Xerrada ABEAM Breu descripció del curs “Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA David Obrador Sala: 26 de novembre de 2005.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
Què és un pla Individualitzat ?
Per carregar applets.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
L’Expressió escrita.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Creació d’un mapa personalitzat
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Experimentam amb la ciència
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Programa BIBE: perspectives de futur
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
A la descoberta de matemàtiques amb un dibuix
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Polígons, rectes i punts notables del triangle
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
d'ensenyança-aprenentatge
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Pràctica 2.2: Cerca en bases de dades bibliogràfiques per a la investigació en treball social Objectius: Donar a conèixer els recursos bibliogràfics que.
Tema 5: Nombres naturals i enters
Distribucions importants en Inferència estadística
millora de la qualitat de l’ensenyament.
TECNOLOGIA.
Treball i aprenentatge en xarxa
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
12a JORNADA D’ENSENYAMENT DE LES MATEMÀTIQUES 3 d’octubre de 2015
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
Sessió 3 Grup de treball SupTIC 12 de febrer del 2007.
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
70º JORNADA DIM DE TARDOR –
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Activitats en línia amb Moodle
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Transcripción de la presentación:

Xerrada ABEAM Breu descripció del curs “Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA David Obrador Sala: 26 de novembre de 2005

Portada DSMA

Finalitat Proporcionar informació al professorat de matemàtiques (ESO i batxillerat) sobre els recursos que ofereixen Internet i les (TIC), i que donen suport a la tasca docent.

Objectius Donar a conèixer recursos TIC adients per a l'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques Conèixer les possibilitats didàctiques dels diversos recursos, cercar-ne de nous i analitzar-ne la idoneïtat a l'aula Donar pautes al professorat per a l'ús eficaç de les TIC en la seva activitat professional Promoure l'ús a l'aula de recursos TIC Concretar alguns dels continguts apresos en l'elaboració d'un projecte curricular propi curs per a usuaris de recursos TIC, no per a creadors de recursos TIC.

6 mòduls Curs de 6 mòduls i projecte final 45 hores 6 hores per mòdul 9 hores projecte Mòdul 1: Recerca d'informació a Internet. Eines TIC per al professorat de matemàtiques Mòdul 2: Nombres, mesures i polinomis Mòdul 3: Resolució de problemes Mòdul 4: Geometria plana i de l'espai Mòdul 5: Funcions i anàlisi matemàtica Mòdul 6: Combinatòria, probabilitat, estadística, matemàtica comercial i fractals

Cada mòdul Pràctiques: 3 de 4 Exercicis: 3 de 4 1r cicle d'ESO 2n cicle d'ESO batxillerat sense especialització concreta, aprofitable a qualsevol nivell fent només petites modificacions

Mapa m1-m3

Mapa m4-m6

currículum

Webs centres i profes Hem recollit algunes adreces on es poden trobar recursos interessants per a la docència de les matemàtiques a secundària, i els hem classificat en els documents següents: Webs de departaments de matemàtiques de centres Webs personals de professors i professores

experiència a l’aula: geometria fractal Cap a exp_aula Un exemple concret de pràctica i que ens conduirà a la Experiència a l’aula que vull mostrar: geometria fractal Del DSMA, pràctica 4 del mòdul 6: Fractals a una experiència a l’aula: geometria fractal

L'autora és Cynthia Lanius http://math.rice.edu/~lanius/frac L'autora és Cynthia Lanius

A la pràctica del DSMA fem: Dsma_m6_p4 A la pràctica del DSMA fem: Traducció automàtica de la taula de continguts Traducció automàtica de les notes del mestre/a (Nivell: 6è primària a 4t ESO) Traducció automàtica de la 1a lliçó (Per què els fractals?) Activitats sobre el floc de neu de Koch Dibuixar el floc de neu en paper engraellat Utilitzar un applet Java per veure el dibuix del floc de neu Un fenomen fascinant: perímetre infinit I què passa amb l'àrea?

Traducció automàtica de la taula de continguts Dsma_m6_p4 A la pràctica del DSMA fem: Traducció automàtica de la taula de continguts

Dsma_m6_p4 A la pràctica del DSMA fem: 2. Traducció automàtica de les notes del mestre/a (Nivell: 6è primària a 4t ESO)

3. Traducció automàtica de la 1a lliçó (Per què els fractals?) Dsma_m6_p4 A la pràctica del DSMA fem: 3. Traducció automàtica de la 1a lliçó (Per què els fractals?) Són nous! La major part de la geometria estudiada a secundària va ser organitzada per Euclides 300 anys abans de Crist. En canvi, els fractals es van descobrir al segle XX i són objecte d'investigació pels matemàtics actuals. Els podem entendre: A diferencia de molts temes de matemàtiques, per als quals fan falta anys d'estudi per poder-los entendre, hi ha molts aspectes dels fractals que els alumnes poden entendre. Els objectes naturals sovint tenen estructura fractal: Arbres, núvols, línies costaneres... són modelitzats i descrits molt millor pels fractals que no pas pels objectes geomètrics clàssics com triangles, quadrats... Hi ha conceptes realment sorprenents relacionats amb els fractals: Si mesureu la línia de la costa utilitzant mapes a una escala cada cop més reduïda, veureu que la mesura obtinguda va variant i cada cop és més gran... Els científics utilitzen els fractals per resoldre problemes de la vida real.

El floquet de neu de Koch A la pràctica del DSMA fem: El floquet de neu de Koch 4. Activitats sobre el floc de neu de Koch Dibuixar el floc de neu en paper engraellat Utilitzar un applet Java per veure el dibuix del floc de neu Un fenomen fascinant: perímetre infinit I què passa amb l'àrea?

applet perímetre infinit què passa amb l'àrea? A la pràctica del DSMA fem: applet perímetre infinit Guiem a l’alumnat amb qüestions i indicacions a deduir que la figura té un perímetre infinit què passa amb l'àrea? I ara guiem a l’alumnat a deduir l’àrea de la figura

I un cop us he mostrat breument el curs telemàtic de formació del professorat, “Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA i si encara no n’havia fet prou propaganda mostraré una experiència a l’aula sobre fractals

Aquest activitat ... Continguts curriculars: pautes, ordenació de fraccions, àrees, perímetres, semblances, mesures i potències. Metodologia: els alumnes treballaran les propietats dels fractals utilitzant recursos en línia. Les lliçons estan dissenyades perquè els alumnes treballin independentment o amb l'ajuda del professor o professora. Connexions: Relaciona les matemàtiques amb l'art, l'escriptura, la història i les professions. Relaciona l'aritmètica i la geometria.