5 març Sala Biblioteca Rectorat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

Informació i sensibilització
i el que no es pot avaluar
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Mòdul d’Admissió i vacants
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
I transforma un llibre en un nou lector
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
Aspectes ètics de la recerca
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Protocol de canvi de nom legal a canvi de nom sentit
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Convocatòria SetOeOmObre del 2012 Ocubre 2017.
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Projecte d’Itineraris Formatius
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
2013.
Presentació Cadena de Valor
Tesis Doctorals en Xarxa
Informació i sensibilització
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Informàtica Batxillerat HCS
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials.
CRAI: Unitat de Docència
PROGRAMES DE MOBILITAT TRÀMITS ACADÈMICS i DOCUMENTACIÓ

Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
Promotor Universitari de la Donació de Sang
Nova eina de descoberta
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
Àrea d’Atenció a les Persones
CEDRO denúncia a les UNIVERSITATS
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
Presentació assignatura
Reunió centres 25 juny 2019.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
Residencia estudiants
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

5 març 2018 - Sala Biblioteca Rectorat Reunió RIC - 5 març 2018 5 març 2018 - Sala Biblioteca Rectorat

Reunió RIC - 5 març 2018: Ordre del dia 1. Presentació de Vicerrectora de Docència i Estudiantat, Nuria Garrido. 2. Punts informatius: a. Canals de difusió de inclusió UPC b. Novetats segons l’auditoria de Llei de Protecció de Dades c. II Mapathon al Campus Nord. d. Ràdio Inclusiva Les Corts 3. Temes a treballar: a. Protocol de malalties de llarga durada proposat pel Consell Estudiant b. Accions de sensibilització i formació en inclusió per a estudiants universitaris 4. Torn obert de paraules

2.a. Canals de difusió de inclusió UPC Web del centre docent: incorporar el banner d’inclusió. La nova web d’inclusió és: https://inclusio.upc.edu/ca Jornades de Portes Obertes: Incorporar una diapositiva sobre la inclusió: al web https://inclusio.upc.edu/ca/docencia/recursos-dinformacio Saló d’Ensenyament: hi haurà díptics informatius. Si esteu interessats el centre també podeu tenir díptics per a les jornades de portes obertes, el període de matriculació, etc. Matrícula a la universitat: Donar informació (i el díptic) des de la Secretaria dels centres docents

2. b. Novetats - Llei de Protecció de Dades No podem contactar amb els estudiants amb discapacitat o necessitats educatives si no ens donen el consentiment signat. Important que l’estudiant empleni i signi el formulari de sol·licitud de necessitats educatives. NOVETAT: Segons última auditoria externa de Llei de Protecció de dades. Els estudiants han lliurar directament a (GIC-Oficina d’Inclusió) el full de sol·licitud signat. Qui custòdia la documentació lliurada per l’estudiant. No pot circular entre terceres persones (Professors, companys, etc.) Els estudiants han d’enviar el formulari de sol·licitud per: correu electrònic a: oficina.inclusio@upc.edu, pesencialment a l’Oficina inclusió o per correu postal a Oficina d’Inclusió

2.c. II Mapathon d’Inclusió al Campus Nord Objectiu: Experimentar alternativa per treballar col·laborativament l'accessibilitat dels espais. Sensibilitzar la comunitat UPC sobre l’accessibilitat per avançar cap a la universitat inclusiva Fer avançar l’ús d’eines GIS per millorar l’accessibilitat (Mapathon com a prototip replicable per altres organitzacions) Recollir informació clau d’accessibilitat del campus i comprometre'ns públicament per resoldre els punts crítics Lloc: Campus Nord de la UPC - Data: 13 de Març, de 17-19h Inscripció imprescindible

2.d. Ràdio Inclusiva Les Corts Creació: Per iniciativa de diverses entitats amb el suport de l’Espai de Les Corts Inclusiva (20+20+20) de l’Ajuntament de Barcelona. - La UPC col·labora en l’Espai d’Inclusió Busquem persones per col·laborar amb el projecte, fent la web de la Ràdio: Escollir una solució de gestió de continguts per una primera versió de la Web Dissenyar estructura de continguts en la màxima accessibilitat per als usuaris Formar els gestors de continguts Optatiu: pensar altres maneres de col·laborar amb el projecte: col·laborar amb continguts de radio universitat oberta al barri

3.a Protocol d’actuació per estudiants amb malalties de llarga durada Proposta: Consell de l’estudiantat Objectiu: ajudar a prosseguir els seus estudis als estudiants de la UPC que per circumstàncies clíniques han d'interrompre la seva vida acadèmica. RELACIONAR-HO AMB EL PROTOCOL D’INCLUSIÓ VIGENT Malaltia de llarga durada: problema salut amb tractament hospitalari i mèdic. Durant 3 mesos consecutius o més del curs acadèmic Inclou malalties físiques, mentals i accidents greus (aquests dos últims a considerar) Comissió de Seguiment del Protocol

Protocol d’inclusió Actuacions davant de malalties sobrevingudes /LD Inici protcol Coordinació Accions de suport personal i acadèmic Criteris d’actuació Tancament intervenció cas

Protocol de malalties de llarga durada: Actuacions

Protocol de malalties de llarga durada Dubtes: Moment d’inici: Opció 1) Quant hi hagi un cas i després ja s’aprovarà el protocol. Opció 2) fins que no s’aprovi el protocol no s’iniciarà. Definir malaltia de llarga durada /malaltia crònica/sobrevinguda Conveni amb l’Hospital Clínic igual que UB: és necessari? (Projecte STUDIA UB) Adaptacions d’activitats avaluables: Adaptació del model d’examen (exàmens, exercicis) Exempció d’assistència obligatòria a classe o a pràctiques d’una assignatura Canvi en la puntuació d’assistència obligatòria Exempció de sortides (ex. visites de camp) obligatòries Us extensiu del campus virtul Canvi de condicions d’entrega d’activitats avaluables Canvi de dates i/o lloc de les avaluacions Exàmens a distància (aquí un professor s’ha de traslladar a l’hospital) Canvi dates de presentació TFG i TFM

3.b. Oferta als centres d’accions de sensibilització sobre inclusió per a estudiants universitaris Objectiu: promoure la sensibilitat i empatia vers les persones amb discapacitat. (UPC SENSIBLE) Actuacions: Catàleg d’ofertes formatives anuals per als centres: a proposta/demanda dels centres, entitats, GIC Difusió de les accions formatives Proposar formació als estudiants dels centres docents Exemples: Acció de sensibilització en sobre baixa visió (Associació “Mon a prop”), Sessió sobre ansietat, depressió, trastorn psicotic, trastorn alimentari, etc. (Espai Jove Les Corts) …

GRÀCIES