Prova d’avaluació 4t d’ESO

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Avaluació de l’educació secundària obligatòria QUART D’ESO.
Advertisements

Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
Elaboració de Plans Individualitzats
Què és un pla Individualitzat ?
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Mòdul d’Admissió i vacants
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Decret d’autonomia dels centres educatius
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Avaluació de quart d’ESO
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2018
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Experimentam amb la ciència
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Avaluació de quart d’ESO
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Avaluació de quart d’ESO
Reunió de pares i mares d’alumnes de segon de Batxillerat
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
EL PLA INDIVIDUALITZAT
REUNIÓ INFORMATIVA P. A. U Curs
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Edició 2017 Reunió amb famílies.
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Seminari d’Educació Especial
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Presentació de 1r d’ESO Curs
(Q-.LE) Facultat de Magisteri
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Avaluació de sisè d’educació primària 2010
millora de la qualitat de l’ensenyament.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
Identificació de l’organisme APLICACIÓ INFORMÀTICA
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
un camí cap a la convivència i el diàleg
Comissió d’Aplicació Sants - Montjuïc
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Prova d’avaluació 4t d’ESO Reunió comissió d’avaluació i direccions 26 de gener de 2012

Índex 1. Finalitat i normativa 2. Contingut de les proves 3. Gestió de les proves ● L’aplicació de les proves ● Correcció i resultats ● Calendari 4. Detall de les tasques per fer ● Abans de l’aplicació de les proves ● Durant l’aplicació de les proves ● Després de l’aplicació de les proves 5. Altres dades d’interès ● Calerons ● Comunicació

Disposicions normatives i instruccions Resolució convocatòria Resolució ENS/2780/2011, de 16 de novembre, per la qual s’aproven les directrius per a la realització de la prova d’avaluació de 4t curs d’ESO i es convoca la prova per al curs 2011-2012 (DOGC 6016, de 30.11.2011) Guia d’aplicació de la prova CSASE:11.11.2011 Web del CSASE. Instruccions de l’aplicació informàtica Departament d’Ensenyament > Proves de 4t.

Rerefons normatiu i finalitats LOE i LEC L’avaluació de resultats és un instrument per a la millora I per a l’autonomia dels centres Punt de referència per a l’adopció de decisions de millora de resultats. És una prova censal. S’avaluen les competències i coneixements dels/de les alumnes al final de l’educació obligatòria. Proporciona informació de l’assoliment de cb de: Sistema educatiu Els protagonistes de l’educació: els alumnes Els centres Informe de l’avaluació global de l’educació a Catalunya.

Contingut de les proves Competència comunicativa lingüística en llengua catalana i en llengua castellana (2 proves): Comprensió lectora Expressió escrita En llengua estrangera (anglès) (1 prova) Comprensió oral Competència matemàtica (1 prova) Càlcul Representació de l’espai i de mesura Comprensió de les relacions i canvi Estadística i atzar

Qui, quan i on Qui: Quan: On: Tots els alumnes de 4t d’ESO Exempts Alumnes amb NEE (discapacitats…) i Pla individualitzat. Alumnes nouvinguts (darrers dos cursos) Alumnes amb malaltia prolongada Quan: 15 de febrer (català i matemàtiques) 16 de febrer (castellà i anglès) On: Al centre educatiu en el qual estigui escolaritzat. Preferiblement amb l’agrupament habitual.

És una avaluació externa La prova ha estat dissenyada pel Consell superior d’avaluació del sistema educatiu (CSASE). Elaboració. Anàlisi de resultats Gestió conjunta Inspecció i CSASE. Comissió d’aplicació. Aplicació: professors/es d’altres centres. Correcció: professors/es d’altres centres

Comissió d’aplicació ST a la Catalunya Central (4 unitats territorials) Anoia Bages i Solsonès Berguedà Osona Constitució: Presidenta: inspectora d’educació (coordinació) Secretària: dels Serveis educatius (suport) Nombre variable d’aplicadors/es externs/es (Berguedà: 16) Nomenament: Director dels Serveis territorials

Funcions de les persones aplicadores Supervisar que es realitzin els exercicis de la prova. Vetllar perquè les condicions en què l’alumnat realitza les proves siguin les adequades. Recollir les proves, custodiar-les i lliurar-les a la presidència de la comissió. Informar a la presidència de la comissió de les possibles incidències. Recusacions: Art. 28, 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre

Correcció Els/les correctors/es són aplicadors/es escollits per l’especialitat docent. Funcions: Corregir i puntuar les proves (criteris segons el CSASE). Enregistrar els resultats (aplicació informàtica). Informar la presidència de la comissió d’incidències possibles. Confidencialitat: Segons la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal (veure també Disposició addicional 23 de la LOE (Llei 2/2006, de 3 de maig d’educació)

Funcions de les direccions dels centres Proposar a la presidència de la Comissió els/les alumnes exemptes de la realització de la prova Recepció i custòdia de les proves, i lliurar-les als aplicadors/es Vetllar perquè el professorat del centre col·laborin amb els/les aplicadors/es externs Informar les famílies dels resultats de la prova (o de la seva no realització)

Resultats El Sistema educatiu L’alumne/a El centre docent El CSASE elabora un informe global dels resultats de la prova L’alumne/a La prova té un caràcter formatiu i orientador per a l’alumne/a Els centres obtenen de l’aplicació informàtica els informes amb els resultats Es lliuren a les famílies abans de l’informe final d’avaluació de 4t d’ESO. El resultat de la prova no determina l’avaluació final ni tampoc les decisions respecte l’obtenció del títol El centre docent Poden disposar dels seus resultats globals i d’alguns referents externs per a interpretar-los Els/les directors/es del SEC informen els Consells escolars dels resultats globals obtinguts pel centre (valoració i propostes de millora)

Calendari Fins al 2des Assignació alumnat a grups i proposta d’exempts Proposta d’aplicadors i correctors Validació dels grups i supervisió exempts 9-20 gener: Designació d’aplicadors i correctors 6-10 febrer: Rebuda i custòdia del material. 13-14 febrer: Extracció de llistes d’alumnat 15-16 febrer: Aplicació de les proves i criteris correcció Abans del 2 de març: Correctors (introducció dades a l’aplicació informàt) Fins al 19 de març: Custòdia de les proves corregides. 19-29 de març: Recollida de les proves corregides a la seu de la comissió. 10 abril – 22 juny: Incidències en la correcció.

Abans de l’aplicació (direccions dels centres i presidència de la comissió) Constitució de les comissions d’aplicació (avui) Comunicació: Als centres: quines persones faran l’aplicació. Als/A les aplicadors/es. Quin centre se’ls ha assignat. Si seran correctors o no. Extracció de les llistes d’alumnes per a generar etiquetes (anonimat) Distribució de quaderns i etiquetes Entre el 6-10 febrer (de 9 a 17 h). Signatura d’avís de rebuda. Si no s’han rebut el dia 13 de febrer, es comunicarà la incidència Alerta: No tallar el precinte del paquet Custòdia de les proves en lloc segur (armari amb pany i clau) Confirmació que el centre té un dispositiu de reproducció d’àudio en CD i que està en bon funcionament. Avisar els alumnes que poden portar calculadora ordinària (no serveix el mòbil)

Durant l’aplicació (1/3) (Aplicadors/es i directors/es) Aplicador/a i director/a Abans de l’inici de la realització de les proves (mín. ½ h) Aplicador/a + director/a el paquet corresponent a aquell dia Comproven el contingut (avisar la presidenta si hi ha incidència) S’omple l’acta (veure document adjunt) Contingut del paquet: El paquet del 15 de febrer Etiquetes identificatives per a tots els quaderns i alumnes i llista Els quaderns de cada prova (català, matemàtiques) Sobres per a guardar els quaderns uns cop feta la prova. El paquet del dia 16 de febrer: Els quaderns de cada prova (castellà i anglès) Un CD per a cada classe, per a la prova oral de llengua estrangera

Durant l’aplicació (2/3) Horari 9-10 i de 10-11 (60 min reals després de les explicacions) Acabada la prova (aplicadors/es + directors/es): Introducció de les dades a l’aplicació informàtica (director/a) Als sobres: Anotar a l’exterior el nombre de quaderns (es comprovarà a la presidència de la comissió) Introducció dels quaderns de les proves (correcció externa) Portar, també, a la seu de la comissió (CRP) TOTES les etiquetes identificatives que hagin sobrat Un un parell de quaderns en blanc, si en queden de sobrers La llista codificada del grup-classe Els quaderns amb correcció interna es queden en el centre Compleció de l’acta final (veure model) amb totes les incidències i altres informacions Del 15 al 16: custòdia al centre (armari tancat amb clau) Dia 16: 1 aplicador/a de cada centre porta les proves a la seu de la comissió (CRP Berga)

Durant l’aplicació (3/3) Material de l’alumnat Bolígraf (no llapis) Calculadora (no mòbil ni cap dispositiu electrònic) NO fulls en blanc com a esborrany (utilitzar els del mateix quadern) Funcions dels/de les aplicadors/es Llegir a l’alumnat les instruccions Repartir les etiquetes identificatives i vetllar perquè les enganxin Atendre les incidències (no aclarir preguntes) Vetllar pel silenci de la sala i perquè facin les proves individualment Comprovar que funcioni els reproductors de CD Recollir, comptar i ordenar els quaderns al final de cada sessió

Després de l’aplicació Correcció de les proves Reunió de correctors el dia 16 a la tarda (16 h). Criteris de correcció del CSASE. Els/les correctors/es corregeixen segons la seva especialitat docent Es corregiran de l’ordre de 240 quaderns (al Berguedà serà entre 140 i 150 quaderns) No es poden corregir les proves del mateix centre ni del centre de l’aplicació No es pot dividir un mateix grup Comprovació per part de la presidència que el nombre de quaderns lliurats i retornats sigui el mateix Funcions dels/de les correctors/es Corregir i puntuar les proves (criteris establerts pel CSASE) Enregistrar els resultats mitjançant l’aplicació informàtica Informar el/la president/a de la comissió de les incidències Mantenir la màxima confidencialitat sobre el contingut i resultats La correcció és en horari de NO permanència al centre. S’han d’haver introduït resultats a l’aplicació informàtica abans del 2 de març Després de la correcció Les proves corregides són custodiades per la presidència de la comissió fins al 19 de març Entre el 19-29 de març els centres poden recollir-les Els centres les hauran de custodiar durant el curs següent (31 d’agost de 2013) Del 10 d’abril-22 de juny els centres identificaran i comunicaran les incidències en la correcció de les proves

Calerons Aplicadors (despeses per desplaçament) El quilometratge compta a partir del municipi on es té el lloc de treball. Durada mínima de 5 h sense dieta de manutenció Justificació documental bitllets de transport públic Termini de caducitat: 6 mesos per presentar el full de liquidació Quines despeses de desplaçament s’accepten: Abans del 15 de febrer (reunió de la comissió) 15 i 16 de febrer: desplaçaments dels aplicadors externs que compleixin els anteriors requisits Altres que siguin conseqüència directa de l’aplicació de les proves Personal Funcionaris (ATRI) No funcionaris CSASE enviarà un correu-e a cada aplicador. S’ha d’omplir i enviar-lo a prova_quarteso_csa.ensenyamet@gencat.cat El CSASE fa la comprovació, genera una minuta que arriba a l’aplicador per correu-e, s’ha de signar i enviar per correu postal al CSA. Correctors (cobrament per correcció dels quaderns) 2 € / quadern Funcionari Rebran per correu-e un comunicat amb el nombre de quaderns corregits i l’import a percebre. No s’ha d’emplenar cap formulari addicional Rebran per correu-e amb la minuta (quaderns corregits i l’import a percebre) Deixar clares les dades personals i bancàries i signar la minuta i enviar per correu postal al CSASE

Comunicació Adreça de la seu de la comissió (CRP-Berguedà) Incidències sorgides durant el procés general de les proves CSASE Prova_quarteso_csa.ensenyament@gencat.cat Aplicació informàtica (llistes d’alumnes o incidències tècniques) SAU Sau.ensenyaent@gencat.cat 902532100 Incidències en general Comissió d’aplicació Presidenta Irene Solà isola@xtec.cat 675789872 Secretària: Pilar Fiérrez crp-bergueda@xtec.cat 938214190 Adreça de la seu de la comissió (CRP-Berguedà) Plaça dels Països Catalans, 4, 1r, despatxos 6-7 (Berga)