PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
ESCOLA GRAS I SOLER.
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Projecte de Diversificació Curricular
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Antecedents (el context) Centre IATIC
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
EL PLA INDIVIDUALITZAT
CEIP Son Ferrer: un model d’escola transparent
Comissió de Política Lingüística
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Grups interactius a L’Esquitx
Cada escola / col·legi / institut ha de fer el seu projecte plurilingüe
Seminari d’Educació Especial
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Decrets pels quals s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria Ponent: Joaquim Costa Inspector.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Formació per als equips directius d’educació secundària
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Gestió participativa dels projectes de centre
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
El Pla de formació del centre
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Biblioteca Escolar “Puntedu” un espai de coneixement i aprenentatge
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús de les llengües al centre i al tractament curricular de les diferents llengües que hi són presents És una de les parts fonamentals del Projecte Educatiu de Centre

Projecte Educatiu de Centre i PLC Trets d’identitat del centre Principis pedagògics Principis organitzatius Projecte lingüístic

Contingut del Projecte Lingüístic 1. El tractament de la llengua catalana i, si s’escau, de l’aranès, com a llengua vehicular i d’aprenentatge 2. El procés d’ensenyament-aprenentatge de la llengua castellana 3. Les diferents opcions en relació a les llengües estrangeres 4. Els criteris generals per a les adequacions del procés d’ensenyament de les llengües a la realitat sociolingüística del centre globalment i individual

PROJECTE LINGÜÍSTIC Àmbits dels objectius generals del PLC: -Pedagògic -De govern institucional -Humà i de serveis -Administratiu

Condicions del PLC com a part del PEC Legal. No pot contravenir la legislació i la normativa sobre ús i aprenentatge de les llengües Coherent amb la realitat sociolingüística i la línia pedagògica Participatiu, obert a tota la comunitat educativa Vinculant per a tots els membres de la comunitat educativa Progressiu, ha de fer una proposta d’incorporació gradual de les innovacions. Global. S’ha aplicar a la totalitat de la dinàmica del centre

L’actual context social i escolar PROJECTE LINGÜÍSTIC L’actual context social i escolar Nova definició del PLC

PROJECTE LINGÜÍSTIC Ha de possibilitar al centre: Gestionar el procés de tractament del català com a llengua vehicular i d’aprenentatge. Articular els aspectes referents al tractament de les llengües curriculars. Fer de la llengua catalana un instrument de cohesió social en un marc plurilingüe.

Gestionar el procés de tractament del català com a llengua vehicular i d’aprenentatge El català, vehicle d’expressió normal de les activitats docents, internes i externes i de gestió. Totes les àrees, a excepció de la llengua castellana i les llengües estrangeres, s’impartiran en català. El professorat ha d’estar en condicions de fer ús de les dues llengües oficials en la tasca docent. El centre vetllarà per la qualitat de la llengua vehicular i el professar en serà el transmissor del model d’ús per a l'alumnat

Articular els aspectes referents al tractament de les llengües curriculars Seqüenciació dels continguts de les àrees de llengua. Aspectes organitzatius i criteris metodològics de les àrees de llengua. Avaluació de la llengua vehicular i l’aprenentatge de les llengües.

Articular els aspectes referents al tractament de les llengües curriculars Tractament de les diferents llengües a la resta d’àrees curriculars. Atenció a la diversitat: acollida i necessitats educatives especials: Suport lingüístic

Fer de la llengua catalana un instrument de cohesió social en un marc plurilingüe. Pla d’acollida Plans d’entorn

PROJECTE LINGÜÍSTIC: actuacions Com a part del PEC, ha de promoure entre tot l’alumnat: El respecte cap a totes les llengües. La valoració positiva de la diversitat lingüística. La desaparició dels prejudicis lingüístics. La importància de l’aprenentatge d’una nova llengua.

PROJECTE LINGÜÍSTIC: actuacions Què han de fer els centres per a assolir la plena normalitat de la llengua? Fer un tractament integrat de les llengües curriculars que potenciï l’ús de la llengua catalana (l’aranesa) com a llengua vehicular de l’ensenyament i de comunicació a la Val d’Aran.

PROJECTE LINGÜÍSTIC: actuacions L’ensenyament del català i del castellà Presència adequada en els plans d’estudi Tots els alumnes, independentment de la llengua o llengües familiars en iniciar l’ensenyament, han de poder utilitzar normalment i correctament al final de l’ESO.

PROJECTE LINGÜÍSTIC: actuacions Instruments útils per potenciar l’ús comunicatiu de la llengua catalana i el seu paper integrador i cohesionador: La tutoria entre iguals Els acompanyaments lingüístics Les activitats extraescolars S’han d’establir els criteris en el PLC

PROJECTE LINGÜÍSTIC: actuacions Altres instruments útils: La col·laboració i el treball en xarxa amb l’administració local i les entitats socials i culturals de l’entorn. Es poden impulsar des del PLC tenint sempre en compte l’entorn familiar i social del centre educatiu.

PROJECTE LINGÜÍSTIC Objectius finals: En acabar l’ensenyament primari, l’alumnat ha de poder comprendre i expressar en una llengua estrangera missatges senzills dintre d’un context. En acabar l’ensenyament secundari, l’alumnat ha de poder comprendre i produir missatges orals i escrits amb propietat, autonomia i creativitat en una llengua estrangera. (Nivell bàsic en una segona llengua estrangera)

PROJECTE LINGÜÍSTIC Altres: Facilitar a tot l’alumnat del centre el coneixement de les llengües de la nova immigració. (Dins l’horari extraescolar).