MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Competències ètiques en la formación universitària
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Una experiència a sisè de Primària
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
Els sons del català i les Guies de pronunciació del català: de la descripció fonètica a l’aplicació d’eines per a l’aprenentatge del català Josefina Carrera.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Projecte d’Itineraris Formatius
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
La gestió per processos
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Seminari d’Educació Especial
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
“El perfil de mestre i professor”
millora de la qualitat de l’ensenyament.
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
12a JORNADA D’ENSENYAMENT DE LES MATEMÀTIQUES 3 d’octubre de 2015
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
expansió internacional
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
Coneixement del medi natural
Màster d’Aplicacions Multimèdia
70º JORNADA DIM DE TARDOR –
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Transcripción de la presentación:

MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009

Una representació es el procés i el resultat de la captació d’un concepte o relació matemàtica en una forma determinada (NCTM). En matemàtica la representació és una eina que facilita la comprensió.

El fet d’estar lligats intrínsicament a les noves tecnologies ens facilita l’aplicació de nous mètodes de treball i d’aproximació a l’objecte a estudiar, en aquest cas mitjançant l’ús de la fotografia. El que s’ha proposat a l’alumne és que identifiqui i localitzi en el seu entorn continguts matemàtics i els val·lidi fotogràficament. L’experiència ha permés que l’alumne mostri la seva mirada matemàtica i enriqueixi el resultat del treball.

Captar imatges o situacions associades a contingut matemàtic té com a OBJECTIUS: Relacionar imatges a continguts matemàtics i consolidar l’aprenentatge d’aquests continguts. Crear situacions a l’aula que facilitin la comunicació, la participació i les ganes d’aprendre. S’han de crear situacions dialèctiques i, en aquest sentit, la fotografia proposada des del filtre de la mirada matemàtica esdevé un recurs de gran riquesa didàctica. Impulsar la participació guiada de l’alumnat i l’ús dels recursos tecnològics ja que són elements facilitadors de l’aprenentatge del desenvolupament del pensament matemàtic i la seva didàctica. Integrar l’ús del nous recursos tecnològics en l’ensenyament de les matemàtiques a futurs i futures mestres d’Educació Infantil. Ampliar la mirada del futur professorat: fer notar que la matemàtica que ens envolta i que poc a poc convertim en matemàtica formal a l’escola és la que conduirà als xiquets i xiquetes a viure com a ciutadans i ciutadanes competents. Procurar que l’ús dels recursos tecnològics ajudi a desenvolupar les capacitats de reflexió i investigació.

Presentar aquest recull d’imatges aportat per l’alumnat té com a OBJECTIUS Mostrar un treball de recerca d’imatges amb contingut matemàtic. Apropar al/la visitant a un tipus de treball creatiu sobre el raonament cientifico-matemàtic Divulgar una aspecte de la matemàtica quotidiana. Viure el pensament científic des d’una vessant més lúdica, propera i amable. Posar a l’abast un espai que faciliti la construcció d’un recull d’imatges matemàtiques en un espai comú i accessible a qualsevol visitant, tan presencial com virtual: el blog de MIREMMATEMÀTIQUES.

Aquesta activitat de recerca es presenta amb una selecció de fotografies en suport de paper i un document audiovisual, introduïdes pels diferents blocs temàtics tractats: - El raonament logicomatemàtic - La numeració i el càlcul - L’espai i la forma - La mesura - El tractament de la informació : estadística i atzar.

Moltes gràcies