PROJECTE ADINA atenció a la diversitat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Advertisements

Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
MEMÒRIA DELS SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE TORELLÓ. ANY 2010
Toca fusta FENT DECORATS
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Antecedents (el context) Centre IATIC
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Seminari d’Educació Especial
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
El repte d’incloure Recursos i estratègies
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
IES ANGELETA FERRER I SENSAT
INS Pedraforca 1r d’ESO Curs
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PROJECTE DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Gestió participativa dels projectes de centre
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

PROJECTE ADINA atenció a la diversitat Llicència d’Estudis, curs 2004-2005 Rosa Vela Abella

QÜESTIONS PRÈVIES L’IES necessita quelcom MÈS vers l’atenció a la diversitat? Quins són els motius? Els equips docents poden proposar, sense criteri previ, els possibles candidats?

QUÈ VOLEM? objectius Adoptar o implementar mesures de reforç (Projecte Educatiu Individualitzat per aquest grup de Diversitat, PEI) que permetin assegurar als alumnes els coneixements necessaris (Competències Bàsiques) per moure’s com a individu autònom i aprofitar tot el que la societat posa a la seva disposició.

A QUI S’ADREÇA? característiques dels alumnes Alumnes de 3r i 4t d’ESO que presenten comportaments i conductes d’inadaptació al sistema escolar. El perfil d’aquests adolescents és en general alumnes que, malgrat porten molts anys escolaritzats, han adoptat un rol de fracàs escolar i moltes vegades també personal. El seu nivell d’autoestima és baix o negatiu i tendeixen a comportaments conflictius, els quals, generalment, són el símptoma del malestar emocional que hi ha dins d’ells.

ESTRUCTURA DEL PROJECTE PROJECTE ADINA ELABORACIÓ PROJECTE EDUCATIU INDIVIDUAL DISSENY CURRICULAR /METODOLOGIA PLA ANUAL: Pla d’Acció Tutorial CONVIVÈNCIA MEMÒRIA DEL PROJECTE

QUI HO PORTARÀ A TERME? organització de l’IES CLAUSTRE CONSELL ESCOLAR CAP D’ESTUDIS REGIDORA EDUC. DELEGAT/DA P.A CONSELL ALUMNES PARTICIPACIÓ DELEGAT/DA P.A AGENTS EXTERNS EAP AJUNTAMENT

QUI HO PORTARÀ A TERME? organització de l’IES COMISSIÓ DE COORDINACIÓ El Coordinador Pedagògic/a de l’IES Cap d’estudis vers temes de Convivència Tutor/a del Projecte Psicopedagog/a de l’IES EAP Regidora d’Educació de l’Ajuntament Psicòloga Municipal Assistenta Social Municipal El Delegat /a del P.A vers temes de Convivència o per petició dels propis alumnes.

QUI HO PORTARÀ A TERME? organització de l’IES El nombre de professors implicats és de 3 Organització horària alumnes 2n trimestre: dilluns dimarts dimecres dijous divendres 8:30 9:25 Àmbit Científic Taller 3 Act. Externa Taller Música Àmbit Lingüístic 10:20 (anglès) Taller 1 11:15 Taller2 / Taller3 Tutoria 11:45 12:40 Taller de Llenguatge Educació Física 13:35 Taller 2/ C. Socials 15:00 16:00 17:00 Informàtica

QUI HO PORTARÀ A TERME? organització de l’Ajuntament Recursos Humans Regidora Municipal Assistenta Social. Psicòloga Municipal. Professionals dels tallers. Professor/a de música Bibliotecària Recursos Materials Biblioteca Municipal Aula de Música Recerca d’ empreses per poder fer els “tastets” professionals. Taller 3

COM HA DE SER EL DISSENY CURRICULAR?

QUINS CONTINGUTS ES TREBALLARAN? Les matèries curriculars estan agrupades per diferents àmbits d’interès. El criteri seguit pel seu agrupament ha estat identificar aproximadament els punts comuns que tenen per poder-les treballar conjuntament amb facilitat. Àmbits curriculars: Àmbit científic Àmbit lingüístic Àmbit d’expressió Àmbit d’atenció individual i social Avaluació.

QUINS CONTINGUTS ES TREBALLARAN? Metodologia Ha de ser una metodologia inductiva i experimental interdisciplinària i globalitzadora Augmentar el contacte amb la natura i el medi social Variable en les estratègies d’aprenentatge L’organització de les tasques ha de ser flexible Activitats de curta duració o fraccionades: acció-reacció Ponderable vers el component emocional de l’alumne Incorporació de les TIC com a eina ordinària de treball en les diferents àrees Estimular el treball cooperatiu i la sensació de l’èxit col·lectiu Valorar el treball realitzat pels alumnes per part de la comunitat educativa

COM SERÀ L’AVALUACIÓ? L’avaluació ha de ser un procés més dins de l’aprenentatge de l’alumne. Jaume Funes L’estratègia de l’avaluació determina en gran mesura els resultats, l’efecte i l’impacte posterior. Serafí Antúnez SISTEMÀTICA: ha de respondre a projectes que estiguin d’acord amb els objectius i compromisos adquirits. CONTINUA: ha de pertànyer a l’aprenentatge habitual de l’alumne. INTEGRAL: l’equip docent del P.A. ha d’arribar a un consens de quines variables i aprenentatges del procés educatiu s’avaluaran conjuntament amb els coneixements propis de les matèries.

I LA CONVIVÈNCIA? Estructura i funcionament ALUMNES GRUP DE DIVERSITAT: Pla d’Acció tutorial. Taller 1 i 2. Treballar la Mediació com a eina important situació conflictiva – absentisme PROFESSORS/ES – EMPRESARIS: Solucionen la situació / Demanen intervenció TUTOR/A TUTOR/A Les intervencions realitzades i els seus resultats quedaran registrats per escrit. Els pares o tutors legals dels alumnes seran informats pel tutor/a i signaran l’informe COMISSIÓ DE COORDINACIÓ Estudia la informació lliurada pel tutor/a Decideix de forma consensuada les pautes a seguir sota criteri del Decret de Drets i Deures dels alumnes. CONSELL ESCOLAR S’obrirà expedient disciplinari a l’alumne/a i s’informarà de la resolució al Consell escolar sinó s’arriba a una solució.

QUÈ PRECISA PER A QUE EL PROJECTE SIGUI UN ÈXIT? La integració i acceptació del Projecte dins del Claustre, l’organització del professorat i la inclusió del Projecte dins del PEC, PCC, i RRI del Centre. L’ assimilació del Projecte per part de tota la Comunitat Educativa. La incorporació de l’Ajuntament en relació amb l’institut, de noves tasques educadores dirigides als adolescents del poble. La implicació i col·laboració de les famílies en l’assoliment d’objectius marcats. L’adquisició de competències clau per a la inserció socio laboral. LA VALORACIÓ ANUAL DEL CLAUSTRE I LA SEVA DISPOSICIÓ DE CONTINUAR EL PROJECTE.

QÜESTIONS AMB LES QUE CAL COMPTAR PROJECTE ADINA

QÜESTIONS AMB LES QUE CAL COMPTAR Aquest tipus de projectes són febles. Perquè?: Existeix un buit legal Generalment depenen únicament de la motivació de professors/es a nivell individual, passant a ser una estructura dins de l’institut que “es deixa fer“ en els millors dels casos ....