Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
Advertisements

ISO Àmbit d’actuació: Context curricular i de gestió sostenible del centre Centre: IES Marianao (Baix Llobregat) /
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Diseny del power point: Violant Estreder
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
L’Expressió escrita.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Experiència amb el Google Sites
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
millora de la qualitat de l’ensenyament.
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Treball i aprenentatge en xarxa
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Coneixement del medi natural
Àrea d’Atenció a les Persones
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les FACULTATS DE CIÈNCIES DE L’EDUCACIÓ Marta Cabré Jorge Coderch Pietat Marquilles Ignasi Oró FPCEE Blanquerna. URL

Què preteníem? Promoure activitats que afavoreixin l’ambientalització curricular Fomentar un treball cooperatiu entre estudiants i professors de diferents assignatures dels estudis de magisteri de la Facultat Treballar utilitzant una metodologia de recerca que parteixi d’una problemàtica social actual, que afavoreixi l’expresió de les pròpies idees, el contrast d’opinions, la recerca d’informació, ser reflexiu, crític i proposiiu en relació a la pròpia actuació i a la de la resta de la societat envers el medi Difondre l’experiència en el sí de la Facultat per tal d’aconseguir una major implicació de la comunitat educativa en l’ambientalització d’aquests estudis (en una fase posterior)

Què vàrem fer? Temporització Participants Finançament Aplicacions Educatives d’Internet Coneixement del Medi Natural L’Educació Ambiental a l’Escola Teories i Institucions contemporànies de l’Educació Finançament

Què vàrem fer? Plantejar uns problemes a resoldre en grups interdiciplinars i de manera cooperativa: Quins són els principals problemes ambientals que té plantejats la societat actual?  Podem contribuir en la millora del medi ambient des de la facultat?  Què es pot fer des de l'escola per formar persones ambientalment competents?  Quina ha estat la contribució dels grans pedagogs al desenvolupament de l'Educació Ambiental?

Què vàrem fer? Formar quatre grups interdisciplinars d’uns 6-8 alumnes tutoritzats cadascun per un professor Cada grup havia de donar resposta a una de les quatre qüestions anteriors i cooperava amb elsaltres en l’elaboració d’una pàgina web

Què varem fer? Trobades presencials Ús de la Intranet Cartellera Fòrums Carpetes compartides Espai web de suport

Valoració del PAMB En relació al què preteníem: Alta motivació dels estudiants al llarg del procés i participació activa (per exemple als fòrums), Incorporació de continguts mediambientals a les assignatures implicades, Aprenentatge de recursos específics en noves tecnologies, i ús del web creat, Creació d’un equip de professors amb capacitat de generar més propostes en aquesta línia, La major implicació dels membres de la comunitat universitària avança molt lentament, Valoració positiva (per part d’estudiants i porfessors

Valoració del PAMB Propostes de continuïtat: Segona edició de l’experiència PAMB, Crear i gestionar un web (amb suport Blink) Adreçat a estudiants i professors Sobre ambientalització, sostenibilitat i pedagogia mediambiental, Recurs per assignatures i seminaris de la Facultat, Participar en iniciatives interuniversitàries per continuar l’ambientalització a la nostra universitat.

PAMB http://fpce.blanquerna.edu/mediambient