APRENDRE A NEDAR: FAMILIARITZACIÓ

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Advertisements

TFG – Àrea Enginyeria del programari
HISTÒRIA DE L’AVIACIÓ.
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Conseqüències del model de mobilitat actual
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
Mecanismes 3er ESO.
Tema 10: Dinàmica.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
8. El modelat del relleu - I
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Els animals vertebrats
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Erika Acosta David Nieto Anna Retuerce Aaron Sánchez Carolina Soler
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
Comprensió del canvi climàtic
Què hem estat fent aquests anys?
La Salamandra.
EL CURRÍCULUM A TRAVÉS DE LES TIC
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Rehabilitació interdisciplinar en l’atàxia ( Estimulació Bassal )
La respiració: Funció vital dels éssers vius.
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
TALLERS D’EXPERIMENTACIÓ
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
1. Aristòtil 1.3 La concepció del cosmos: cosmologia i física
JOHN LOCKE EPISTEMOLOGIA.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
1. L’empirisme de Locke 1.2. Els límits del coneixement
Assemblea informativa 8 de gener de 2010
La Lluna Noa Vives Zaguirre.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Principis de l’entrenament
Paula Aguilar Ian Garcia Ayoub Garra Paula Cabrera Vano Barbakadze
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
ENERGIA SOLAR Anna Sorribes Mir 2on E.S.O. C
ALOHA ALOHA Mental Arithmetic proporciona als seus alumnes els mecanismes necessaris per aprofitar al màxim el seu potencial a partir del desenvolupament.
Mescla Eutèctica Estudi analític del comportament del punt de fusió d’una mescla homogènia d’aigua i sal.
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Tancat Sistema Aillat Univers Obert Entorn Funcio d’estat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Pràctica 1.2: Hipòtesis i plantejament de problemes
La mobilització dels pacients
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
Coneixements i idees previs
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
LA MEDUSA És un animal terrestre o aquàtic ? Les meduses son animals aquàtics i es mouen per l'aigua arrossegades pels corrents .
Continuació: el temps II
Com son els ulls? No te ulls
L’HANBOL.
Educar A l’inici d’un nou curs 2014 .
Tindrem prou energia?.
Quin canvi!!!!.
Els receptors i els òrgans dels sentits
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
Els animals vertebrats
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
COORDINACIÓ D’ACTIVITATS EUROPEES
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Presentació assignatura
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

APRENDRE A NEDAR: FAMILIARITZACIÓ DEFINICIÓ: Entenem com a FAMILIARITZACIÓ, el procés sistemàtic que busca que l’alumne/usuari passi d’un desconeixement del medi a una gradual i progressiva acomodació i assimilació del medi. ÉS LA FASE DE CONTACTE AMB EL MEDI AQUÀTIC. Com menys joves i menys nivell, aquesta fase serà més llarga. És el moment de detectar als alumnes amb pors de tipus físic (fondària, aigua), de tipus psicològic (males experiències prèvies) o socials (entorn familiar , social) OBJECTIUS DE L’ETAPA DE FAMILIARITZACIÓ: Aconseguir un nivell d’autonomia en el medi aquàtic Aconseguir una major disponibilitat motriu Permetre conèixer els canvis que es produeixen en el nou medi COM ES TREBALLARÀ: Equilibri del cos i el seu control Sensacions del cos dins l’aigua Desplaçaments elementals CRÈDIT 2 – Act. Físico Esportives INDIVIDUALS

APRENDRE A NEDAR: FAMILIARITZACIÓ Al final d’aquesta fase, s’haurà d’haver aconseguit : Pèrdua de la por Superar molèsties del contacte de l’aigua amb les parts més sensibles (oïda, ulls, nas, orelles, ....) Adquisició momentània de la posició horitzontal Pèrdua momentània del contacte amb el borde o el terra Coneixement elemental de les accions propulsives lliures i amb seguretat CRÈDIT 2 – Act. Físico Esportives INDIVIDUALS

APRENDRE A NEDAR: FAMILIARITZACIÓ Els principals canvis que l’alumne notarà en el seu treball en el medi aquàtic, els dividirem en 3 apartats: En quant a la RESPIRACIÓ MEDI TERRESTRE MEDI AQUÀTIC -respiració involuntària -respiració voluntària -respiració pel nas -respiració per la boca -duració de la inspiració igual a la espiració -duració de la espiració major que la inspiració -augment del volum pulmonar sense problemes -forçat, degut a la pressió de l’aigua sobre la caixa toràcica -no presenta problemes de canvi de posició -problemes degut als canvis de posició per la inspiració i augment de les resistències CRÈDIT 2 – Act. Físico Esportives INDIVIDUALS

APRENDRE A NEDAR: FAMILIARITZACIÓ B) En quant a l’EQUILIBRI MEDI TERRESTRE MEDI AQUÀTIC -equilibri vertical -equilibri horitzontal cap vertical cap horitzontal mirada horitzontal mirada vertical -recolzaments plantars -modificació de sensacions -acció de la gravetat -disminució de la sensació de gravetat contrarestada per la Força de Flotació -to muscular to muscular modificat CRÈDIT 2 – Act. Físico Esportives INDIVIDUALS

APRENDRE A NEDAR: FAMILIARITZACIÓ C) En quant a la PROPULSIÓ: MEDI TERRESTRE MEDI AQUÀTIC -cames propulsores -cames equilibradores i propulsores -braços equilibradors -braços amb funció propulsora -recolzaments fixes -recolzaments mòbils Amb la FAMILIARITZACIÓ, ha d’aconseguir-se que l’alumne conegui aquestes diferències i s’habituï a elles adaptant-se al medi. Els exercicis específics d’aquesta fase incidiran sobre: -coneixement del propi cos -coneixement del medi CRÈDIT 2 – Act. Físico Esportives INDIVIDUALS

APRENDRE A NEDAR: FAMILIARITZACIÓ En quant a la METODOLOGIA en aquesta 1ª fase de FAMILIARITZACIÓ Introducció a la piscina (jocs al voltant de l’aigua, amb l’aigua i a l’aigua) Coneixement de les sensacions del cos en contacte amb l’aigua Equilibri Desplaçaments elementals (caminant, en contacte amb la paret,...) Contacte amb l’aigua amb les parts més sensibles (ulls, oïda, nas,...) Immersions i exploracions del medi Desplaçaments més complexes (corrent, saltants, desplaçament lliure amb material,...) CRÈDIT 2 – Act. Físico Esportives INDIVIDUALS