Formació per a equips directius

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Advertisements

AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
MAPES CONCEPTUALS.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Eines per avaluar centres educatius
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Perfil dels enquestats
Seminari d’Educació Especial
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Resum de resultats Enquesta als participants en els Cercles de comparació intermunicipals Octubre de 2018 Grandària del municipi 503 Fins a habitants.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
PROTOCOLS DE XARXA Regles i especificacions tècniques que han de seguir els dispositius connectats a la xarxa per poder comunicar-se El protocol més utilitzat.
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
un camí cap a la convivència i el diàleg
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”
Anna Ciraso Tutora: Roser Viladot Tutora docent: Pilar Pineda
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Formació per a equips directius Bloc 2: L’avaluació de centres i de la funció docent i directiva L’obtenció de la informació i les normes de l’avaluació

Fases del disseny per a l’obtenció de la informació 1- Selecció de les fonts: Les fonts són objectes, fets, situacions o persones relacionats amb l’objecte d’avaluació i susceptibles de ser observats, analitzats o preguntats. La selecció de les fonts predetermina les estratègies i la tipologia d'instruments 2- Concreció d’estratègies Les estratègies bàsiques són: consultar, preguntar i observar; que es corresponen amb tres tipologies de fonts: documentació, persones i realitat. 3- Disseny dels instruments Són dispositius i eines per recollir i processar informació.

Els instruments Són dispositius o eines per recollir i processar la informació. És operatiu assignar a cada font un instrument, excepte en els casos de triangulació de tècniques. És important el seu disseny complet amb caràcter previ a la recollida de la informació. Abans de la seva generalització, s’han de validar.

Els instruments en funció de les fonts

La triangulació S’aplica a l’avaluació qualitativa Consisteix en l’ús de diferents fonts d’informació, estratègies o avaluadors per contrastar la informació. Facilita la comprensió de la realitat educativa, dóna rigor a la informació i valida les conclusions. Precisa d’una acurada organització de la informació per tal de facilitar-ne la gestió i el contrast.

“Destil·lat” d’informació rellevant a l’AGD (Cas d'avaluacions amb un nombre considerable de descriptors) Aportació d’informació: A partir de qüestionaris a professorat, alumnat i famílies 1er filtrat d’informació: Contrast i aportació d’informació per l’equip directiu 2n filtrat d’informació: Anàlisi documental 3r filtrat d’informació: Grup de discussió 4t filtrat d’informació: Sessió de contrast Elaboració de l'informe amb propostes de millora

Estratègies per a la obtenció de la informació qualitativa Augmentar el nombre d’ítems de resposta tancada sobre el mateix bloc d’informació (informació més detallada i quantificable, que facilita el processament). Aplicable a mostres grans. Permet alleugerir el tractament de la informació. Requereix un treball exhaustiu de preparació dels instruments. Si el nombre d'ítems dels instruments és excessiu pot incidir negativament (resulta feixuc respondre) Caracterització d’un contingut o domini d’informació de manera que, tot i tractant-se d’una resposta oberta, l’enquestat hagi de respondre en el marc de la situació caracteritzada Situa l’enquestat i li facilita la reflexió individual per emetre una opinió. La seva resposta se centra en els aspectes més rellevants del tema. Disminueix la dispersió de les respostes i s’obté una informació seleccionada i qualitativa. Estratègia adequada per a mostres reduïdes, elaboració laboriosa, requereix d’un coneixement profund de l’objecte d’avaluació

Exemple de caracterització d’un contingut Seminaris de formació a caps d’estudis per a l’avaluació interna ÍTEM 1. Aquesta activitat s’ha caracteritzat per: El Departament d’Educació, ha planificat sessions de formació i intercanvi per als formadors. La Inspecció ha organitzat sessions de treball per elaborar materials La formació ha tingut com a finalitat donar coneixements i aportar recursos per planificar l’acció avaluativa. En el darrer curs s’ha aprofundit en temàtiques específiques segons les necessitats dels centres. En les sessions de formació s’han utilitzat diverses estratègies (estudis de casos, treballs per grups, presentació d’experiències,,,,) Expressa la teva opinió en relació a aquesta activitat i fes propostes de millora: Espai per respondre .... ...... ÍTEM 2. …..

Els ítems i les tipologies de resposta Preguntes tancades: Faciliten la resposta i el tractament de la informació. Preguntes obertes: Permeten expressar aspectes més qualitatius, aporten informació més detallada i amb matisos per facilitar la comprensió de la realitat. Preguntes obertes i tancades en un mateix instrument: Pot resultar una bona estratègia si es planteja de manera complementària (un bloc d’informació té un conjunt de d’ítems tancats i una pregunta final oberta que es refereix al conjunt de continguts del bloc.

Les normes del disseny avaluatiu Les normes revelen dues virtualitats fonamentals: Servir de guia per a l’acció educativa (normes concretes d’aplicació): Normes generals Normes associades als instruments Expressar els valors que caracteritzen a l’avaluació: Legitimitat Utilitat Precisió Factibilitat

Les normes per a l’acció avaluativa: Les normes generals d’aplicació, que han de definir acuradament els escenaris avaluatius, indicar el temps, les persones, les tasques, les modalitats. Les normes associades als instruments: les condicions, els moments, les instruccions per als participants, la mostra...

Les normes que expressen els valors que caracteritzen a l’avaluació Legitimitat: considera els aspectes legals i ètics (Adequació a la legalitat, accés als informes avaluatius, sensibilitat en l’actuació ...) Utilitat: ha de ser apropiada per a la millora i per a la rendició de comptes (ha de ser oportuna, creïble, rellevant, reforçar el centre) Factibilitat: ha de ser realista, prudent i senzilla. Les tècniques i els procediments han de ser àgils. Tenir en compte el criteri d’eficiència. Precisió: la informació ha de ser sòlida i ha de identificar clarament l’objecte d’avaluació i els procediments d’avaluació.