APROXIMACIÓ AL MODEL DE DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
APROXIMACIÓN AL MODELO DE DIAGNÓSTICO PEDAGÓGICO
Advertisements

Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
L’AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ
EAIA (Equip d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència)
ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Ponència Una educació per a un nou país.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Xarxa Productes de la terra
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
Projecte de Diversificació Curricular
Estudi per a la identificació de
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Eines per avaluar centres educatius
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Measurar el valor (economic) de les titulacions universitàries online
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Implementació d’instruments per a la millora
VIII Primavera Pedagògica Institut d’Estudis Catalans
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Distribució de les hores del currículum
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
“El perfil de mestre i professor”
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
de Transferència Educativa
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
El currículum a l’educació primària
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Promoció de la salut i programació sanitària
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

APROXIMACIÓ AL MODEL DE DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC Marí Mollà, R.; Sánchez Delgado, P.; Gastaldo Bartual, I. Dpto. M.I.D.E. Universitat de València

LLEI D’ORDENACIÓ GENERAL DEL SISTEMA EDUCATIU Nova realitat FONAMENTACIÓ EPISTEMOLÒGICA I METODOLÒGICA Abandonar models tradicionals Adoptar una metodologia centrada en el procés ensenyament/aprenentatge

MODEL DE DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC: Trets SUBJECTE Qualsevol persona, grup, classe o institució Considerats des de la seua globalitat i complexitat

MODEL DE DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC: Trets SUBJECTE Tots els indicadors i variables rellevants (valors, context...) Per a una educació integral, en l’àmbit de la diversitat, que permeta l’adequació del currículum.

MODEL DE DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC: Trets OBJECTE Situacions educatives: alumne, institució escolar, context sociofamiliar. Problemes i possibilitats existents en els subjectes, pel que fa a la seua educació, que deriven de factors personals i ambientals.

MODEL DE DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC: Trets FINALITAT Situacions deficitàries (correcció o recuperació) Situacions no deficitàries (potenciació, desenvolupament, prevenció) Recolzament al desenvolupament del procés educatiu per a la consecució d’una millora i perfeccionament.

MODEL DE DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC: Trets INTERVENCIÓ Procés diagnòstic (etapes succesives i interdependents) Instaurar activitats d’intervenció amb seguiment i control Establir pressupòsits de futur (predicció)

PROCÉS METODOLÒGIC Rigurós i sistemàtic Metodologia general d’investigació de caràcter aplicat Científico-professional Recollida d’informació Anàlisi de la informació Valoració de la informació Intervenció Avaluació del procés Complexitat

POSICIÓ METODOLÒGICA INTEGRADORA La naturalesa multidisciplinària, multivariada i multinivell dels problemes educatius demana: POSICIÓ METODOLÒGICA INTEGRADORA Complementaritat paradigmàtica Anàlisi multinivell

Claus per a la intervenció posterior L’ANÀLISI MULTINIVELL ES DUU A TERME MILLOR A TRAVÉS DE: MODELS MEDIACIONALS INTEGRADORS Informació de mediacions per factors Comprensió de la realitat complexa Claus per a la intervenció posterior

DEFINICIÓ Activitat teòrica Científico-tècnica Inserida en el procés ensenyament/aprenentatge

DEFINICIÓ activitats inclou mesurament avaluació estimació-valoració (assessment)

Procés d’indagació científica DEFINICIÓ Que consisteix en Procés d’indagació científica recolzat en Base epistemològica

DEFINICIÓ S’encamina Coneixement i valoració de qualsevol fet educatiu

Millora del procés ensenyament/aprenentatge DEFINICIÓ amb la finalitat de Prendre una decisió per a la Millora del procés ensenyament/aprenentatge

DEFINICIÓ Activitat científica, teoricopràctica, inserida en el procés d’ensenyament/aprenentatge, que inclou activitats de mesurament, estimació-valoració (assessment) i avaluació, i que consisteix en un procés d’indagació científica, recolzat en una base epistemològica, que s’encamina al coneixement i valoració de qualsevol fet educatiu amb la finalitat de prendre una decisió per a la millora del procés d’ensenyament/aprenentatge.

Contacte: ricard.mari@uv.es http://www.uv.es/~marí