La gestió per processos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
Advertisements

i el que no es pot avaluar
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Catàleg de béns homologats i de compra centralitzada
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
PETITS REPORTERS Títol.
de qualitat a l’administració local
Recordem què vol dir ser adolescent
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
La teva contribució 1.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA
Federació Catalana d’ONGD
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
INVESTIGACIÓ AVALUATIVA
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Projecte d’Itineraris Formatius
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
DE LA DURADA AL RITME.
Glòria Durban, Anna Blasco Olivares (2010)
Experiència amb el Google Sites
Treballem l’estadística
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Global Cook Service.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Departamento de Pedagogia Aplicada
Les Franqueses, setembre 2007
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Pla Integral de Salut Mental
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Organització i creixement
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
eina de gestió de la qualitat i de la comunicació interna
En aquest tema veurem els apartats següents:
1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
Pla de Formació de Centre
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Presentació assignatura
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
El departament de Recursos Humans
LA DEFINICIÓ I AVALUACIÓ D’OBJECTIUS ESTRATÈGICS I OPERATIUS:
Transcripción de la presentación:

La gestió per processos 12/28/2018

La gestió per processos La gestió per processos constitueix un sistema de gestió que té per objectiu la millora contínua del funcionament de les activitats d’una organització, mitjançant la identificació i selecció de processos i la seva descripció, documentació i millora, esdevenint així una eina en el desplegament de l’estratègia de l’organització. 12/28/2018

Què és un procés? Un procés és un conjunt d’activitats repetitiu i sistemàtic, que converteix entrades en sortides, és a dir, en productes o serveis. Procediments Entrades Procés Sortides Recursos Procediments 1 Entrades Activitat 1 Sortides Procediments 2 Recursos 1 Activitat 2 Sortides Entrades Procediments 3 Recursos 2 Activitat 3 Sortides Entrades 12/28/2018 Recursos 3

Classificació dels processos Estratègics: Processos destinats a definir i controlar els objectius de l’organització, les seves polítiques i estratègies. Aquests processos són gestionats per l’alta direcció. Estratègics Operatius: Processos destinats a dur a terme les accions que permetin desenvolupar les polítiques i estratègies definides.Aquests processos són gestionats pels directors funcionals. Operatius De suport: Processos no directament lligats a les accions de desenvolupament de les polítiques, però el seu rendiment influeix directament en el nivell dels processos operatius. De suport 12/28/2018

Què fem amb els processos ? Definir: Què s’ha de fer? Qui ho ha de fer? Normalitzar: Com s’ha de fer? Procés Millorar: Com es pot fer més bé? Mesurar: Quant se n’ha de fer? 12/28/2018

Representació gràfica Què fem amb els processos ? Definir: Què s’ha de fer? Qui ho ha de fer? Normalitzar: Com s’ha de fer? Representació gràfica del procés Procés Millorar: Com es pot fer més bé? Mesurar: Quant se n’ha de fer? 12/28/2018

Representació gràfica de processos: Fluxogrames Un fluxograma descriu gràficament com funciona un procés. Exemple d’un fluxograma tipus: Doc. suport Registres i dades Indicador Responsable 1 Responsable 2 Responsable 3 Temps Inici Activitat 1 Activitat 2 Decisió Activitat 3 Activitat 3’ Activitat 4 Finalització Finalització 12/28/2018

Fluxogrames: Simbologia Inici / Finalització Activitat Decisió Dades Document Multidocument Preparació 12/28/2018

Què fem amb els processos ? Definir: Què s’ha de fer? Qui ho ha de fer? Normalitzar: Com s’ha de fer? Procés Millorar: Com es pot fer més bé? Mesurar: Quant se n’ha de fer? Indicadors 12/28/2018

Mesura de processos: Indicadors Els indicadors són paràmetres que permeten avaluar de forma quantitativa l’eficàcia i/o l’eficiència dels processos. Si els indicadors mesuren la percepció del client sobre els resultats, s’anomenen “Indicadors de percepció”. Si els indicadors mesures variables intrínseques del procés, s’anomenen “Indicadors de rendiment”. Eficàcia: Propietat que es dóna quan es duen a terme les activitats programades d’acord amb els objectius plantejats Eficiència: Relació entre el resultat assolit i els recursos utilitzats. Els indicadors han de tenir les característiques següents: - Mesurables: Mesura quantitativa del treball realitzat - Verificables: Sistema de mesura estable al llarg del temps - Rellevants: Han de reflectir els requeriments del receptor - Eficients: Han d’utilitzar la informació disponible 12/28/2018

Indicadors: Relació amb els processos de gestió RESULTATS Estratègics Direcció Operatius INDICADORS Comandaments intermitjos De suport Indicadors operatius Suport 12/28/2018

Indicadors: Què ens aporten? Conèixer el nostre rendiment Efectuar comparacions Establir objectius Detectar oportunitats de millora Veure l’impacte de les millores 12/28/2018

Què fem amb els processos ? Definir: Què s’ha de fer? Qui ho ha de fer? Normalitzar: Com s’ha de fer? Procés Millorar: Com es pot fer més bé? Mesurar: Quant se n’ha de fer? Millora 12/28/2018

del procés i/o del sistema de gestió del procés Millora de processos Pla d’acció: Relació de totes les activitats a realitzar per la millora del procés i/o del sistema de gestió del procés Procés Procés millorat Pla d’acció On? Què? Quan? Com? Qui? 12/28/2018

Bibliografia Economía Industrial. Nº 330 12/28/2018 - ZARATIEGUI, J.R. (1999). La Gestión por procesos: su papel e importancia en la empresa. Economía Industrial. Nº 330 - KAPLAN, Robert i NORTON, David (1997). Cuadre de Mando Integral (The Balanced Scoreboard) Gestión 2000. Barcelona - Gestión de los Procesos. Publicaciones de CLUB GESTIÓN DE CALIDAD. Ref:GPR01 - GUERRA, L.; CORONEL, A.;MARTÍNEZ DE IRUJO, L.; LLORENTE, A. (2002). Gestión integral de Proyectos (Capítulo 3: Modelo de procesos de la gestión de proyectos). Fundación Confemetal. Madrid - 12/28/2018