PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Advertisements

Què és la tecnologia?.
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
La planificació estratègica al Campus de la
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
INDICADORS INDICADORS.
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Eines per avaluar centres educatius
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
1 1.
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Presentació de la Guia per a la identificació i
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Seminari d’Educació Especial
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
Projecte d’Itineraris Formatius
Gestió participativa dels projectes de centre
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
Maquetació de continguts
Pla Integral de Salut Mental
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Propostes de millora en el GIR
Pla de Formació de Centre
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Plantilla per realitzar un projecte
Presentació de resultats
El Pla de formació del centre
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE

Objectiu de la sessió Establir els criteris, definir el procés i determinar la metodologia per elaborar el PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE

Pla de Formació de Centre El Pla de Formació de Centre ha de recollir totes les necessitats presents i futures relatives a la formació i desenvolupament del professorat del Centre, tant a nivell individual com col.lectiu, per poder assolir els objectius estratègics i operatius previstos. El Pla de Formació de Centre és una derivació del Projecte Educatiu (PEC) i del Pla Anual (PAC).

Pla de Formació de Centre Projecte Educatiu de Centre Pla Estratègic Pla Anual de Centre PLA DE FORMACIÓ

Procés per elaborar un Projecte Visió del Projecte Avaluar viabilitat Definir objectius generals Factors crítics d’èxit Activitats i responsables Elaborar calendari

Detecció i anàlisi de necessitats Existeixen diverses fonts per a la detecció de les necessitats de formació, que van des de factors generals i de tendència a factors molt concrets i individualitzats. Les necessitats de formació poden respondre a diferents objectius: Millorar les competències i resultats actuals Preparar-se pel futur Desenvolupar nous projectes Incorporar noves tecnologies i nous mètodes Satisfer expectatives de desenvolupament professional

Factors generals i de tendència Normalment són factors externs al Centre i estan relacionats amb l’evolució de la educació, des de una perspectiva social, legislativa o institucional. No solen referir-se a aspectes concrets i fonamentalment marquen tendències a mig i llarg termini. Són elements de referència en la elaboració del Projecte Educatiu del Centre (PEC).

Millorar les competències actuals Totes les organitzacions tracten de disposar d’un sistema que els permeti identificar les àrees de millora, relacionades amb les competències professionals dels seus equips. És necessari disposar d’alguna eina que faciliti la identificació de les necessitats de formació competencial. El mètode més efectiu és aquell que combina l’auto-diagnosi amb les necessitats de formació relacionades amb els objectius estratègics i de millora del Centre. Les necessitats relacionades amb les competències no és convenient definir-les en termes de cursos específics. S’hauran de definir en termes de resultats esperats. Els resultats esperats seran els objectius de la formació competencial. D’aquesta manera serà molt més senzill mesurar el grau d’assoliment dels objectius establerts i avaluar l’efectivitat de la formació.

Preparar-se pel futur Moltes vegades, els resultats de la formació no són immediats. Per tant, anticipar-se a les necessitats futures garanteix estar preparats per afrontar-les amb més èxit i menys esforç. Tots els professionals poden identificar determinats indicadors relacionats amb les exigències i tendències futures i, per tant, és possible anticipar-s’hi. Finalment, hem de considerar aquelles necessitats derivades del Pla Estratègic del Centre, si n’hi ha. Relacionades amb el mig o llarg termini.

Desenvolupar nous projectes Moltes vegades el desenvolupament de nous projectes porta implícita la formació. És molt important que en el moment en què s’estigui dissenyant un nou projecte s’analitzin, en paral·lel, les possibles necessitats de formació. També es possible que determinada formació sigui el factor dinamitzador per desenvolupar nous projectes.

Incorporar noves tecnologies/mètodes És pràcticament impossible incorporar noves tecnologies en un Centre sense una formació prèvia del professorat. El mateix passa quan volem introduir nous mètodes o metodologies de treball. Les fonts principals per detectar aquestes necessitats formatives han de ser el Projecte Educatiu i el Pla Estratègic, si n’hi ha.

Satisfer expectatives de desenvolupament El Pla de formació també ha de ser capaç de considerar les expectatives de desenvolupament professional de cadascuna de les persones que formen l’equip pedagògic del Centre. Per tant, el sistema de detecció de necessitats de formació haurà de garantir que cada professional pugui suggerir aquella formació que li agradaria rebre per tal de garantir el seu desenvolupament professional.