CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU

Slides:



Advertisements
Similar presentations
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Estudi dels hàbits de consum dels catalans fora de la llar
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
MONTPELLIER STAGE LINGUISTIQUE.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
PROGRAMA D’ACTIVITATS D’ESTIU 2015
1 u n i t a t L’educador infantil.
Viatge 1 BAT Institut Eugeni D’Ors
Els riscos de la precarietat i les dificultats de conciliació
Nom: … Curs: 6è-B Professora: Marta Llobet Assignatura: Matemàtiques
Reunió explicativa famílies
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
MAPES CONCEPTUALS.
REUNIÓ INFORMATIVA.
MONTPELLIER STAGE LINGUISTIQUE.
TALLERS D’EXPERIMENTACIÓ
BENVINGUTS A ESQUIROLS!
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
VIATGE FINAL D’ETAPA ESO CURS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
PORT AINE 2000/ PORT AVENTURA
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
INTERCANVI VILASSAR-LATRESNE
VIATGE FI DE CURS A JACA CURS 2016/17 4t ESO.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Viatge a Madrid’18.
GRANJA ESCOLA.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Projecte d’Itineraris Formatius
COLÒNIES INS CAN MARGARIT 2012 MAS BADÓ SANT QUIRZE SAFAJA
Escola Sant Sant Josep Oriol
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
L’ESTADÍSTICA Fet per: Oriol C, Mario i Guillermo.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Mobilitat 1996 S’ha elaborat una matriu de viatges 1996 entre municipis a partir de les dades de l’EMO 96, l’EMQ 96 i dels operadors. La mobilitat obligada.
L’ASSUT DE L’EBRE.
d'ensenyança-aprenentatge
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
EL BOSC MEDITERRANI Cicle Inicial
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Tema 2. Representació de la Terra
INS Pedraforca 1r d’ESO Curs
Cap de Creus....
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
TOTS ELS RECURSOS AL SERVEI D’UNA ACTUACIÓ D’EXIT
Organització i creixement
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
P-5 Curs
En aquest tema veurem els apartats següents:
Assessorament de la Formació en Competències
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
OBJECTIUS: S’ADREÇA A: ACTIVITATS: El Projecte Comarques pretén que:
Estada Fi d’Etapa a Sort – 4t ESO Reunió informativa
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Colònies 1r ESO Delta de l’Ebre.
PRAGA 2018.
Presentation transcript:

CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU COLÒNIES 2008-2009 CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU

ESTERRI D’ÀNEU Distància: 245 km Durada del viatge: 3h 30 min Font: Guia Campsa

LA CASA

HABITACIONS I SERVEIS

Capacitat: 24 alumnes + 4 mestres

Capacitat: 40 alumnes + 2 mestres

ACTIVITATS DIMECRES -08.00h:Sortida de les escoles -13.30h:Arribada al camp d’aprenentatge i acomodació -14.30h:Dinar -15.30h: Inici activitat “Paisatge i orientació”

PAISATGE I ORIENTACIÓ Lloc on es realitza: Camí vell d'Esterri d‘Àneu Durada:Activitat de tarda- 2h aprox Objectius: Interpretar i utilitzar mapes tenint en compte els signes convencionals i l'escala gràfica. Utilitzar els punts cardinals i la brúixola per indicar direccions i per seguir o dissenyar itineraris. Descripció: Situar i trobar el nom, la distància i l'altitud de diferents pobles i pics que s'observen des del lloc on es realitza l'activitat. Material:Dossier de l'alumne. Mapes topogràfics 1:50000 de la comarca del Pallars Sobirà. Brúixoles, Plotter, Desplaçament: Recorregut a peu pel camí vell de València d'Àneu. 15 minuts d'anada i 15 minuts de tornada.

ACTIVITATS DIJOUS 08.00- Alçar-se 08.30- Esmorzar 09.30- Inici Activitat “ Parc nacional d’aigüestortes i estany de St.Maurici 18.00- Arribada a la casa d’aprenentatge 18.30- Jocs tradicionals (Bitlles) 20.30- Sopar 21.00- Discoteca

PARC NACIONAL D’AIGÜESTORTES I ESTANY DE SANT MAURICI Lloc on es realitza: Vall de Ratera (Parc Nacional d'Aigüestortes i estany de Sant Maurici) Activitat: Rastres i petjades de mamífers: Reconèixer els diferents mamífers del Parc Nacional mitjançant l'estudi dels rastres i les petjades. El relleu glacial: Observació i identificació de les diferents parts de la Vall de Monestero. Interpretar els resultats dels agents geològics externs modeladors. Les tarteres: Observació d'una tartera i identificació de les diferents parts. Interpretació de l'origen i la dinàmica de les tarteres. Les allaus: Observació i identificació de les diferents parts d'una canal d'allaus. Interpretació de l'origen i la dinàmica de les allaus. Material: Dossier de treball del Parc Nacional Desplaçament: Amb taxis fins a l'estany de Sant Maurici (30 minuts d'anada i 30 minuts de tornada). Recorregut a peu fins a l'estany de Ratera on es fa la parada per dinar. Tornada a peu pel mateix camí (o pel camí de la cascada segons les condicions) a l'estany de Sant Maurici on ens recolliran els vehicles)

ACTIVITATS DIVENDRES 08.00- Alçar-se 08.30- Esmorzar 09.30- Inici Activitat “Casa Gassia d’Esterri d’Àneu” 12.30- Dinar 13.30- Sortida cap a les escoles 18.00- Arribada a les escoles (aprox)

CASA GASSIA D’ESTERRI DÀNEU Lloc on es realitza: Casa Gassia (Ecomuseu de les Valls d'Àneu) d'Esterri d'Àneu Durada:2 hores. Objectius: Descobrir a través de l'estudi de la vida domèstica, els aspectes socioeconòmics, culturals i religiosos d'una societat rural Descripció: Observació d'una casa del segle passat. Introducció a la societat i l'economia tradicional mitjançant l'estudi de la vida domèstica. Introducció al concepte d'Ecomuseu. Material: Dossier de treball "Estudi de la vida domèstica“ Desplaçament: De la seu del Camp d'Aprenentatge a l'Ecomuseu (10 minuts)

QUÈ HA DE DUR CADA ALUMNE I CADA MESTRE VISUALITZAR DOCUMENT PDF

PROJECTE MAITANT

http://www.xtec.cat/cda-vallsdaneu/Maitant/index.htm Proposta d’activitats per a treballar-los a l’aula abans i després de les colònies