SI NO PLORA EL CEL NO RIU LA TERRA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
Advertisements

d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
ZONA PROHIBIDA Grup de Pop-Rock Ivan Oviedo Úbeda Ivan Oviedo Úbeda.
LA PLUJA ÀCIDA.
“Els Diumenges de la …”.
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
LA TARDOR Cicle Inicial.
REUNIÓ INFORMATIVA.
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Projecte de P-3 4a Part Curs
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
ULLASTRET.
RIUS I RIEROLS 6è de primaria- juny 08 Carlos de Molina Carlota Delise
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
TEMA 2 Unitat 2: El problema de l’aigua.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
COM FER ELS MURALS DEL PROJECTE:
Dûna Petit i Júlia Cacho
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Quin dinosaure!.
Guerra del Marroc
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
3. TOTS SOM DIFERENTS..
L'ABELLA, EL LLEÓ I LA GIRAFA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Entrevista a Enric Larreula
vista pels nens i nenes de 2n
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
ENS TROBEM DE NOU.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Com fer una presentació? Comunicació oral
Quina emoció! Què ens voldran dir?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
COM NEIX UN PARADIGMA?.
TECNOLOGIA.
XIII a Setmana de la solidaritat
BIODIVERSITAT A L’HORT
EL PRIMER MANAMENT MT, 22,
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Transcripción de la presentación:

SI NO PLORA EL CEL NO RIU LA TERRA ESTUDI DELS RECURSOS HÍDRICS DE LA CIUTAT DE TERRASSA

OBJECTIUS Abans del maig del 2008, volia centrar-me en la sequera que estava patint Catalunya. Després de les pluges, vaig decidir fer un treball d’actualitat. L’objectiu principal és que aquest treball sigui un reflex del moment que vivim ara, actualment.

El que pretenia treballar en aquest treball era: Quina és la situació actual de l’aigua a la ciutat de Terrassa i al seu entorn. Un dels objectius era aconseguir informació sobre la recuperació de pous a la zona. Fer un recull de les diferents opinions sobre el tema de l’aigua, de com fer una millor gestió i com afrontar els problemes relacionats amb l’aigua, per exemple les sequeres.

ESTRUCTURA DEL TREBALL Visió del general al concret. Les solucions a la manca d’aigua Les diferents visions de la gestió de l’aigua.

Mapa d’aqüífers de Catalunya La primera part està centrada en l’aigua al món en general fins a arribar a Catalunya. Mapa dels climes de Catalunya. Mapa de les principals conques hidrogràfiques, destacant la del Llobregat, que abasteix la ciutat de Terrassa

La segona part tenia com a objectiu comparar la ciutat de Terrassa amb els altres sis municipis abastits per la Mina d’Aigües de Terrassa. Vacarisses Rellinars Viladecavalls Matadepera Castellar del Vallès Ullastrell

He fet un inventari de les torres d’aigua que queden a la ciutat. La tercera part està centrada en la ciutat de Terrassa i les seves vinculacions amb l’aigua. He fet un inventari de les torres d’aigua que queden a la ciutat. He visitat la famosa surgència dels Caus.

ESTUDI DELS CURSOS FLUVIALS I DELS ANTICS PANTANS Pantà de Xoriguera (dalt), Pantà de Bogunyà o Llac Petit (baix) Cursos fluvials del voltant de la ciutat

He volgut fer també especial atenció en altres construccions relacionades amb l’aigua a Terrassa

L’aigua de la ciutat prové de: L’últim apartat del tercer punt està centrat en l’abastiment d’aigua a Terrassa. L’aigua de la ciutat prové de: El riu Llobregat Cabals de Castellar del Vallès. Captacions pròpies

L’objectiu de la quarta part del treball és fer un recull de les diferents mesures que s’han pres contra la manca d’aigua. He investigat sobre la recuperació de pous, en especial a la ciutat de Terrassa.

Hi consten les opinions de: La cinquena i última part està centrada en les diverses opinions que existeixen sobre aquest tema de l’aigua. Hi consten les opinions de: Francesc Mauri Narcís Prat L’ACA El Col·legi d’Enginyers de camins, canals i ports.

FONTS D’INFORMACIÓ He obtingut informació de: La Mina d’Aigües de Terrassa, ja que em van proporcionar uns llibres molt útils. L’exposició “Garantir l’aigua del futur”, del Palau Robert durant l’estiu. Dels ajuntaments de Vacarisses, Ullastrell, Matadepera, Rellinars i Castellar del Vallès. Del Servei Meteorològic de Catalunya De l’Agència Catalana de l’Aigua. De les entrevistes realitzades.

De la visita a la planta potabilitzadora de Cardedeu, de l’empresa ATLL, que em van concedir una visita.

De la visita a la Expo de l’aigua a Saragossa.

ENTREBANCS Va costar bastant que alguns ajuntaments responguessin als correus electrònics. El de Viladecavalls no ho va fer. La planta potabilitzadora d’Abrera estava en reformes i no es podia anar a visitar. No es podien fer fotografies a la visita de la planta potabilitzadora de Cardedeu. No vaig arribar a temps a visitar l’EDAR de Terrassa, ja que em concedien la visita al novembre.

CONCLUSIONS L’aigua és font de vida però també ho és de conflictes. Hi ha molts punts de vista sobre aquest tema i és important coneixe’ls tots per a poder treure’n les pròpies conclusions. La situació de sequera en la qual ens vam trobar abans del maig és un fenomen corrent i que es tornarà a repetir

S’han de prendre mesures sostenibles contra la manca d’aigua. Els ajuntaments haurien de començar a posar en marxa i seguir endavant amb els projectes per a una millor gestió de l’aigua. Ens trobem en un període de transició entre els dos tipus de gestió i ens estem acostant a l’ecològic i eficaç.