Breus reflexions personals sobre la consultoria filosòfica

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pensem en un mite.... El mite d'Aracne. EL MITE D'ARACNE · Quins personatges hi ha? -Aracne -Atenea/ Velleta.
Advertisements

El pensament d’Immanuel Kant.
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
BAUHAUS, una escola d’art
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
RSC. Responsabilitat Social Corporativa
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Ester Busquets i Alibés
Fórmules per a ser feliç
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
FILOSOFIA MODERNA RENÉ DESCARTES.
Recordem què vol dir ser adolescent
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
Una història de la tecnologia
La filosofia del positivisme i l’utilitarisme
Quins documents puc posar al Campus Virtual de la UB?
Problema dels camins.
L’ABRAÇADA ÈS SALVADORA DE VIDES
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
SALUT MENTAL.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
Els Políedres.
2. Sòcrates 2.1. La personalitat i la vida d’un filòsof singular
2. L’empirisme de Hume 2.4. La crítica dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 270 Posa en qüestió la realitat de la substància entesa tant.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
I tu, qui dius que sóc? Maria Carol Romera 6è. – Grup 0
SALUT MENTAL.
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
I tu qui dius que sóc?.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
L’ de presentació Literatura i comunicació Gemma Gómez.
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

Breus reflexions personals sobre la consultoria filosòfica

1998 - 1999 Filosofia i empresa. Grup KAL, UB 2000 - 2001 Els àmbits de l’empresa i els conceptes filosòfics. Grup KAL i grup IAFI, UB. Per a llicenciats o doctors en filosofia.

Objectius Entrenament en l’ús de la filosofia com eina pràctica. Potenciar la creativitat en de la més estricta professionalitat específica.

Aplicació de l’anàlisi filosòfica a les diverses interpretacions del món vigents en la nostra societat Incidència en els processos de lideratge, comunicació, renovació i treball en equip des de la filosofia.

La comprensió profunda de les expressions i discursos quotidians a partir de la història del pensament Paper del filòsof com a especialista en globalitats de cara als processos de la vida laboral quotidiana

Què fa un consultor filosòfic? Dóna resposta a una consulta filosòfica. Si la consulta no és filosòfica, el consultor no té objecte d’intervenir

Respon de manera clara i entenedora Respon d’una manera assumible filosòficament assumible quant sigui possible, que sigui útil per avançar en el progrés filosòfic

Pere Font Ribes Rupit, 08/12/1909 Juliol de 1981 El mal caçador

Què és un consultor filosòfic? No és un erudit És un filòsof amb amplis coneixements de la història de la filosofia

Compren les unitats conceptuals com a unitats de vida [text de Sartre]

És una persona alliberada de la doctrina, no se sotmet a un sistema, sinó que el qüestiona, per això entén les preguntes. Per això és un filòsof. Consultor filosòfic és redundant de filòsof

Es qüestiona la qüestió des de la filosofia: què diu? què vol dir? què no diu ni vol dir? quin és el seu “cercle d’idees”, o quina “visió del món” té?

Es qüestiona la qüestió des del llenguatge: s’expressa correctament? quina retòrica fa servir?

Més que donar respostes, ha de promoure l’alliberament del subjecte de la pregunta formulada

No confondre l’Homo sum: nihil humanum a me alienum puto (Terensi) amb què el consultor ho ha de resoldre tot

El consultor és un expert, no l’amic del client No ajuda a preparar exàmens

El consultor és un expert, no l’amic del client No ajuda a preparar exàmens

Què és una consulta filosòfica? És una consulta que una persona o un col·lectiu adreça a un professional per tal de trobar una resposta

És una consulta que afecta a la unitat de vida o de pensament (visió del món) del qui la formula

Davant de cada client hem de saber respondre Perquè ve? En què consisteix la seva petició? El puc ajudar? Com el puc ajudar? La seva qüestió és filosòfica?

Últimes observacions Cal fer un bon diagnòstic Cal tenir una retòrica adequada Cal tenir una deontologia clara

Principis deontològics Respecte a les persones i a les institucions Respecte a les concepcions filosòfiques que no atentin als drets humans Reserva de dades personals, també a les filosòfiques

Diálogo interior e interpretación: monólogos, narrativa y contemplación

En la tradición filosófica hay un tipo de diálogo que es reflexivo, es aquel que representa la visión personal, íntima del mundo.

El modelo epistolar de la Antigüedad el confesional del medioevo

El contemplativo de la modernidad el narrativo de la filosofía contemporánea

Son ejemplos que los Filósofos Asesores deben tener en cuenta para su práctica.

Quatre models de monòlegs

Antiguitat: L’home i el saber Medieval: L’home obert al cosmos i a la divinitat Modern: La transparència del jo Contemporani: Del jo al context i del context al jo