ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

ELS LLENGUATGES VISUALS
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
TEORIES DEL JOC AL SEGLE XX
Connecta Joven Imatges: NECESSITAT SOCIAL APRENENTATGE SERVEI
Fet per Michelle Membrilla
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE
Les bones pràctiques per a la educació en família
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PETITS REPORTERS Títol.
PSICOMOTRICITAT.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
En aquest tema veurem els apartats següents:
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
LA TRIDIMENSIONALITAT
¿Quina és la salut dels nostres adolescents ?
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
UD2: La cèl·lula.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Què hi ha a l'Univers?.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
Experiència amb el Google Sites
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Edició 2017 Reunió amb famílies.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
2. L’empirisme de Hume 2.1. L’origen i la constitució del coneixement
INTERNET COM A FONT DE CONEIXIMENT
JOCS VS PANTALLES.
Grups interactius a L’Esquitx
El joc a la catequesis.
2. Zenó de Cition i l'estoïcisme
El màrqueting i els seus elements
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
4. El problema de la moral: eudemonisme
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Les taules de multiplicar
Mapes conceptuals Jordi Guim.
DES DE LA PERSPECTIVA DE
Continuació: el temps II
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
En aquest tema veurem els apartats següents:
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Assessorament de la Formació en Competències
Coneixement del medi natural
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
Convivència i Mediació Escolar
Miquel Navarro i Oriach.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Tallers 2n. Trimestre
Transcripción de la presentación:

ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant Montserrat Guàrdia Porcar Psicòloga Clínica. Psicoanalista[SEP-IPA]

Característiques del JOC [1] És universal i apareix evolutivament ja en el món animal Cada edat té els seus jocs És una manera de relacionar-nos i de vincular-nos amb el món. El joc permet viure i comprendre les experiències És un espai creatiu que facilita el desenvolupament

Característiques del JOC [2] El joc és el motor de la curiositat i la curiositat el motor de l’aprenentatge Jugant és practiquen habilitats ja adquirides i se’n desenvolupen de noves El joc no pot ser imposat, ha de ser una activitat lliure, plaent i gratuïta

Funcions del JOC Descobrir: A si mateix Als altres Al món Desenvolupar el pensament: Joc Sensorial Imaginació Simbolització Elaborar conflictes

Funcions del Joc: “Descobrir” El nen petit juga amb el seu cos i amb la veu Juga a fer intercanvis sonors amb els adults Les experiències lúdiques permeten investigar i satisfer la curiositat, convertint-se en un mitjà d’aprenentatge Jugant descobreix les seves habilitats i les seves limitacions Afronta la tolerància al fracàs Aprèn a demanar ajuda

JOC SENSORIAL Importància dels primers intercanvis mare-fill Els intercanvis faciliten la contenció dels estats d’ànim El joc neix en la relació amb la mare Les percepcions sensorials són discontínues Les figures parentals ajuden a mentalitzar les sensacions Les seves percepcions sensorials l’ajuden a adquirir conceptes bàsics

IMAGINACIÓ / SIMBOLITZACIÓ Capacitat del esser humà de representar-se, concebre i configurar en la seva ment la imatge de quelcom que o be no hi és present o no existeixi, sense perdre el contacte amb la realitat Simbolització: Capacitat de representar i utilitzar símbols més o menys universals

ELABORACIÓ DE CONFLICTES Diferenciar la realitat externa de la interna [Fantasies] Fer actiu allò que el nen ha viscut passivament Desplaçar a l’exterior les seves pors i angoixes intentant dominar-los mitjançant l’acció