L’handbol a l’escola - Jornada de formació -

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Advertisements

COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS Breu explicació del model d’Alcoi (País Valencià) Barcelona, 22 de juny de 2016.
UNITAT DIDÀCTICA CICLE SUPERIOR RUGBY CEIP MIQUEL BARÓ I DABÁN
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
Escola Montserrat Sant Just Desvern
CAMPUS FOR PEACE AFRICA
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
Podeu posar una foto del vostre centre
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Una experiència a sisè de Primària
PEDAGOGIA DE LA COOPERACIÓ EN EDUCACIÓ FÍSICA
APRENENTATGE MULTINIVELL
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
PORTAFOLI AULA D’ACOLLIDA
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
9.3 Joc de Nim (Joc amb mistos)
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
2ª REUNIÓ 2017 CONSELL D’ENTITATS
DIADA DE LA PAU A SJO.
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
AMPA PURIFICACIÓ SALAS
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
Curs d’Introducció a l’Ultimate
ESPORTS D’ADVERSARI: EL PÀDEL
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
EL VOLEIBOL SANDRA MONJE INS BAIX CAMP 2017//18.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Formació per als equips directius d’educació secundària
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
de Transferència Educativa
L’HANBOL.
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Àrea d’Atenció a les Persones
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
Valors i actituds polítiques en perspectiva comparada
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
CFA Edelia Hernández PROJECTE GRUNDTVIG
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
No hi ha raó sense emoció
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
Índex 1. Què és el “Semàfor dels Valors”?
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

L’handbol a l’escola - Jornada de formació - Federació Catalana d’Handbol

Cap a l’handbol cooperatiu Escola Alumnes Diversitat Mestre d’Educació Física Participació Integració Activitat física

Cap a l’handbol cooperatiu Metodologies directes, individualistes i competitives: Ambient competitiu Activitats poc participatives Alumnes menys hàbils = menys hores de pràctica Fomentar metodologies cooperatives i participatives: Reformular i reorientar activitats i jocs habituals Filosofia de l’esforç

Cap a l’handbol cooperatiu COOPERACIÓ COMPETICIÓ Ensenyar a competir amb els altres, no contra els altres Superar l’objectiu, no als companys de l’altre equip Respectar els altres Autosuperació Crear una estratègia Valorar el progrés Esforç

Cap a l’handbol cooperatiu COOPERACIÓ PARTICIPACIÓ COL·LABORACIÓ OBJECTIU COMÚ TOTS ESTEM ACTIUS OBJECTIUS ANTAGÒNICS Tot el grup Per equips En grups reduïts Per parelles Incrementar la participació Per equips En grups reduïts

Cap a l’handbol cooperatiu JOCS COMPETITIUS JOCS COOPERATIUS Engresquen només alguns alumnes Baixa participació real Baixa acceptació de les diferències Pèrdua de confiança en un mateix Sentiment de derrota Són divertits per a tots Alta participació real Alt nivell d’acceptació de les diferències Desenvolupen l’autoconfiança Baix sentiment de derrota Enriqueixen el grup

Cap a l’handbol cooperatiu MESTRE D’EDUCACIÓ FÍSICA Peça clau: abans, durant i després de la classe ESTABLIR ELS OBJECTIUS COMÚ FOMENTAR EL JOC INCLUSIU PREMIAR LA COOPERACIÓ RESTAR IMPORTÀNCIA AL RESULTAT

Cap a l’handbol cooperatiu MESTRE D’EDUCACIÓ FÍSICA Adaptar les activitats, els jocs i les regles de l’Handbol QUÈ? COM? PROMOURE LA PARTICIPACIÓ Norma «tothom la toca» Variar el sistema de puntuació Reduir el nombre de participants Introduir més pilotes DESVINCULAR EL JOC DEL RESULTAT Efectuar canvis d’equip Jugar a empatar Puntuar altres accions de joc REPARTIR EL PROTAGONISME Establir jugadors que fan punts dobles Premiar les accions de joc entre companys

Cap a l’handbol cooperatiu PROPOSTA PEDAGÒGICA MILLORAR L’APRENENTATGE INCREMENTAR LA PARTICIPACIÓ Conèixer les normes bàsiques de l’Handbol. Executar, mitjançant el joc, les accions específiques: Passada Recepció Bot Llançament Cooperar amb els companys d’equip per a progressar en el joc d’equip. Gaudir de la pràctica de l’Handbol.

Cap a l’handbol cooperatiu PROPOSTA PEDAGÒGICA EXEMPLES VARIANTS D’ACTIVITATS Completar una passada entre les torres (equips diferents) val «x» punts. PILOTA - TORRE Per salvar a algú ha de completar «x» passades seguides amb un company. TOCAR I PARAR LES 10 PASSADES Nomenar 3 participants que puntuen doble al tocar la pilota. Cada nen disposa d’un material (pilota, pitrall groc, pitrall verd, etc). Al senyal s’ha fer un grup establert. Exemple: 3 grocs, 2 verds i 2 pilotes ELS PAQUETS

Cap a l’handbol cooperatiu PROPOSTA PEDAGÒGICA MÉS EXEMPLES? ... us hi animeu?

Cap a l’handbol cooperatiu PROPOSTA PEDAGÒGICA Vosaltres sou la clau!!

Moltes gràcies per la vostra atenció! Per a més informació: handbolicat@fchandbol.com