Els avis i àvies també van ser infants

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
Ciència, tècnica i societat
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
Característiques i classificació.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Pare Claret és un regal per a tots
Estudi per a la identificació de
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
LA VIDA A LES COLÒNIES INDUSTRIALS
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Experimentam amb la ciència
GRANJA ESCOLA.
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Treballem l’estadística
Projecte interdisciplinari:
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
2013.
d'ensenyança-aprenentatge
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Objectiu Educatiu Trienni
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Treball de Recerca de Batxillerat
TECNOLOGIA.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
El currículum a l’educació primària
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Coneixement del medi natural
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Eixos bàsics del currículum de l’educació obligatòria
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Els avis i àvies també van ser infants CANVI I CONTINUITAT Tema del projecte: Els avis i àvies també van ser infants Exemple elaborat a partir de l’experiència realitzada al CEIP Can Deu (Sabadell)

El recorregut del projecte Els projectes es desenvolupen a partir d’un problema, el recorregut del qual es construeix a partir de preguntes i la formulació d’hipòtesis. Les preguntes responen a: El desig de saber coses noves La reflexió sobre el propi saber La recerca de nous coneixements La reflexió sobre el propi procés d’aprenentatge El projecte es desenvolupa a partir del diàleg i la discussió

Fase 1 L’elecció: Es parteix d’un tema o problema negociat amb la classe (a partir d’una activitat de sensibilització) que dóna lloc a hipòtesis que orienten la recerca. Què ens preocupa Què volem saber? Per què? Fase 2 La planificació: Es prenen decisions sobre el repartiment de les tasques, la posta en comú, l’estructuració i la comunicació de la informació. Què hem de fer? Com ens organitzem? Fase 3 El desenvolupament S’inicia un procés d’investigació. Es busquen i seleccionen fonts d’informació S’estableixen criteris de selecció i interpretació de la informació Es formulen nous dubtes i preguntes S’estableixen relacions amb altres problemes On ho puc buscar? Qui em pot ajudar? Com ho puc saber? Quines noves preguntes sorgeixen? Fase 4 L’avaluació Es representa el procés d’elaboració del coneixement que s’ha seguit S’avalua el que s’ha après Es connecta amb un nou tema o projecte Què he après o no sabia? Com ho he après? Què em falta per aprendre?

Els avis i àvies també van ser infants RACIONALITAT/ IRRACIONALITAT Ara vivim millor? Per què? Els canvis són sempre avantatjosos? Per què? IDENTITAT/ALTERITAT La família dels nostres avis i la nostra (nombre, membres,...) Un dia de la seva vida i de la nostra. Semblances i diferències DIFERENCIACIÓ DIVERSITAT/DESIGUALTAT Les tasques pròpies d´homes i dones: la col·laboració de nens i nenes a les feines de casa. El paper de les dones en el temps dels nostres avis. CREENCES I VALORS Els avis i àvies com a transmissors de la cultura. Els contes, les històries de vida. El respecte i l´estimacio per la gent gran. La família com un projecte de vida. Els avis i àvies també van ser infants INTERRELACIÓ/CONFLICTE Les relacions pares i fills. Les relacions avis i nets Els conflictes generacionals. Aspectes positius i negatius. CANVI / CONTINUITAT Com vivien els nostres avis i àvies quan eren petits. Quines coses han canviat? Com han canviat? Quines coses es mantenen? La vida quotidiana durant el Franquisme. ORGANITZACIÓ SOCIAL L’escola dels nostres avis. Les normes, l’autoritat del mestre, els deures, els horaris, els continguts, els jocs... Els drets i els deures dels infants. La declaració universal del drets dels infants

3. Estructuració coneixements Abstracte 3. Estructuració coneixements 2. Introducció nous continguts Recerca d’informació: Estructuració de la informació: elaboració d’un power point per presentar el resultat a la classe. Mapa conceptual sobre la vida quotidiana durant l’època franquista. Reflexió al voltant de com vivien en aquell temps a partir de les raons històriques, socials, polítiques… Explicació i activitats Descripció i classificació de les fotografies per temes: escola, jocs, habitatge, temps lliure… Se situen les fotografies en un fris cronològic. Cacera del tresor: la vida quotidiana durant el franquisme Elaboració d’un qüestionari de preguntes en grups de tres per entrevistar els avis. (on vivien, a què jugaven, com era la seva escola…). 4. Aplicació del coneixement Debat a l´aula: Comparació entre la manera de viure d’abans i ara. Quins aspectes han canviat i quins no en relació amb la manera de viure dels nens d´ara? Què ha millorat i què no? Reflexió al voltant de… Què podem aprendre dels nostres avis? Quin és el món que volem deixar als notres néts? 1. Exploració idees prèvies Elecció del tema del projecte Es genera un diàleg a partir de l’album de fotos dels avies i avies quan eren petits i dels nens i nenes d´ara amb els seus avis: què hi veieu a les fotografies? Què hi passa? Semblen feliços? a través de l’obsevació, la descripció, la comparació, la interpretació. Què en volem saber? Concret Simple Complex

Exploració Introducció Estructuració Aplicació Comentar fotografies dels avis dels nens i generar un diàleg per descriure què hi veuen? Inventar una història sobre la foto. Descriure totes les imatges i classificar-les segons els criteris pactats (antiguitat, tema...) Dissenyar i realitzar l’entrevista als avis/àvies Buidar les entrevistes, sintetitzat i organitzar la informació obtinguda. Demanar als avis/àvies que ens expliquin un conte o que ens ensenyin algun joc de quan eren petits. Fer un recull dels contes dels avis i àvies, il·lustrar-los i regalar-los als avis Conversa al voltant de com creuen que vivien per formular preguntes que els inquietin i els interessi descobrir: On vivien? Quants germans tenien? Com era la seva escola? A què jugaven? Eren feliços? ... El fris cronològic. Dibuixar la línia del temps. Situar les fotografies de l’exploració (familiars i de l’entorn). Analitzar els resultats i extreure conclusions. Reflexió al voltant de com vivien en aquell temps a partir de les raons històriques, socials, polítiques… Debat a l’aula: Quins aspectes han canviat en relació amb la manera de viure dels nens d’ara? Què ha millorat i que no? Els rols de gènere. A partir de diferents exemples. Determinar la diversitat de rols segons el sexe abans i ara. Comunicar els resultats amb murals o power point. Text individual: Què hem après dels nostres avis i àvies? Què t’agradaria ensenyar als teus nets o netes quan tu siguis avi o àvia? Cacera del tresor: la Vida quotidiana durant el franquisme Connexió amb altres temes: Els drets dels infants. Es respecten actualment?

LES AVIES A LES ESCOLES El dimarts 18 de març van venir a I'escola les àvies d'alguns nens/es i abans nosaltres havien elaborat una enquesta de preguntes relacionades de quan elles eren petites i anaven a I'escola com nosaltres. A I'escola solament hi havia nens/es del poble o eren de diferents pobles.Si hi havia nens/es de fora i si tenien menjador? Quin horari tenien a I'escola? Només anaven a I'escola o també treballaven? A més del nostre idioma, n’estudiaven algun altre? Nens/es estudiaven junts a classe? Eren de la mateixa edat o de diferent? Com eren les classes i el material que tenien? Les taules i cadires com estaven distribuïdes: individuals, de dos en dos o en una taula allargada i gran on estaven tots els nens/es Hi havia hora de pati com ara o solament els nens/es anaven a estudiar? Si havia pati, a quins jocs jugaven í quines joguines tenien? L'escola era pel nen/a que volia o havien d’anar-hi per obligació? Quin tipus de festes celebraven a l'escola? Portaven I'uniforme? Si portaven eren els mateixos pels nens/es o diferents? Si algú nen/a no entenia alguna cosa, podien preguntar a algú company o només al mestre? A on portaven els llibres els nens/es? Aquesta època era la de Franco? Alumnes de 4t. CEIP Can Deu (Sabadell)

3r de primària

COMPETÈNCIES BÀSIQUES 1. Competència comunicativa lingüística - Comunicació oral i escrita del coneixement i del propi pensament - Desenvolupament de les capacitats cognitivolingüístiques (descriure, explicar, justificar, interpretar, argumentar) 2. Competències artística i audiovis - Conservació del patrimoni cultural dels nostres avantpassats 3. Tractament de la informació i competència digital - Recerca, obtenció i tractament de la informació a partir de fonts diverses (observació, lectura d’imatges, entrevista). - Distinció entre informacions rellevants i anecdòtiques, objectives i subjectives, reconeixent la intencionalitat dels missatges 4. Competència matemàtica - Representació cronològica del temps històric - 5. Competència d’aprendre a aprendre - Plantejament de preguntes: Què?, per què?, com? - Desenvolupament d´estratègies per organitzar i recuperar la informació (resums, esquemes, mapes coneptuals...) 6. Competències d’autonomia i iniciativa personal Estratègies per a la planificació i execució de tasques (qüestionari) Presa de decisions (treball cooperatiu) 7. Coneixement i interacció amb el món - Coneixement i interacció amb l´entorn (poble, família) - Percepció del canvi com a resultat de la interacció de l'ésser humà amb el medi 8. Competència social i ciutadana Comprensió de la realitat social actual i històrica i la seva projecció el futur Valoració i exercici del diàleg, l´empatia, la cooperació com a mitjans per exercir la ciutadania democràtica