La literatura i les matemàtiques van de la mà.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Les entrevistes: Segona part
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Tema 2. DIVISIBILITAT.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Xarxes complexes i economia
Les formigues.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
La Bíblia, Font de Valors Humans i socials
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA
Una història de la tecnologia
Descobrint un tresor amagat
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Com introduir les Guies Docents
Projecte interdisciplinari:
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
Matemàtiques 3er E.S.O..
AMOR.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
Entrevista a Enric Larreula
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Títol: Un exemple de lliçó a Atenea: Teoria de la simetria
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
valors humans i socials
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
DALI ESPAI FEM CULTURA.
Coneixements i idees previs
Les taules de multiplicar
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Interacció escola - entorn.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
L’ ESPÒNSOR QUÍ QUÉ COM.
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Estils i Plantilles Ms Word.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transcripción de la presentación:

La literatura i les matemàtiques van de la mà. El bloc contesmatematics

Aquest projecte pretén treballar de manera transversal la literatura i les matemàtiques a través d’un bloc que enfoca de maneres diverses aquesta relació, tot posant en contacte a alumnes i professors amb aquest interessant mitjà de comunicació interactiu.

Primer enfoc: A través de la publicació, per part dels alumnes de 1r d'ESO, de contes en els que les matemàtiques són el nexe sobre el qual es desenvolupen les seves històries. Les matemàtiques són l’excusa i la finalitat. Els contes permeten reflexionar sobre elles, o sobre el que hi ha d’elles a dins de cada un de nosaltres. També, la reflexió lingüística té lloc a l’hora de redactar-los, i ajuda a assolir un major grau de coneixement teòric de les matemàtiques i a profunditzar en el domini de la llengua escrita.

Segon enfoc: Els contes penjats en el bloc es poden analitzar en les classes de llengua i en les de matemàtiques, així com les seves correccions, amb la PD o PDI i d’aquesta manera poder treballar amb un caire actual i més engrescador els continguts d’aquestes matèries.

Tercer enfoc: Mitjançant la secció del bloc: L'Article del mes, es dóna a tota la comunitat una visió entretinguda, a la vegada que rigorosa, del vincle entre les matemàtiques i la literatura.

Quart enfoc: Amb l’espai "tothom contes" s’obre el camí a la internacionalitat, doncs tothom d’arreu del món pot penjar els seus contes matemàtics, de fet, hem rebut el d’un nen argentí (descendent d’exiliats mallorquins de la guerra civil) que els alumnes han acollit amb sorpresa i admiració.

Cinquè enfoc: A través d’altres seccions com la de Llibres recomanats (on també els llibres literaris - matemàtics i en anglès tenen cabuda) i la que molt properament encetarem: Un@ autor@ molt matemàtic@ (entrevista amb autors que barregen literatura i matemàtiques) esperem donar un ventall el més ampli possible del que les matemàtiques i la literatura poden fer quan van de la mà.

Avantatges i necessitats El bloc no determina uns continguts específics, sinó que és el/la professor/a que en fa ús qui els orienta, qualsevol alumne/a, sigui quin sigui el seu nivell matemàtic o literari, pot realitzar un conte adequat als seus coneixements.

Per realitzar aquest projecte s’ha fet ús d’ordinadors connectats a Internet, d’una PD i s’ha hagut de construir el bloc (pot ser la part que ha calgut estudiar més), crear l’espai per als col·laboradors i sobretot, la part que dóna més feina, actualitzar-lo.

El projecte és molt accessible i molt fàcil d’utilitzar a classe El projecte és molt accessible i molt fàcil d’utilitzar a classe. Només cal que el professor demani als seus alumnes que publiquin a la part de "tothom contes". Fins i tot estem pensant en dedicar una secció a centres si aquests així ho volguessin.