Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Unitat de Suport a l’Educació Especial (U.S.E.E.)
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
TEMA 3. MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
Taula local d’infància de Santa Coloma de Gramenet Sessió de constitució Secretaria tècnica 11 de Desembre de 2015.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Inclusió dins l’aula. Una experiència institucional
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
TIPUS D’ALUMNAT.
Mesures organitzatives
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Treball col·laboratiu
Inclusió Escolar  Escoles Inclusives
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
La consciència fonològica a P-4
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Grups interactius a L’Esquitx
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Seminari d’Educació Especial
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
Projecte FILS. Espai de families
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
La consciència fonològica a P-5 i 1er
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Miquel Navarro i Oriach.
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació Professionals que fan suport a la inclusió Estratègies per a la inclusió educativa en relació a la diversitat sociocultural i social a Santa Coloma de Gramenet Coordinadors: Carme Gaspart, Maria Pérez, Guillem Sardà i Joan Coromina Santa Coloma de Gramenet Curs 2018-19

Presentació del seminari i participants Resum valoració curs 17/18 Sessió 1. Presentació del seminari i participants Resum valoració curs 17/18 Propostes curs 18/19 Objectius, continguts i calendari Revisió aspectes del decret inclusió .

Objectius 1.  Oferir i consolidar un espai de coordinació i col·laboració dels especialistes en l’àmbit d’educació especial i atenció a la diversitat dels centre educatius de Santa Coloma de Gramenet. 2. Fer xarxa tant dins de l’àmbit educatiu com de forma interdisciplinària amb altres professionals o entitats especialistes en el tractament de la diversitat cultural. 3. Abordar a través des de un prisma interdisciplinari les causes i conseqüències de la migració per tal de poder comprendre i atendre millor la realitat demogràfica i social que trobem dins dels centres educatius. 4. Reflexionar sobre el rol del mestre d’Educació Especial i comunitat educativa en general com a impulsors de metodologies per a la comprensió i inclusió de la diversitat cultural. 5. Incidir en la millora de la pràctica educativa en relació a les metodologies inclusives.      6. Transferir els continguts del seminari als centres educatius per tal que tinguin una repercussió en la pràctica educativa.

Continguts ● Metodologies per a atendre la diversitat cultural i social a l'aula ● Orientacions, materials i recursos per a la inclusió ● Criteris per afavorir la bona gestió dels recursos del centre. Ús inclusiu dels recursos ● Estratègies, criteris i instruments per a l’atenció a la diversitat cultural i social ● Metodologies i intercanvi d’experiències en relació a pràctiques educatives que afavoreixen la inclusió .

Calendari: Sessió 1 25/10/2018 Presentació del Seminari Sessió 2  25/10/2018  Presentació del Seminari  Sessió 2   22/11/2018  Un canvi de mirada: el sedàs intercultural Xavier Besalú  Sessió 3   24/01/2019   Sessió 4   21/02/2019  Dol migratori i processos de suport SAPPIR  Sessió 5   21/03/2019   Sessió 6   25/04/2019   Sessió 7   30/05/2019 

Funcions dels mestres especialistes que fan suport a la inclusió Funcions dels mestres especialistes que fan suport a la inclusió. ( Novetats) Àmbit centre: Aspectes AD PEC, CAD, coordinació amb equip docent per mesures i suports Àmbit aula: Acompanyament alumnes, seguiment i avaluació, planificar activitats etc.. Àmbit alumnes i família: Identificar en colaboració amb l’EAP les necessitats de suport, suport Pla de Suport Individualitzat, coordinació amb serveis externs Coordinar intervencions per atendre alumnes NESE i NEE Inclou mestres SIEIs 1 http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/Educacio/PCentrePrivat/PCPNormativa/PCPDocumentsOrganitzacioGestio/PCPDOIGCDocuments1

L’ALUMNAT AMB NESE / NEE Quan es produeix un decalatge entre les capacitats de l’alumne i les exigències del context que afecten el desenvolupament i l’aprenentatge. L’objectiu és proporcionar-li els suports necessaris per afavorir-ne l’aprenentatge en condicions d’equitat. Aquestes dificultats poden ser molt diverses: - en un aspecte concret d’una dimensió concreta - dificultats generalitzades en totes les dimensions.

TRASTORNS D’APRENENTATGE O DE LA COMUNICACIÓ MÉS FREQÜENTS Dislèxia Trastorn per Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat (TDA/H) Trastorn Específic del Llenguatge (TEL) Discalcúlia Trastorn de l’Aprenentatge no Verbal (TANV) Tots ells tenen una base neurobiològica.

NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS Les Necessitats Educatives Especials poden tenir el seu origen en: Discapacitat Intel·lectual Discapacitat Auditiva Discapacitat Visual Discapacitat Motriu Pluridiscapacitat Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) Trastorn greu de la conducta Trastorn mental greu Retard del desenvolupament dense etiologia clara (< 6 anys)

Hi ha tres tipus d’altes capacitats: LES ALTES CAPACITATS Hi ha tres tipus d’altes capacitats: Precocitat Talent simple o múltiple Superdotació

Cada dificultat necessita d’unes mesures i suports específics per a poder-les atendre. Els Suports Universals: Alta intensitat i llarga durada: Preventives i proactives: Acció tutorial i orientació, personalització aprenentatges, organització i avaluació. Els Suports Addicionals: Flexibles i temporals: MEE, SEP, AA etc... Els Suports Intensius: SIEI, AIS, CEEPSIR, CREDA, CRDV, CREDIC etc....

Protocol per avaluar les necessitats de suport complementari Si de l’avaluació psicopedagògica es desprèn la necessitat de suports intensius específics, l’EAP pot fer dos tipus d’informes al respecte: Protocol per avaluar les necessitats de suport complementari Informe de l’equipament específic

Protocol per avaluar les necessitats de suport complementari

Informe de l’equipament específic Equipament necessari per mobilitat, protecció, adaptació del material escolar, material informàtic, programari específic, etc

SIEI COGNITIUS SUPORT CSMIJ SIEI PRI Palmeres Pallaresa T. Balldovina Les Neus 10 14 Fray Luís Salvatella F. de Sagarra Serra de M 6 44 28 Total PRI 72 SIEI SEC Numància R. Berenguer Les Neus 122110 Can Peixauet Les Vinyes 12 43 26 Total SEC 70 AIS 1 HOSPITAL DE D 17 UEC 30 (7) IFE 0 CEEPSIR INF 3 (1) Ausiàs M. Beethoven S. Família (Primavera)