Corresponsals, qui i per a què, ¿hi ha negoci?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ENERLOGY MONITORING Monitoritzar Gestionar Web Consums Aigua
Advertisements

Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Coneixement del Medi 4t. de Primària Les màquines.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
El Pare Claret és un regal per a tots
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
I ARA, QUÈ PUC FER?.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
PERIFÈRICS ... Descobreix el que envolta l’ordinador!
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
MÀQUINES, FERRAMENTES I OFICIS
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Treballem l’estadística
Fet per Adriana, Helena i Marta (6B)
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Situacions creades a partir dels materials naturals
Trobadors Intercanviem opinions Formem els nostres grups
DIADA DE LA PAU A SJO.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Presentació BATXILLERAT
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
TECNOLOGIA.
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Introducció Al posicionament Web.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
REAXYS.
Saber Viure és no estar sol.   .
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
PERIODISME INDEPENDENT I MOVIMENTS SOCIALS
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

Corresponsals, qui i per a què, ¿hi ha negoci? Manel López Professor emèrit UAB, periodista Director de http://www.graciamon.cat/ ¡ http://www. www.universcat.eu Manel.lopez@uab.cat

Alerta: El 80% de les fonts son oficials (alguna cosa falla) Cal citar la procedència per utilitzar aquest PPoint de Manel López (OPEI/UAB) 23/02/2019

Quatre preguntes bàsiques i 16 diapos per respondre Es poden guanyar diners sent corresponsal? Què hem de fer per ser corresponsal? Perquè ens contractaran? Quin és el nostre futur?

¿Es poden guanyar diners sent corresponsal? (La Maruja ens pot fer rics...)

Què hem de fer per ser corresponsal? Estar preparats (lògic ¡) Tenir contactes Saber moure’ns Tenir mobilitat Estar oberts

La transversalitat és el problema, estúpid ¡ El corresponsal ha de saber una mica de tot... ¿algú ha llegit la Ley de Bases de Régimen local? ¿aguantarem la visió d’un cadàver?

Estar preparats significa Tenir vocació, estar oberts a les novetats Tenir capacitació professional Tenir gran disponibilitat (24 h x 24 h) Tenir mobilitat (cotxe, moto o serveis de transport) Gaudir d’una gran capacitat en tecnologies de la informació i comunicació Bon usuari de word, internet, gravació i edició d’audio i TV Cal citar la procedència per utilitzar aquest PPoint de Manel López (OPEI/UAB) 23/02/2019

Tenir contactes Què sabem de tenir fonts? Quines són les fonts del corresponsal? Cal citar la procedència per utilitzar aquest PPoint de Manel López (OPEI/UAB) 23/02/2019

Fonts i estratègies Tipologia: Institucionals: ajuntaments, corporacions locals, regionals, estatals, europees Socials: clubs, ateneus, sindicats, patronals, col·lectius alternatius... Personals: molt importants, és la gent que informa fora de circuïts i col·lectius organitzats Anònimes: vàlides pq et donen pistes Cal citar la procedència per utilitzar aquest PPoint de Manel López (OPEI/UAB) 23/02/2019

Les estratègies Acreditació davant de persones i Institucions Pacte de fiabilitat Establir rondes de seguiment Pacte de reserva (off the record) Triangulació Tractament de la documentació Infiltració /mimetització/ caracterització Gravacions ocultes Seguiment i espionatge Fugir de la “camarilla” Cal citar la procedència per utilitzar aquest PPoint de Manel López (OPEI/UAB) 23/02/2019

Qui és més important com a font? La persona que pren decisions (l’alcalde) El secretari municipal (o de l’entitat corresponent) La persona que està prop de qui pren decisions (la seva secretària, el seu cap de gabinet...) La persona que treballa amb qui pren decisions (xofer, cambrers, escoltes...) Responsables sindicals de la institució Caps de l’oposició Amics/amigues dels caps de l’oposició Cal citar la procedència per utilitzar aquest PPoint de Manel López (OPEI/UAB) 23/02/2019

L’agenda de fonts Les agendes: personal, de la secció, del mitjà La personal és intransferible i ens farà millorar professionalment Al telèfon A l’ordinador Al núvol (p.e. Drop box) La de la secció és comuna i té les dades bàsiques La del mitjà és general, però l’enriquirem Dades de la font: telefs. Personal, domicili, despatx, amics, adreces oficials i particulars... Cal citar la procedència per utilitzar aquest PPoint de Manel López (OPEI/UAB) 23/02/2019

L’agenda de previsions (absolutament personal) Serveix per mantenir la continuïtat dels fets que es convertiran en notícia Cada promesa, a l’agenda Cada compromís, a l’agenda Cada pista, a l’agenda (google calendar serveix...) Cal citar la procedència per utilitzar aquest PPoint de Manel López (OPEI/UAB) 23/02/2019

Perquè ens contractaran per ser corresponsal Per la nostra capacitat i responsabilitat personal Per la nostra preparació Per la nostra agenda de contactes Per la nostra capacitat de dominar els temes Per la nostra disponibilitat Per la nostra capacitat tècnica i tecnològica Cal citar la procedència per utilitzar aquest PPoint de Manel López (OPEI/UAB) 23/02/2019

Quin és el nostre futur? Oblidem-nos del tipus de corresponsal tradicional El camí és estar oberts i tenir diverses vies obertes Es pot ser corresponsal de diversos mitjans Hem de passar de ser periodistes a comunicadors Podem generar notícies per a consum específic D’un sol fet periodístic podem treure diferents produccions per a diferents mitjans Un sol fet periodístic pot generar 2,3 o 4 productes Cal treballar dins de col·lectius elàstics, de diferent volumetria, ajudant-nos: fem pactes de col·laboració Cal citar la procedència per utilitzar aquest PPoint de Manel López (OPEI/UAB) 23/02/2019

El futur no és dels que esperen La Maruja va generar 200.000 entrades, que podrien representar 20.000€, ¿els volem?