CICLE SUPERIOR ESCOLA SOLCUNIT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

PARAULES POLISÈMIQUES.
Impress 3... Posa-hi un fons!
LES CATEGORIES GRAMATICALS
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
El Realisme. Narcís Oller i Àngel Guimerà
El Modernisme i Joan Maragall
CEIP PRÀCTIQUES II CURS 2008/2009
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Una experiència a sisè de Primària
DECÀLEG D’HÀBITS SALUDABLES A L’ESCOLA
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
LA TARDOR Cicle Inicial.
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
El Pare Claret és un regal per a tots
CLAUDE MONET.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Adaptat a la LSC per la Cristina Escolà
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
PETITS REPORTERS Títol.
CALES DE L’ESCALA.
ACTIVITAT 7.
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
Impress 2... Edita la teves presentacions!
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
DRAMES RURALS DALTABAIX
GO PRO Martí Macià 5è A.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
“Les classes més sostenibles”
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Què existeix i què no existeix.
Writer Fora dels límits!
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?
EL COLOR BLAU.
EL BOSC MEDITERRANI Cicle Inicial
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Treballem la tardor Cicle Inicial.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
DALI ESPAI FEM CULTURA.
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
BIODIVERSITAT A L’HORT
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
ESCOLA OCTAVIO PAZ Educació infantil – Cicle inicial
Tutorial com canviar color i paisatge
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Lingua e cultura catalana Unitat 4: habitatge i l’entorn
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
L’ ESPÒNSOR QUÍ QUÉ COM.
TEMA 5 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
No et deixis enlluernar i posa atenció
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
NOM DEL PAIS AUTORS DEL PROJECTE.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
TREBALL DE SÍNTESI TAMARIT 2019
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Transcripción de la presentación:

CICLE SUPERIOR ESCOLA SOLCUNIT EL TEXT DESCRIPTIU CICLE SUPERIOR ESCOLA SOLCUNIT

EL TEXT DESCRIPTIU: Presenta, explica detalladament, precisa com són les persones, els animals, els objectes, els llocs, els ambients ...

A l'hora de descriure, hem de seguir els següents passos: 1. Observar la persona, cosa o paisatge amb atenció.

2. Seleccionar les coses observades que considerem més interessants.  

Buscar adjectius que s'acostin a les seves qualitats. 3. Estructurar i ordenar la informació. Buscar adjectius que s'acostin a les seves qualitats. 

4. Redactar la descripció de manera clara, coherent i amb un vocabulari entenedor i precís.

EXEMPLE DUNA DESCRIPCIÓ: "Entre una espessor d'arbres es veia una casa. Una casa fora poble, aïllada, voltada d'una gran extensió de terreny llis com el palmell de la mà. Al davant tenia un jardí ple de tulipes, i de rosers amb les darreres roses del mes de juny. Els arbres eren til·lers. Ran de reixa, abocat a la carretera, hi havia un mur de baladres amb flors roses i vermelles. Se sentia un perfum espès, aturat, com si no es mogués del clos del jardí, de xuclamel i de troana".

Exemples de diferents tipus de descripcions: Descripció física de persona: http://xtec.cat/~tgarcia3/pla_marcell/anys_anteriors/llengua-catalana/tipologia-textual/text-descriptiu/descripcio-fisica.htm Autoretrat http://xtec.cat/~tgarcia3/pla_marcell/anys_anteriors/llengua-catalana/tipologia-textual/text-descriptiu/autoretrat.htm Descripció psíquica de persona http://xtec.cat/~tgarcia3/pla_marcell/anys_anteriors/llengua-catalana/tipologia-textual/text-descriptiu/descripcio-psiquica.html Descripció de paisatges http://xtec.cat/~tgarcia3/pla_marcell/anys_anteriors/llengua-catalana/tipologia-textual/text-descriptiu/descripcio-paisatges.html Descripció d’un animal http://xtec.cat/~tgarcia3/pla_marcell/anys_anteriors/llengua-catalana/tipologia-textual/text-descriptiu/descripcio-animals.html Descripció d’un objecte http://xtec.cat/~tgarcia3/pla_marcell/anys_anteriors/llengua-catalana/tipologia-textual/text-descriptiu/descripcio-objectes.html

ACTIVITATS A INTERNET Descripcions d’animals: Tot tipus de textos: http://www.xtec.cat/ceip-jverdaguer-ssadurni/concurs/concursple/accatala/005eficas/descripcio.html Tot tipus de textos: http://www.xtec.net/aulanet/quadern/ Creació de personatges: http://flashface.ctapt.de/ http://www.graciosisimo.com/personajes-simpsons/

DESCRIPCIÓ DELS COMPANYS: ACTIVITAT PER A PRACTICAR: cadascú de vosaltres ha d’agafar un paperet i ha de mirar a quin company li ha tocat descriure. Després heu de fer la seva descripció. Passeu el text a ordinador i copieu-lo afegint la fotografia de la persona que heu descrit. Després ho llegirem tots junts a classe.

ACTIVITATS Ha arribat l’hora que posis en pràctica els coneixements que has après sobre el text descriptiu. A continuació hi ha 4 imatges diferents, es tracta de que facis una descripció detallada de cadascuna d’elles.

FEM MEMÒRIA: FEM BONA LLETRA! 1. Observem 2. Seleccionem 3. Estructurem i ordenem 4. Redactem FEM BONA LLETRA!

PAISATGE

FEM MEMÒRIA: FEM BONA LLETRA! 1. Observem 2. Seleccionem 3. Estructurem i ordenem 4. Redactem FEM BONA LLETRA!

P E R S O N A T G E

FEM MEMÒRIA: FEM BONA LLETRA! 1. Observem 2. Seleccionem 3. Estructurem i ordenem 4. Redactem FEM BONA LLETRA!

A N I M A L

FEM MEMÒRIA: FEM BONA LLETRA! 1. Observem 2. Seleccionem 3. Estructurem i ordenem 4. Redactem FEM BONA LLETRA!

O B J E C T E

FI