació del Personal d’Administració i Serveis
Advertisements

Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Aspectes ètics de la recerca
REGISTRE MUNICIPAL D’ENTITATS CIUTADANES
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Federació Catalana d’ONGD
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Presentació de Kickoff
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
de les titulacions de Grau i de Màster de la UAB
Integració europea i gènere Centre de Documentació Europea de la URV
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
Projecte d’Itineraris Formatius
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
La Direcció queda habilitada per:
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
La gestió per processos
Presentació de la Guia per a la identificació i
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
L’empresa com a sistema organitzat
LA GESTIÓ DEL DOCUMENT ELECTRÒNIC: DES DEL REGISTRE A L’ARXIU
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
ANTECEDENTS Time-Sheets eina pròpia UPC en productiu
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Projecte d’Itineraris Formatius
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Les Franqueses, setembre 2007
El currículum a l’educació primària
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Formació per a equips directius
Presentació de resultats
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis L’Hospitalet de Llobregat, 12 juny 2008 Xavier Chavarria Navarro

El mètode portafolis Què és portafolis? Definició d’un model de portafolis directiu: l’objecte d’avaluació la recollida d’informació el tractament de la informació la temporització els agents Desenvolupament de l’estudi: la mostra, el grup de estudi i l’extern diferents modalitats alguns avenços i alguns dubte. Conclusions.

Què és portafolis? Concepte vague i flexible de contenidor La implicació del propi directiu Autoavaluació Relació amb altres mecanismes de desenvolupament professional Finalitat de millora Funció formativa Selecció d’evidències Tipologia i registre d’entrades (i sortides) Diari del portafolis

Definició d’un modelo de portafolis directiu: l’objecte d’avaluació Fonamentació mixta (funcions, rols i investigació) Model GOG-452: Govern del centre, Organització de l’oferta, i Gestió dels recursos Selecció justificada i equilibrada de subcategories Relació amb les funcions i amb el Projecte de Direcció Concreció dels indicadors

Definició d’un model de portafolis directiu: la recollida d’informació Selecció per escenaris: treball documental, reunions internes, reunions externes, entrevista professional, atenció al públic, visita de intervenció professional, desenvolupament professional, i contingències Registre documental Nivells de confidencialitat

Definició d’un model de portafolis directiu: el tractament de la informació Reducció de la informació per segments rellevants Integració segons subcategories i indicadors implicats a partir de les matrius i metamatrius preparades Explicitació del què suposa l’operació d’interpretar la informació Valoracions genériques i específiques

Definició d’un model de portafolis directiu: la temporització Consideració del moment directiu en relació a la aplicació de l’avaluación Limitació de la durada de l’avaluació Període inicial d’informació, assimilació i acotació de l’objecte d’avaluació Dedicació al portafolis i cadència de les entrades

Definició d’un model de portafolis directiu: els agents Directiu/s i/o equips directius en avaluació La consideració de l’ICF (Internal Critical Friend) La consideració de l’ECF (External Critical Friend)

Desenvolupament de l’estudi: la mostra, el grup d’estudi i l’extern Grup d’estudi de l’ICE de la UB; antecedents Característiques de l’estudi Determinació de la mostra Incorporació d’un Critical Friend

Desenvolupament de l’estudi: diferents modalitats Portafolis conjunt Portafolis independents Amb ICF Amb ECF Sessions d’intercanvi i discusió Flexibilitat en l’aplicació

Desenvolupament de l’estudi: alguns avenços i alguns dubtes 30/07/2019 Desenvolupament de l’estudi: alguns avenços i alguns dubtes Aplicabilitat del model i caràcter formatiu de la selecció de subcategories i indicadors Motivació i implicació (el portafolis enganxa) Dificultats per a reclutar Critical Friends La qüestió de la acumulació de dades antecedents Diferents opcions sobre el criteri organitzador de les carpetes: escenaris, seqüèncis, actuacions, objectius, subcategories,.... Problemes amb la validesa de les medicions i amb el tractament de la informació Evolució en el registre (sortides)

CONCLUSIONS Sobre les condicions d’aplicació. Sobre la determinació de l’objecte d’avaluació. Sobre la recollida d’informació Sobre el tractament de la informació i l’elaboració de l’informe

Moltes gràcies xchavarria@uoc.edu El portafolis del docent no seria un tema tant interessant si se l’anomenés l’arxiu del docent. Manllevat d’un altre camp i transplantat a l’ensenyament, el portafolis és poc més que una paraula en el diccionari. És un nom digne per a un simple receptacle, perè les qüestions de dignitat van de la mà de les qüestions relatives a l’avaluació. Tom Bird