Programem les activitats Presentació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Advertisements

Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Presentació de projecte: L’ús d’audioconferències virtuals per treballar les competències comunicatives orals en les assignatures de llengües estrangeres.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Podeu posar una foto del vostre centre
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
HISTÒRIA 2n BTL Presentació Professor: Miquel Caelles
Què hem estat fent aquests anys?
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Recordem què vol dir ser adolescent
GESTIÓ PER PROCESSOS.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Experimentam amb la ciència
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Les Restriccions d’accés
Com enllaçar des de PubMed al gestor de
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
Avaluem per assolir l’aprenentatge significatiu dels alumnes
Quins documents puc posar al Campus Virtual de la UB?
Un test per pensar... Materials de
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Introducció i objectius
Projecte d’estalvi energètic
Seminari d’Educació Especial
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
ECONOMIA BAT1 Presentació Professor: Miquel Caelles
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Francesc J. Sànchez, Josep Jordana
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
SCIENCE OF SYNTHESIS.
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
Projecte final de carrera Què és?
TECNOLOGIA.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Les taules de multiplicar
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Què passa amb ’examen final?
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Continuació: el temps II
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
Assessorament de la Formació en Competències
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
Som humans. Per això a vegades….
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

Programem les activitats Presentació Curs: El dossier d'aprenentatge de l'estudiant, F. J. Sánchez Robert, URV, 15 de març 2005

Què fem (o hem fet) més o menys fins ara (a la universitat)? Programació centrada en l’ensenyament El professor planifica què ha de passar a classe (les seves explicacions) També planifica (però no tant) què ha de fer l’estudiant a casa Si el professor no pot fer la seva part, la programació de l’assignatura es desajusta i grinyola Si l’estudiant no fa la seva part, la programació de l’assignatura no s’altera (encara que sí que ho fa el seu rendiment!)

Programació centrada en l’aprenentatge (en els estudiants) “Pensa un programa d’activitats de les quals l’estudiant no pugui escapar sense haver après, Aconsegueix que faci aquestes activitats, i si arriba al final, doncs aprova’l” Learning “by doing”, not “by memorising” ...

La cita original en anglès ... Programació centrada en l’aprenentatge La cita original en anglès ... ‘Teaching’ is the purposeful creation of situations from which motivated learners should not be able to escape without learning or developing John Cowan2 John Cowan, “On Becoming an Innovative University Teacher: Reflection in Action”, Open University Press, 2nd ed., 2006 , p.100

Encara una altra referència .... A level 3 teacher 1: Clearly specifying detailed learning objectives for students. Arrange teaching and learning activities that encourage/require students to carry out tasks that provide the student with exposure, practice and feedback on the learning objectives. Design a grading/marking system that requires the student to demonstrate how well they achieve the stated learning objectives. 1 David Jones weblog: http://davidtjones.wordpress.com/ “Improving university teaching - learning from constructive alignment by *NOT* mandating it “ (Biggs’ three levels of teaching- alignment principle)

Programació centrada en l’aprenentatge El procés a seguir: Programació centrada en l’aprenentatge Defineix clarament els objectius de la teva l’assignatura Elabora un programa basat en una seqüència d’activitats (fixeu-vos  PBL) Quins són els objectius Què farem dins i què faran els alumnes fora de l’aula? Quins són els resultats que han de lliurar? Com sabran si ho han fet bé? I què penses fer si els han fet malament? Programa activitats (actives) de diferents tipus Usa l’avaluació com una activitat més d’aprenentatge (deixa que es fixin en què s’han equivocat i permet que ho puguin millorar)

Activitats en què l’alumne no pot escapar sense haver après Defineix els objectius de l’aprenentatge i Estableix detalladament què han de fer a classe i, sobretot, fora de classe, per exemple (exagerant): “Llegeix a casa el capítol 5è del llibre (exceptuant la secció 5.3), i intenta resoldre l’exercici 5.7. Estaràs uns 30’ per fer la lectura. No dediquis més de 30’ addicionals a resoldre l’exercici. Si en aquest temps no has acabat, no necessites més temps, sinó ajuda. Anota en un paper els dubtes que et sorgeixin per tal de poder-los discutir posteriorment a classe amb els companys i amb el professor.”

Lliuraments o “entregues” Activitats en què l’alumne no pot escapar sense haver après Estableix exercicis amb data de lliurament Estableix mecanismes de feedback immediat Autoavaluació Avaluació entre companys Correcció per part del professor Lliuraments o “entregues” Mecanismes de millora

Aconsegueix que els teus alumnes facin les activitats Estableix passos assequibles, però amb un objectiu final ambiciós “Intenta que els teus estudiants assoleixin un èxit petit cada setmana i podràs conduir-los fins on vulguis” Les tècniques d’aprenentatge cooperatiu i l’aprenentatge basat en projectes poden ajudar-te molt El síndrome de la casella buida (mostra’ls les notes tot sovint)

I si les han fet: aprova’ls Hauríem d’eliminar l’examen final Si vols millorar el producte, cal que poseu èmfasi en el procés d’aprenentatge dia a dia (vegeu també documents penjats a la Intranet del curs. Per exemple: Splitt, F. G., “PART II: THE CHALLENGE TO CHANGE: On Realizing the New Paradigm for Engineering Education”, The Interface, The joint newsletter of the IEEE – ES and the ASEE, August 2003, No.2. (http://www.ewh.ieee.org/soc/es/interface.html) (http://www.ewh.ieee.org/soc/es/Interface-Aug-03.pdf)

En quines activitats podeu basar-vos? Una llista de possibles activitats Lectures Problemes Qüestionaris Mapes conceptuals Elaboració de pòsters Presentació de projectes Gravació de vídeos Cerques a Internet i bibliografia .... Dins de l’aula, fora de classe..?, a l’aula informàtica, al laboratori ...? La idea és que els estudiants vagin construint el coneixement Tot un paradigma Curs: El dossier d'aprenentatge de l'estudiant, F. J. Sánchez Robert, URV, 15 de març 2005