La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

ISO 14001 Àmbit d’actuació: Context curricular i de gestió sostenible del centre Centre: IES Marianao (Baix Llobregat) administració@marianao.org / www.marianao.org.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "ISO 14001 Àmbit d’actuació: Context curricular i de gestió sostenible del centre Centre: IES Marianao (Baix Llobregat) administració@marianao.org / www.marianao.org."— Transcripción de la presentación:

1 ISO 14001 Àmbit d’actuació: Context curricular i de gestió sostenible del centre Centre: IES Marianao (Baix Llobregat) /

2 Antecedents i interrelacions
Aquesta actuació està relacionada amb l’ambientalització curricular i la gestió sostenible de l’IES Marianao L’IES Marianao certificà el curs per la ISO 9001/2000, i l’objectiu és la certificació la ISO 14001

3 Objectius Certificació ISO 14001 Gestió sostenible del Centre
Ambientalització curricular

4 Contingut i procediment
Elaboració de tres processos i els procediments de cada un d’ells

5 Procés estratègic de la gestió ambiental
Procediment d’ambientalització curricular Procediment de planificació de les auditories

6 Descripció del procediment d’ambientalització curricular
Accions Responsabilitats Reunir als Caps de departament i lliurar el repartiment de matèries per ambientalitzar Coordinador pedagògic, professor encarregat d’ambientalitzar i dinamitzador ambiental Presentació al departament de les matèries a impartir i ambientalitzar Caps de departament, Elaborar l’ambientalització de les programacions dels crèdits, mòduls i unitats didàctiques. Professorat Revisió de les ambientalitzacions de les programacions Caps de departament Revisió de les ambientalitzacions de les programacions, elaboració d’un programa d’abientalització comú al centre i vist i plau

7 Procediment de planificació de les auditories

8

9 Ecoauditories 1- DIAGNOSI de l’estat ambiental del centre i dels seus àmbits d’influència més directa. 2- FORMULACIÓ DE PROPOSTES DE CANVI I MILLORES cercant experiències que ens puguin servir de model i estudis sobre el balanç cost/benefici. 3- ORDENACIÓ I TEMPORITZACIÓ D’AQUESTES PROPOSTES EN UN PLA D’ACCIÓ que inclogui mesures de control, que permetin fer un seguiment de l’evolució de la situació i extreure’n conclusions útils, per introduir-hi millores posteriorment. 4.- COMUNICACIÓ A LA COMUNITAT ESCOLAR DELS RESULTATS I PROPOSTES.

10 Ecoauditories INVESTIGACIÓ: recerca de dades per part del grup d’alumnes de l’equip de treball sobre característiques de les instal·lacions, dades de consum d’energia...En aquesta activitat els alumnes necessitaran la col·laboració d’alumnes, professors, etc. DOCUMENTACIÓ: consulta de dades de facturació, d’on ve l’energia del centre on va l’energia residual, etc. CÀLCULS: obtenció de resultats de consum d’energia ENQUESTES: per conèixer les percepcions dels membres de la comunitat escolar sobre el tema de l’energia. ENTREVISTES: conversa amb responsables del centre d’aspectes de la investigació. 

11 Ecoauditories Aigua Energia Residus Mobilitat

12 Indicadors ambientals

13 Estratègics Visió curricular compartida entre els diferents departaments i coordinació interdeisciplinar Gestió sostenible del centre

14 Clau Nivell d’ambientalització curricular als departaments didàctics i innovació curricular Diades interdepartamentals i treball en equip Relacions amb altres centre i intercanvi d’experiències

15 Suport Estalvi energètic Consum d’aigua Reducció de residus
Mobilitat i transport escolar Soroll Consum de materials Zones verdes i edifici escolars Satisfacció de la comunitat educativa amb el projecte Inserció amb la comunitat, informació i comunicació Relació amb les institucions Participació de la comunitat educativa Assistència a fòrums i trobades

16 Pràctiques per determinar la qualitat de l’aire
Mètode analític per la determinació del nivell d’immició del SO2 amb H2O2. Mètode analític per a partícules sedimentables

17 Gestió de residus al Laboratori
Materials: Vidre: contenidor verd Paper : contenidor blau Plàstic i metalls: contenidor groc Recipients perillosos: contenidor vermell

18 Emmagatzematge de residus químics
Productes de rebuig de les pràctiques: Grup I: Dissolvents halogenats: Líquids orgànics inflamables i les mescles de dissolvents, de contingut en halogen sigui superior al 2%. Grup II: Dissolvents no halogenats: Líquids orgànics inflamables i mescles de dissolvents, amb continguts en halogen igual o inferior al 2%. Grup III: Dissolucions aquoses: Dissolucions aquoses orgàniques i inorgàniques. Grup IV: Àcids: Inclou els àcids inorgànics i dissolucions de concentració superior al 10% (v/v). Grup V: Especials: Productes químics sòlids o líquids que per les seues característiques pròpies o elevada perillositat no poden figurar en les grups anteriors.

19 Els contenidor son de vidre d’un litre o de polietilè d’alta densitat d’un i 5 L i estan tots etiquetats i identificats. Una vegada estan plens l’Ajuntament de Sant Boi fa la recollida de tots els residus. El PNT l’hem fet seguint les indicacions de la publicació del Departament de Medi Ambient i Habitatge “Bones pràctiques ambientals als laboratoris (PBPA)” de la sèrie “manuals d’ecogestió”.

20 Tetraclorur de carboni Mercuri Òxid de mercuri(II) Sodi metàl·lic
També hem reduït els residus minimitzant al màxim la quantitat de reactius, cosa que normalment als protocols de pràctiques no es té en compte. I hem eliminat del laboratori i substituït per altres els següents reactius: Benzè Tetraclorur de carboni Mercuri Òxid de mercuri(II) Sodi metàl·lic


Descargar ppt "ISO 14001 Àmbit d’actuació: Context curricular i de gestió sostenible del centre Centre: IES Marianao (Baix Llobregat) administració@marianao.org / www.marianao.org."

Presentaciones similares


Anuncios Google