La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Formació del Personal d’Administració i Serveis

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Formació del Personal d’Administració i Serveis"— Transcripción de la presentación:

1 Formació del Personal d’Administració i Serveis
Formació PAS Servei de Recursos Humans i Organització Universitat Rovira i Virgili

2 gràcies per la vostra assistència

3 L’Espai Europeu d’Educació Superior
FORMACIÓ PER A OPOSITORS/ES A L’ESCALA ADMINISTRATIVA DE LA URV. 2008 TEMA 28: L’Espai Europeu d’Educació Superior 12 de febrer de 2008 Unitat de Suport Metodològic Servei de Recursos Educatius Àngels Esquirol

4 ESTRUCTURA DE LA SESSIÓ
15’ Presentació i contextualització de l’EEES. 30’ Treball en equips: 60’ Presentació de les conclusions per cada equip (10’ x equip): 1. PLED i Model Educatiu. 2. Les Competències a la URV. 3. Desplegament: Planificació a la URV. 4. Els ECTS. 5. Mobilitat: Europass. 6. Estructura: RD 1393/2007 7. Qualitat. 15’ Conclusions i punts clau de l’EEES.

5 EUROPA DEL CONEIXEMENT:
Creixement i cohesió social: societat del benestar Competitivitat internacional. Sistema educatiu de qualitat. OBJECTIUS DE L’EEES: Transparència: facilitat per comparar sistemes d’educació superior. Afavorir la mobilitat estudiantil i laboral. Flexibilitat formativa: aprenentatge durant tota la vida (LLL) Qualitat: procés d’assegurament i certificació.

6 Harmonització de l’Educacio Superior a Europa - 2010
EEES Harmonització de l’Educacio Superior a Europa ECTS Aprenentatge SUPLEMENT AL DIPLOMA Transperència 6 objectius a aconseguir al 2010: Sistema de ECTS Sistema comprensible i comparable: Diploma Supplement. Sistema basat en dos cicles (bachelor i master) Foment de la mobilitat dels estudians, PDI i PAS Cooperació europea en tema de l’assegurament de la qualitat Promoció de la dimensió europea en l’Educació Superior. Aprenentatge al llarg de la vida ESTRUCTURA Grau / Postgrau QUALITAT Acreditació

7 PLA ESTRATÈGIC DE DOCÈNCIA
Implantar un model docent orientat a l’aprenentatge i centrat en l’estudiant. Augmentar l’eficàcia i l’eficiència de la URV en els processos de formació dels titulats. Aconseguir la integració de la URV en el procés d’harmonització europea.

8 MODEL EDUCATIU DE LA URV Renovació metodològica i qualitat dels ensenyaments

9 COMPETÈNCIES PROFESSIONALS: Requeriments professionals
Competència d’acció C. personal (Saber Ser) C. metodol. (Saber fer) C. participativa (Saber Estar) C. tècnica (Saber) Tradicionalment a la universitat s’han treballa les C. Tècniques i les C. Metodològiques, però s’ha oblidat el pla a les competències participatives i competències personals. Tot i això les competències del saber estar i saber ésser les treballeu de manera explícita.

10 PERFIL ACADÈMIC-PROFESSIONAL Currículum nuclear URV
Identitat professional Figures professionals Funcions i tasques Nivells de formació Específiques: Saber Saber fer Genèriques/ Transversals: Saber ésser Saber estar MATRIU DE COMPETÈNCIES DE LA TITULACIÓ En el Pla Estratègic de docència entén que una persona posseeix competència professional quan disposa dels coneixements, destreses i actituds necessaris per exercir la seva activitat laboral, resol problemes de manera autònoma, activa i crítica alhora que té la capacitat per col·laborar amb l'entorn laboral i l'organització del treball (seguint en part a Bunk, 1994). Nuclears: Currículum nuclear URV

11 DESPLEGAMENT DEL PLED: Planificació a la URV
Coordinació Pla de treball 8. 1. Presentació del procés 2. Perfil – Competències 3. Objectius per competències 4. GuIa Metodologies Docents 6. Plani. ECTS y Guies Docents 7. Pla de treball Seguimient i assegurament de la qualitat PROFESSORS RESP. TITULACIÓ Planificació global 5. LAS CLAVES DE LA ESTRATEGIA DE IMPLANTACIÓN Participación de todas las titulaciones. Trabajar con un grupo reducido de profesores. Acompañar el proceso y ofrecer apoyo. Aceptar diferentes niveles de desarrollo en base a la realidad de cada titulación. Pilotos DURSI (2003/ /05) Proyectos grado (180 cr.) / postgrado (120 cr.) Proceso de seguimiento y documentación de la adaptación de las titulaciones al EEES a partir de los pilotos del DURSI

12 SISTEMA DE CRÈDITS EUROPEUS (ECTS)
ECTS: European Credit Transfer System (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits) Basats en el treball de l’estudiant: 1 crèdit ects = hores de treball El treball d’un estudiant en un curs acadèmic: 60 crèdits La distribució dels crèdits entre assignatures inclouen totes les activitats: classes teòriques classes pràctiques seminaris tutories treball de camp hores d’estudi exàmens altres tipus d’avaluació

13 Atenció personalitzada
Tutoria acadèmica Atenció personalitzada Procés de suport permanent que dóna resposta als problemes i necessitats relacionades amb la vida universitària de l’alumne, sobre tot en aquells moments en els quals ha de prendre decisions. Pot desenvolupar-se a través de diverses accions com jornades i seminaris, tutories en petit grup, tutories personalitzades, altres. Temps que dedica el professor a atendre i resoldre dubtes als alumnes en referència a l’assignatura. Intercanviar informació, opinió i coneixements. Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l'assignatura. Assessorament en la recerca d’informació

14 Recollida sistemàtica d'informació Millora del procés d’e-a
AVALUACIÓ Recollida sistemàtica d'informació Presa de decisions Millora del procés d’e-a Qualificació L’avaluació és la recollida sistemàtica d'informació per la presa de decisions per millorar el procés d’ensenyament aprenentatge i per la qualificació.

15 Activitats introductòries Atenció personalitzada
METODOLOGIES DOCENTS Activitats introductòries Activitats que presenten l’assignatura Teoria Sessió magistral / Esdeveniments científics Presencia del professor que guiï i/o orienti l’activitat. Es desenvolupen dins de l’entorn de la universitat. Pràctica guiada Pràctica autònoma L’alumne realitza una sèrie d’activitats autònomament Escollir del llistat de metodologies quines fareu a l’aula. Temps que dedica el professor a atendre i resoldre dubtes a un alumne tipus, en relació a la proposta docent. Atenció personalitzada Proves Seleccionar de la bateria de proves presentades

16 PLANIFICACIÓ

17 MOBILITAT ALUMNES PROFESSORS PAS

18 RD 1393/2007, de 29 d’octubre GRAU MÀSTER DOCTORAT cicle III II I
nombre de crèdits - entre 60 i 120 240 1 / 2 període formació 4 període investigació cursos finalització del pla treball fi de màster tesi doctoral treball fi de grau Màster Universitari en _________ per la Universitat _______ Doctor per la Universitat _______ Graduat/da en ______ per la Universitat _________ títol

19 QUALITAT Els ensenyaments. s’avaluaran s’acreditaran Indicadors clau.
Recollida d’evidències. Suspensió de l’ensenyament.

20 30 minuts TREBALL EN EQUIPS 1. PLED i Model Educatiu.
2. Les Competències a la URV. 3. Desplegament: Planificació a la URV. 4. Els ECTS. 5. Mobilitat: Europass. 6. Estructura. 7. Qualitat. 30 minuts

21 CONCLUSIONS Implantació del RD-1393/2007
Reforma de tots els plans d’estudis Noves tasques del PDI Noves tasques del PAS

22 gràcies per la vostra atenció


Descargar ppt "Formació del Personal d’Administració i Serveis"

Presentaciones similares


Anuncios Google